מכבי ת"א תנסה להשיג ניצחון שני ברציפות ביורוליג, כשתארח מחר (שלישי, 21:05) בהיכל מנורה מבטחים את אולימפיאקוס. היא תחסר את סנדי כהן, שחזר מארה"ב, שם ביקר את בנו, נבדק ויצא חיובי לנגיף הקורונה. הוא לא התאמן במסגרת הקבוצתית מאז חזר ולכן שחקני מכבי ת"א אינם נדרשים לבידוד.
"יש לאולימפיאקוס הרבה שחקנים טובים", פתח אחה"צ מאמן הצהובים, יאניס ספרופולוס, את מסיבת העיתונאים הרשמית. "אנחנו צריכים להתמודד עם כולם, להגן מפניהם, כי כל אחד מהם יכול לייצר בעיות. הם קולעים הרבה, אנחנו צריכים להיות מרוכזים ולהתמודד איתם כקבוצה, לא כיחידים".
4 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב חוגגת בברלין
מכבי תל אביב חוגגת בברלין
מכבי תל אביב חוגגת בברלין
(צילום: gettyimages)
המאמן נשאל אם בעקבות ההפסד של קבוצתו בסיבוב הראשון, חשיבות המשחק הזה גדולה יותר: "המשחק הזה חשוב לא כי הפסדנו במשחק הראשון. כל משחק הוא חשוב, הרבה יותר מהקודם. החשיבות מעכשיו והלאה גבוהה מאוד. גם אם היינו מנצחים במשחק הראשון זה לא היה משנה את רמת ההכנה".
עוד הוסיף, כי הוא לא מתעסק במשחקים הבאים של הקבוצה אלא ממוקד אך ורק במשחק הקרוב. בנוסף, אמר כי אותלו האנטר ככל הנראה לא ייקח חלק בהתמודדות. לסיום, פירגן לעודד קטש, שיעבור לאמן את פנאתינייקוס: "עודד מאמן טוב מאוד, אמרתי את זה לפני שקיבל את ההצעה, והפועל ירושלים קבוצה מעולה. אני חושב שמגיע לו לקבל את הצ'אנס הזה".
עומרי כספי אמר: ״אני לא חושב שבשלב הזה מסתכלים על מי נלחם איתנו על ההעפלה. אנחנו יודעים שאנחנו רחוקים שני משחקים מ-50 אחוז ומבחינתנו זה משהו שאנחנו מרגישים באוויר, אבל יש עוד הרבה משחקים. רק התחלנו את הסיבוב השני ועוד הרבה דברים יכולים להשתנות. אם העניינים של החיסונים יתקדמו מהר אז אפשר להגיד שבעוד חודש אולי נוכל לקבל את הקהל שלנו בצורה כזאת או אחרת, וזה יכול לייצר שינוי משמעותי מבחינתנו".
4 צפייה בגלריה
עומרי כספי
עומרי כספי
"אם נקבל את הקהל בעוד חודש זה יעזור לנו". עומרי כספי
(צילום: עוז מועלם)
כספי הוסיף: "התחלנו בתהליך אחרי המשחק מול ריאל מדריד בחוץ, שיפרנו משמעותית את ההגנה שלנו ודברים נראים יותר טוב מבחינתנו. זה נותן לנו הרבה ביטחון כשיש לנו סגל מלא ואת כל האיכויות שלנו על המגרש. אני לא מכיר הרבה קבוצות שהיה להן את המחסור כמו שהיה לנו השנה. אנחנו תמיד נלחמים עד הסוף ורוצים לנצח כל משחק, אבל לצערנו גם מפסידים כחלק מחוסר מזל".
על אנג'לו קלויארו אמר כספי: "אני מאוד אוהב לשחק עם אנג׳לו. הוא אחד הברומטרים שלנו הגנתית, בטח עם הערך שהוא מוסיף לקבוצה כשהוא על המגרש. הוא תמיד מנצל את היתרונות שלנו ושם את הגוף שלו בשביל הקבוצה. כיף לשחק איתו, אני אוהב למסור לו כי הוא תמיד חותך ונותן זווית קליעה נהדרת לסל".
4 צפייה בגלריה
אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו
אנג'לו קלויארו. כספי: "אחד הברומטרים שלנו"
(צילום: אורן אהרוני)
כספי התייחס ליכולת שמציג אנטה ז'יזי'ץ': "אני לא קשור לשיפור של ז׳יז׳יץ׳, אני חושב שהוא מאוד מוכשר ובגיל צעיר יצא לארה״ב שהמשחק שם מאוד שונה. הלמידה לסנטרים היא שונה מהמשחק האירופאי בכל הנוגע לתפיסת העמדה, ההתבססות בצבע ועוד הרבה מאפיינים. דקות המשחק באירופה יתנו לו את כל החייתיות במשחק ובאמת מאפיינת אותו לאחרונה. אני צופה שהוא ימשיך את קפיצת המדרגה שלו קדימה, הוא חשוב לנו מאוד. גם במשחקים שניצחנו והוא היה פחות טוב, בשיחה הראשונה שהייתה לנו בחדר הלבשה תמיד דיברנו על מה אנחנו צריכים לעשות כדי להכניס אותו לעניינים".
אגב, מקרה די נדיר יתרחש מחר: שופט הכדורסל הישראלי, ספי שמש, ישפוט את משחקה הביתי של מכבי ביורוליג. כזכור, בחמישי האחרון מכבי פתחה את הסיבוב השני ביורוליג עם ניצחון 73:85 בחוץ על אלבה ברלין ועלתה למאזן 11:8. זה היה הערב של טיילר דורסי. הגארד המצוין להט באותו משחק עם 25 נקודות (חמש שלשות) וסחב את הקבוצה שלו על הגב, בזמן שסקוטי ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ' (8 נקודות כ"א) סיפקו יום פושר.
פורסם לראשונה: 16:27, 11.01.21