מכבי ת"א עוברת עונה לא פשוטה, עם מעט עליות והרבה ירידות. יש לכך כמה סיבות - שתיים מהן קשורות ליובל זוסמן. הראשונה: הפורוורד חזר רק לפני קצת יותר מחודש אחרי השבתה ארוכה, וחסרונו הורגש מאוד בפתיחת היורוליג. השנייה: הוא לא באמת חזר - כלומר הוא רחוק מלהזכיר את אותו שחקן סופר יעיל של לפני הפציעה.
גם זוסמן עצמו מודע לבעיה ולא בורח מאחריות. "אם אני לא מספיק טוב אז אני לא צריך לשחק. אני חייב להוכיח את עצמי כל פעם מחדש", אמר לפני המשחק מול אלבה ברלין, שאמנם נגמר בניצחון מרשים (73:85), אבל הפורוורד בן ה־22 לא היה חלק מהחגיגה, כאשר קיבל פחות מעשר דקות וחזר לספסל עם שורה סטטיסטית מאופסת.
4 צפייה בגלריה
יובל זוסמן
יובל זוסמן
לא בורח מאחריות. זוסמן
(צילום: ראובן שוורץ)
חייבים לקחת בחשבון את העובדה שזוסמן לא שיחק קרוב לחמישה חודשים, ויכול להיות שייקח לו עוד זמן כדי להסיר את החלודה - השאלה אם זה לא יהיה מאוחר מדי. דבר אחד בטוח: אם מכבי רוצה לפחות להתברג בפלייאוף, היא צריכה את זוסמן של העונה שעברה, בעיקר בהגנה. אולי נראה את השינוי כבר הערב (21.05), כשהצהובים יארחו את אולימפיאקוס.

יש ואקום

במכבי ציפו שדווקא העזיבה של דני אבדיה ל־NBA תאפשר לזוסמן לפרוח ולקחת יותר אחריות, אבל יכול להיות שהעובדה שהפוקוס עבר אליו והוא כעת מוגדר "הישראלי הצעיר והמבטיח", משפיעה עליו לרעה. בקבוצה ידעו שיובל יצטרך זמן להיכנס לעניינים, אך היו משוכנעים שבנקודת הזמן הזו הוא כבר יהיה חלק משמעותי מהרוטציה. אז כאמור, תוכניות לחוד ומציאות לחוד: בפועל, זוסמן ירד משמעותית בדקות המשחק ביורוליג, לא זורק לסל, מהוסס, חסר ביטחון, והכי מפתיע - מרבה לבצע טעויות בהגנה. אם זה לא מספיק, הוא גם חוטף על הראש מיאניס ספרופולוס - וכשאין קהל באולם הצרחות מקבלות תהודה. התקרית הבולטת בין השניים התרחשה בגמר גביע ווינר מול הפועל חולון, כשהמאמן היווני השתולל על הקווים, והוציא את העצבים על זוסמן. כבר נראָה שהיחסים בדרך לפיצוץ, אבל יאניס הרגיע ונתן הסבר להשתוללות: "זה נכון שאני יותר קשה איתו, אבל זה בגלל שאני אוהב אותו. הוא כמו הבן שלי ואני מצפה ממנו שלא יעשה טעויות שאחרים עושים".
4 צפייה בגלריה
יובל זוסמן
יובל זוסמן
עדיין צריך להסיר את החלודה. זוסמן
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
מאמין בזוסמן. ספרופולוס
(צילום: ראובן שוורץ)
גם במכבי טוענים שאין משבר ושהמאמן אפילו רואה בו פרויקט אישי. "יאניס מאמין בו, דורש שיהיה הכי טוב, ממש כמו אבא שרוצה שהבן שלו יצליח ולא יוותר לעצמו. המצב הזה גורם לתסכול של שני הצדדים, כי בשלב הזה זוסמן כבר היה אמור לחזור לעצמו".
מהבחינה הזו הסגר, שהשבית את המשחקים בליגת העל, הגיע בעיתוי הכי גרוע מבחינת מכבי, שבנתה על המסגרת המקומית כדי להחזיר לכושר את השחקנים שחזרו מפציעות, כולל את זוסמן. ברבע גמר הגביע מול הפועל ת"א הוא קיבל יותר מ־25 דקות, אבל זה לא עזר לו לשפר את הסטטיסטיקה, כשסיים עוד ערב אישי מאכזב עם חמש נקודות, שני ריבאונדים וארבעה איבודים - לא בדיוק המתכון להחזרת הביטחון.

הפרידה בדרך?

היכולת של זוסמן במשחקים הקרובים עשויה לקבוע את עתידו. בסיום העונה הוא יסגור חמש עונות במדים הצהובים, ונכון לעכשיו אין לו חוזה לאחת נוספת. בקבוצה אמנם פתחו לו את החוזה בעונה שעברה ושידרגו את שכרו ל־150 אלף דולר, אך לא האריכו אותו מעבר ל־2021. בסביבתו של הפורוורד מעידים כי הוא לא מרוצה ממעמדו, ובעיקר לא אוהב את הסיטואציה שבה הוא עומד חופשי בצד ולא מקבל כדורים. לדבריהם, זוסמן ציפה שאחרי כל כך הרבה זמן בקבוצה, הוא יקבל הרבה יותר קרדיט, ולתחושתו זה לא קורה. אם הדינמיקה לא תשתנה עד הקיץ, אז יהיה שחקן חופשי, לא מן הנמנע שינסה לעשות את ההתקדמות במקום אחר.
פורסם לראשונה: 10:56, 12.01.21