בשורה התחתונה, בית"ר ירושלים התבזתה באירופה בגדול. ה-2:0 לטאוטה האלבנית היה משפיל, ועם רשימת ההפסדים שלה באירופה זה באמת "הישג" לא מבוטל. זה הפסד של פיטורים, לכן צדק משה חוגג ששלח הביתה את רוני לוי.
לא סתם היה למאמן סעיף שאם הוא מסיים במקום השלישי, אז הוא נשאר לעונה נוספת. המטרה לא רק להביא את בית"ר לאירופה, אלא גם להצליח במוקדמות. בית"ר לא קבוצה של שלב בתים אירופי, אבל יכולה לעבור לפחות שני סיבובי מוקדמות, ובוודאי לנצח את הקבוצה האלבנית החלשה, שאני באמת בספק אם מישהו משלם לשחקנים שלהם כדי לשחק כדורגל. לכן ההחלטה של חוגג אינה קפריזית בעיניי. רוני לוי נכשל במשימה הכי חשובה שלו, לכן הוא צריך לשלם את המחיר. טבעי והגיוני. על הפסד כזה אי אפשר לעבור לסדר היום. זה כישלון ענק.
2 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
לשחרר? הוא הרי החתים את שחקני בית"ר. חוגג
(צילום: עוז מועלם)
אם את ההחלטה על פיטורי רוני לוי אפשר עוד להבין, את הקנס לשחקנים פחות. חוגג כועס על השחקנים שלא רצו מספיק, כאילו הם מתכוננים לריצת מאה מטר באולימפיאדה ולא משחקים כדורגל. מזל שהוא לא הבעלים של ברצלונה, כי הוא היה רותח מזעם על נתוני הריצה של לאו מסי. לבקש מהשחקנים "להילחם" זאת דרישה ילדותית, הם צריכים לעשות את העבודה שלהם שהיא לשחק כדורגל, הם לא גלדיאטורים ולא עולים לקרב אליפות ב-UFC נגד קונור מקגרגור. אני לא זוכר מתי נאומי תוכחה שינו משהו אצל השחקנים. בוודאי לא שחקנים שגם ככה שבורים אחרי הפסד. הוא אמר להם שאם הם לא רוצים להיות בבית"ר אז הוא מוכן לשחרר אותם בחינם, הבעיה היא שהוא החתים את השחקנים הללו מלכתחילה. אז בגלל הפסד אחד הם פתאום יוותרו על החוזה שלהם?
גם התנהלותו של יוסי בניון אינה ברורה בעיניי. מנהל מקצועי אמור לנווט בין ההנהלה למאמן, ולא יכול תמיד לצדד במאמן. נכון, בניון הביא את רוני לוי. הוא כנראה חשב שלוי צריך להישאר וחוגג חשב ההפך. הוויתור שלו על התפקיד תמוה. רק לפני כמה חודשים הוא וחוגג ביקשו סבלנות, ועכשיו שוברים את כל הכלים. משה חוגג נשאר לבד.
2 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
התנהלות לא מובנת. בניון
(צילום: טל שחר)
אז מה נשאר לנו? עם סגל הסביר הזה בית"ר לא יכולה באמת לאיים על מכבי תל אביב, וספק גם אם על מכבי חיפה. השחקנים לא מספיק טובים לאליפות, ומצד שני בכסף הזה אי אפשר להביא ישראלים טובים יותר, אולי עם זרים אפשר לפגוע עם הרבה מזל, ולחוגג אין את העין המקצועית של אלי טביב. חוגג לא רוצה להתחרות במיץ' גולדהאר כספית, ומצד שני רוצה לנצח אותו. נכון שלפעמים זה מצליח ולא תמיד הקבוצה הכי עשירה לוקחת אליפות, אבל אם הכל מתחבר לאותה קבוצה אז אין שום כוח בעולם שיעצור אותה.
לכן הצהובים-שחורים נמצאים בלופ אכזרי. המועמדים לא נראים כמו מאמנים שיריצו אותה לאליפות מהיום להיום ונראה שהשחקנים של בית"ר לא מספיק חזקים מנטלית כדי לשים את ההפסד לטאוטה מאחוריהם כל כך מהר. אלא אם כן יגיע מאמן זר מצליח שיוכל לשנות את התמונה ולהרים את הציפיות תוך שניות, כמו סמואל ל' ג'קסון בסרט "המאמן קרטר", והוא למיטב ידיעתי אינו מועמד לבית"ר ירושלים.
אז שוב, נשארנו עם המקום השלישי ועם גביע המדינה. אותן מטרות כמו כמעט בכל עונה. עצוב משהו.