השלום עם איחוד האמירויות נושא פירות, וכבר בעוד שבועיים תנחת כאן משלחת ראשונה של ג'ודוקאים למחנה אימונים מיוחד בן 10 ימים עם נבחרת ישראל.
בין הספורטאים שיגיעו להתאמן בהדר יוסף: ויקטור סקוברטוב (עד 73 ק"ג) ואיבן רמרנקו (עד 100 ק"ג). שניהם אגב, זוכי מדליית הארד מאליפות העולם 2014.
3 צפייה בגלריה
איבן רמרנקו
איבן רמרנקו
מייצג את האמירויות. רמרנקו (מימין)
(צילום: איגוד הג'ודו העולמי)
3 צפייה בגלריה
נאסר אל תמימי ומשה פונטי בפגישתם ב-2017
נאסר אל תמימי ומשה פונטי בפגישתם ב-2017
נאסר אל תמימי ומשה פונטי בפגישתם ב-2017
(צילום: איגוד הג'ודו העולמי)
מי שעוד צפוי להגיע למספר ימים, הוא מנכ"ל האיגודים האולימפיים של הנסיכות, נאסר אל תמימי. מי שארגן את הכל, הוא נשיג איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר, שפנה לתמימי באישורו של יו"ר איגוד הג'ודו הישראל משה פונטי - ושאל אותו האם יהיה מוכן למחנה אימונים כזה, כדי להמשיך את הקירבה בין המדינות לאחר חתימת ההסכם.
כזכור, רגע לאחר הודעה על הסכם השלום, מארגני גראנד סלאם אבו דאבי שלחו הודעה מיוחדת ליו"ר פונטי, בה בירכו על ההסכם, ואילו תמימי עצמו הגדיל לעשות כשאמר: "אתה צריך לדבר עם ראש הממשלה שלכם, הכל התחיל בג'ודו. אלה ידיעות משמחות".
3 צפייה בגלריה
תמנע נלסון לוי
תמנע נלסון לוי
תמנע נלסון לוי על הפודיום באבו דאבי
(צילום: איגוד הג'ודו)
אבל הדרך לימים אלו לא הייתה פשוטה. כזכור, עד ל-2018, ישראל הופיעה באמירויות ללא דגל על חליפת הג'ודו וגם כאשר זכו במדליות, דגל ישראל לא הונף ובמקום התקווה, נוגן המנון איגוד הג'ודו העולמי. אולם לאחר איומי הנשיא ויזר לבטל את התחרות, הוחלט לשנות את העמדה.
"אנחנו היינו בין הראשונים להתחרות באבו דאבי, הנפנו ראשונים שם את הדגל והשמענו את ההמנון. עכשיו נהיה הראשונים לארח ספורטאים מאיחוד האמירויות", סיפר פונטי. "היה מאוד משמח לשמוע על ההסכם שנרקם בין הצדדים, וכל זה המשך ישיר ליחסים שיש בין המדינות בג'ודו בשנים האחרונות. נאבקנו להתחרות כבר לפני חמש שנים באבו דאבי. כל העבודה הקשה השתלמה בעזרתם של שרת הספורט לשעבר מירי רגב ונשיא האיגוד העולמי מריוס ויזר, שיש לו מניות רבות קירוב היחסים".
פונטי סיכם: "הזמנו את הספורטאים מאיחוד האמירויות להגיע אלינו להתאמן, ואני שמח שהם נענו לכך ויגיעו ממש בקרוב לישראל. נשמח שהם יגיעו שוב בגראנד פרי הקרוב בארץ, ואני מבטיח להם את האירוח הטוב יותר, כמו שהם קיבלו אותנו בסדר פנים ממלכתי, חם ואהוד ומקווה לראות אותם כאן".