היכולת של אסף יסעור כבר הותירה את אוהדי הספורט בארץ פעורי פה. ובכל זאת, ההישג אותו רשם היום (שישי) לוחם הטאקוונדו הפראלימפי אינו נחשב לשגרתי.
יסעור, ממועדון שרעבי אומנויות לחימה, העפיל לחצי גמר אליפות ישראל לספורטאים שאינם פראלימפיים במשקל עד 54 ק"ג וזכה במדליית ארד. מדובר בלוחמים ברמה גבוהה שאינם סובלים משום מגבלה פיזית. יסעור ניצח בקרב הראשון את דוד בן יהודה ממועדון אחי יהודה. לאחר מכן הפסיד בחצי הגמר לסתיו יוסף וסיים במקום השלישי. איתן חיימוביץ' סיים ראשון אחרי שניצח את סתיו יוסף 4:12 בגמר.
4 צפייה בגלריה
אסף יסעור בתחרות
אסף יסעור בתחרות
אסף יסעור בתחרות
(צילום: פרטי)
4 צפייה בגלריה
אסף יסעור בתחרות
אסף יסעור בתחרות
אסף יסעור עם המדליה
(צילום: פרטי)
הייתה זו הפעם הראשונה בה השתתף יסעור באליפות ישראל לספורטאים שאינם פראלימפיים. בהתאחדות הטאקוונדו התייעצו אם לאשר לו לעשות זאת בשל דאגה לבריאותו ובסופו של דבר הוחלט לאפשר לו להתחרות. יש לציין שהוא רגיל לחוקי הטאקוונדו הפראלימפיים, השונים במקצת מהטאקוונדו המוכר.
לפני כשלושה שבועות היה יסעור קרוב להעפלה למשחקים הפראלימפיים בטוקיו, אבל לא הצליח לעשות זאת בסופו של דבר בעקבות הפסד ליריב מאזרבייג'ן.
סיפורו של יסעור, תושב אלוני הבשן שברמת הגולן, ריגש את המדינה כשהתפרסם לפני מספר שנים. הוא איבד את שתי ידיו שבוע לפני שחגג את בר המצווה כאשר התחשמל מכבל מתח גבוה בעת ששיחק עם חבריו וניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר החשמל. לאחר מכן עבר תקופה קשה של אשפוזים בבית החולים שיבא, טיפולי פיזיותרפיה והכנה לפרוטזות.
4 צפייה בגלריה
אסף יסעור
אסף יסעור
יסעור. בחצי הגמר
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
אסף יסעור בפעולה
אסף יסעור בפעולה
אסף יסעור בפעולה
(צילום: עוז מועלם)
לאחר פציעתו השתקם אסף בזכות פריצת דרך גדולה בתחום בארה"ב – ידיים ביוניות שהותאמו במיוחד לגופו בטכנולוגיה מתקדמת ומאפשרות לקיים שגרת חיים ופעולות יומיומיות. על מנת להשיג את הזרועות הייתה המשפחה זקוקה לשני מיליון שקל, כאשר בעזרת גולשי ynet וקוראי "ידיעות אחרונות" היא הצליחה להשיג את הסכום.
מדובר בפרוטזות המאפשרות לאסף לכתוב, לאכול ולבצע פעולות יומיומיות בקלות בהשוואה לפרוטזות רגילות. בכוח המחשבה ניתנת פקודה ליד, ובעזרת תנודות בסיבי השריר והעצבים מתקבלת הפעולה.
הבעיה ממנה סובל אסף לא שינתה אפילו במעט את אהבתו לספורט, להפך. תחילה התאמן בהישרדות ובהגנה עצמית אצל המאמן רן שטיינברג, וכתב בפייסבוק ששאיפתו הגדולה היא להיות אלוף אולימפי. מאמן נבחרת ישראל בטאקוונדו, יחיעם שרעבי, שקרא את הפוסט, יצר איתו קשר והזמין אותו להתאמן. שטיינברג המליץ ליסעור לעבור לטאקוונדו, והילד נענה להזמנה. מאז הוא מתאמן עם ספורטאי נבחרת ישראל בטאקוונדו, ספורטאים ברמה גבוהה שאינם סובלים ממוגבלות.
אצל הנשים, אבישג סמברג, שבעוד חודשיים תייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו, זכתה כצפוי במדליית זהב בתחרות שהתקיימה בירושלים לאחר שניצחה את נשר ירדן.
בן זוגה של סמברג, נמרוד קריביצקי, סיים ראשון בקטגוריית משקל עד 74 ק"ג אחרי ניצחון על עומרי אזולאי בגמר. אורי פטישי זכה בזהב בתחרות עד 58 ק"ג, לפני אריאן קריץ. טום פשקובסקי, שהשתתף לפני שלושה שבועות בתחרות הציון לאולימפיאדה, סיים שלישי.

זוכים נוספים בזהב

גברים עד 63 ק"ג: איגור רוגוז'ין
גברים עד 68 ק"ג: גילי חיימוביץ'
גברים עד 80 ק"ג: גדי חיימוביץ'
גברים עד 87 ק"ג: אלון אלבוחר
גברים מעל 7 ק"ג: שלום חייט
נשים עד 46 ק"ג: רבקה באייך
נשים עד 53 ק"ג: שרה בן אהרון
נשים עד 57 ק"ג: נעה פרייס
נשים עד 62 ק"ג: לירון חן
נשים עד 67 ק"ג: ספיר סיפורן
נשים מעל 73 ק"ג: דנה אזרן