רק לפני כמה שבועות אוהד של מכבי תל אביב הורחק לכל החיים (ובצדק) בגין קריאות גזעניות לעברו של חלוץ מכבי חיפה מוחמד עוואד. הוא לא קיבל הנחות של "אמוציות של משחק" ואף אחד לא אמר ש"אסור לשפוט אותו", כמו שאמרו אתמול (רביעי) בהפועל תל אביב אחרי שניר קלינגר איבד את זה בגמר הגביע, ועשה תנועות מגונות לעבר אוהדי מכבי תל אביב.
הולך ומתפתח בכדורגל הישראלי דין אחד לקהל ודין אחר לשחקנים ומאמנים. במהלך כל העונה מאמנים ושחקנים מרשים לעצמם ללכת מכות (כמו בדרבי החיפאי), לקלל שופטים (הפסקתי לספור כמה פעמים זה קרה), ולהעלות פוסטים מתגרים לרשתות החברתיות במהלך מלחמה במקום לשמש דוגמה (לא רק מונס דאבור). הם מקבלים עונשים מגוחכים במקרה הטוב ובמקרה הרע זה עובר בלי תגובה. גם ניר קלינגר בעצמו תקף מילולית את השופטים לא פעם ויצא בזול, כי ידע שהחברים בהתאחדות יקבלו זאת בהבנה.
3 צפייה בגלריה
ניר קלינגר נגד אוהדי מכבי תל אביב
ניר קלינגר נגד אוהדי מכבי תל אביב
ניר קלינגר עם התנועה המגונה לעבר אוהדי מכבי
(צילום מסך)
3 צפייה בגלריה
הבלגן בגמר הגביע
הבלגן בגמר הגביע
דין אחד לקהל ודין אחר לשחקנים ומאמנים. המהומה בדרבי
(צילום: אורן אהרוני)
האווירה בכדורגל הישראלי היא שהכל מותר ואין גבולות. אחר כך הם רוצים לחנך את האוהדים. עולים עם חולצות נגד אלימות ועושים טקסים מצחיקים לפני המשחקים, כאשר פעם אחר פעם מתברר שמי שצריך להבין את המסרים האלה, אלה הקבוצות עצמן ולא הקהל. הקבוצות צריכות לעבור סדרת חינוך ולחזור לבית הספר, כי נראה שלא מעט שחקנים ומאמנים פשוט לא יודעים להתנהג בחברה. הם חיים בעולם משלהם. עולם שהולך ומאבד קשר עם המציאות.
לכדורגל הישראלי חוקים משלו. השחקנים והמאמנים "בדופק של 150" ו"לא שולטים בעצמם" ולכן מותר להם הכל. משל היה מדובר בילדים בני 6 שמשחקים כדורגל בפעם הראשונה ולא במקצוענים לכאורה.
באווירה שנוצרה הגבול הלך ונמתח עד שאנחנו מגיעים למאמן שעושה תנועות מגונות במהלך גמר הגביע, לכאורה אירוע השיא של הכדורגל הישראלי. ניר קלינגר חושב שמותר לו הכל, והוא לא טועה לחלוטין. מבחינת הכדורגל הישראלי, זאת התנהגות ראויה.
3 צפייה בגלריה
קלינגר
קלינגר
אווירה של הכל מותר ואין גבולות
(צילום: עוז מועלם)
אין בעיה עם אמוציות של משחק, ואין בעיה להתגרות בקהל יריב, על אחת כמה וכמה כשמדובר בדרבי, ועוד בדרבי בגמר הגביע. זה חלק מהמשחק. מפה ועד תנועות מגונות המרחק גדול. גם לפרוץ למגרש ולעכב את החלטת השופט זה בעייתי ולא ספורטיבי. זאת כבר התנהגות של ילדים בגן.
אוהד שהיה נקלט במצלמה עושה תנועות כאלה למאמן, היה חוטף עונש יפה. גם ניר קלינגר צריך להיענש באותה מידה, וגם כמובן להתנצל על ההתנהגות שלו. הכדורגל הישראלי לא יכול להמשיך להבליג. רק נזכיר: מדובר באדם שהיה מועמד לאימון נבחרת ישראל. אדם עם ניסיון של עשרות שנים במעמדים הכי גדולים של הכדורגל הישראלי. לא שחקן שעלה אתמול מהנוער.
אחרי שבמהלך העונה הקבוצות מתחו את החבל, אמש הוא נקרע לעיני כל המדינה והנשיא ביציע. אחר כך ההתאחדות והמינהלת יבואו להטיף על סובלנות ואחווה, שיתחילו קודם כל לנקות אצלן בבית.