בריצות ארוכות רצים מעדיפים להיות במקום השני ולפרוץ משם בישורת האחרונה. מכבי הפסידה אמנם רק בהפרש סל אחד (82:85), אבל 35 דקות נראו כמו סיוט שאפילו אם יימשך עד הבוקר הגרמנים לא יפסידו.
כשמכבי הפעילה לחץ, הגרמנים (שרובם אמריקנים) חזרו להיות גרמנים, ואיבדו בשלוש הדקות האחרונות ארבעה מתוך 11 איבודים שהיו להם במשחק כולו. אבל למה להתחיל סיפור מהסוף, כשהמשחק הוכרע כנראה עוד לפני שהחל, בשלב ההכנה.
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א
שחקני מכבי ת"א
35 דקות שנראו כמו סיוט. מכבי ת"א
(צילום: אורן אהרוני)
זה היה ניצחון חד משמעי של אנדריאה טרינקיירי על יאניס ספרופולוס. נכון שמכבי נמצאת עדיין בשלב ההכנה לעונה, אבל גם אם הקבוצה לא לגמרי מוכנה, מאמן יכול גם "לסדר עניינים" במהלך המשחק. יש פסקי זמן, חילופי הגנות, החלפות שחקנים. מה לעשות, גם בניהול המשחק טרינקיירי עשה בית ספר.
כולם מכירים את הכדורסל של המאמן האיטלקי - סבלנות, הנעת כדור, זריקות טובות. לסוג כזה של יריב, ספרופולוס היה צריך להכין את מכבי. מה שראינו היה חזרה שנה וחצי לאחור, לכדררת חסרת תוחלת שאין לה תשובות לקבוצה מאורגנת שמניעה כדור ומשתמשת בפיק אנד רול רק לאחר ארבע או חמש מסירות.
הבלגן התחיל בג'אמפ בול. למרות שהרבע הראשון היה שקול, נזרעו שם זרעי הפורענות. בנדר (7 איבודים!) וז'יזיץ' בהרכב שלא פתח משחק ביחד מעולם. אחר כך, חילוף של ארבעה מהחמישייה שידר היסטריה. גם הכנסה והוצאה של כריס ג'ונס, שהוכיח את עצמו מול אלבה ברלין, הוציאה לו את הביטחון וחבל. אם היה מקבל את הקרדיט שמקבל טיילר דורסי (2 מ-9 מהשדה ב-26:42 דקות), היה תורם לא פחות ממנו.
3 צפייה בגלריה
ספסל באיירן חוגג
ספסל באיירן חוגג
הספסל של באיירן חוגג
(צילום: אורן אהרוני)
ממשחק מסודר קל לגרמנים לרדת להגנה, ובלי נקודות קלות במתפרצות מכבי השיגה רק 25 נקודות במחצית הראשונה. שמונה איבודים ברבע הראשון ו-14 במחצית. מאז שחילקו את המשחק לארבעה רבעים נוספו עוד שתי הזדמנויות לריסטרט מוחי. לא אתמול.
פתיחת הרבעים השני והשלישי לא נוצלו לקאמבק של מכבי, אלא לעוד בריחה גרמנית. באופן טבעי קבוצות שמובילות מאטות את הקצב ו"משחקות באחריות". הגרמנים חזרו מפסק זמן ביתרון 58:68 ולחצו את ווילבקין ודורסי על כל המגרש. זה מהלך חזק.
3 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'. מספק בינתיים את הסחורה
(צילום: אורן אהרוני)
אנטה ז'יז'יץ' הוא שחקן סולידי שמספק בינתיים את הסחורה, אבל כדי להשוות בין מכבי לבאיירן מעניין לראות את השינוי שעבר ג'יילן ריינולדס. המחליף של האנטר, שחי במכבי בעיקר משאריות (14 דקות, 5.7 נקודות ו-3.7 ריבאונדים), הפך לשחקן משמעותי אצל טרינקיירי והראה להאנטר מה הוא למד מ...האנטר. ריינולדס ניצח את מילאנו עם 26 נקודות ו-9 ריבאונד התקפה. אתמול קלע 14 נקודות ולקח 4 ריבאונדים ב-19:43 דקות. מאמן מושלם מסוגל להוציא 150 אחוז גם משחקנים משלימים.
מכבי ממשיכה לפיראוס למשחק מחר (שישי, 21:00) נגד אולימפיאקוס שספק אם יתקיים, כדי לשפר את סיכויה להגיע לפלייאוף היורוליג, שספק אם יתקיים.