מה תשתנה העונה הזאת מכל העונות? שהשקט בהיכל משרה אווירת משחק אימון, שהכניסה גם את הגנת מכבי ת"א לתרדמת ברבע הראשון שהיה שייך עדיין להכנה (שלא הייתה) לעונה.
אלבה משחקת התקפות ארוכות עם המון תנועה ללא כדור וזריקות לשלוש נקודות. הבעיה היא שכדורים חוזרים מהחטאות מחוץ לקשת נופלים הרחק מהסל, כאשר השומרים עסוקים במרדף אחרי השחקנים שלהם, וזו סיטואציה קשה לסגירה בריבאונד. עד שיאניס ספרופולוס סיים את האקספרימנטים, הרבע הראשון הסתיים ב-29:19.
4 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
האנטר מטביע לעיני היציעים הריקים
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
ג'ונס וקלויארו
ג'ונס וקלויארו
מול צסק"א זה ייראה אחרת. ג'ונס וקלויארו
(צילום: עוז מועלם)
הדרך לתקן בור של 29 נקודות היא רק בהגנה משופרת, וזה רק עניין של החלטה ופוקוס. בהגנה אין יום חלש, ו-12:30 למכבי ברבע השני זו הגנה נטו. להוריד את הכובע בפני אאיטו רנסס שבגיל 74 עדיין מאמן יורוליג, אבל קשה לצפות ממאמן בגילו שישנה הרגלים. איבוד היתרון נמחק בריצת 2:11 של מכבי שלא נענה בפסק זמן.
יש מאמנים ששומרים פסקי זמן, אבל לקחת אותם מאוחר זה חסר היגיון. כי גם אחרי פסק הזמן שהגיע מאוחר המומנטום של מכבי נמשך וההתמוטטות הגרמנית נמשכה 7:30 דקות בהן אלבה קלעה רק ארבע נקודות.
4 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
חזק, אבל איטי. ז'יז'יץ'
(צילום: עוז מועלם)
עוז בלייזר הוא לא תחליף לדני אבדיה, אבל יש לו פוטנציאל להתפתח. רק מאמן עם ביטחון עצמי יכול לשלב אותו בחמישייה במשחק היורוליג הראשון. הופעה ראשונה בסדר וההתאקלמות תיקח זמן, רק שבלייזר צריך להיזהר בזריקות מהפינות שקשה לרדת מהן להגנה. ההופעה של אנטה ז'יז'יץ' פחות טובה. הסנטר הקרואטי חזק אבל איטי, בעייתי בהגנת פיק-אנד-רול ומאבד כדורים (שלושה אחרי שש דקות, חמישה בסה"כ). למזלו משחק לידו האנטר שכמעט לא עושה שגיאות.
כריס ג'ונס מסתמן כגניבה. להבדיל מסקוטי ווילבקין וטיילר דורסי שלוקחים לפעמים זריקות קשות שהביאו מהבית, ג'ונס הוא איום בלתי פוסק לסל אבל לוקח זריקות טובות. לא בכל משחק ג'ונס יקלע 12 נקודות ברבע וימסור 7 אסיסטים, אבל לנצח במשחק בו סקוטי ווילבקין קולע 8 נקודות אלה חדשות טובות.
4 צפייה בגלריה
ג'ונס
ג'ונס
סוג של גניבה. ג'ונס
(צילום: עוז מועלם)
יש שחקנים שעוברים מתחת לרדאר, כמו אנג'לו קלויארו למשל. קבוצות מוכנות לשלם הרבה כסף לכוכבים, ומדלגים על תומכי לחימה. לא פלא שלא נמצאה קבוצה לקלויארו בתחילת העונה שעברה, והמרוויחה הגדולה היא מכבי ת"א שהתכוונה לשחרר אותו. כשכולם התמקדו בווילבקין ודורסי, קלויארו קלע יותר משניהם ביחד: 18 נקודות, וגם 4 ריבאונדים, 3 חטיפות, 2 אסיסטים ו-25 נקודות מדד! התחנה הבאה: מוסקבה נגד צסק"א, שכבר סוחבת הפסד לברצלונה.