התעלומה עדיין לא נפתרה: האם ניימאר אירגן מסיבת ענק גרנדיוזית ל־500 איש במהלך חופשת חג המולד שלו בברזיל, או שאין לו שום קשר לאירוע. לפני כשבוע פירסם העיתון הברזילאי "או גלובו" שניימאר החליט להרים מסיבה מטורפת, שתארך חמישה ימים וחמישה לילות, בווילת החוף המפוארת שהוא מחזיק במנגרטיבה, עיירת נופש שנמצאת כמה עשרות ק"מ מערבית לריו דה־ז'ניירו.
על פי הפרסומים, עלות המסיבה עמדה על כארבעה מיליון ריאל (כ־700 אלף יורו), ולא רק קרובי המשפחה והחברים של ניימאר הוזמנו אליה, אלא גם סלבריטיז ודוגמניות בינלאומיות. למסיבה אפילו ניתן כינוי: "ניימארפאלוזה". הפרסום הפך לסיפור היום בברזיל, כאשר ניימאר חוטף אש מכל הכיוונים על המסיבה המטורפת שאירגן בעיצומה של מגפה עולמית.
7 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
עושה בלגן. ניימאר
(צילום: רויטרס)
7 צפייה בגלריה
האחוזה של ניימאר
האחוזה של ניימאר
האחוזה של ניימאר
(צילום: EPA)
צריך לזכור, ברזיל היא אחת המדינות שסובלות בצורה הקשה ביותר מווירוס הקורונה. היא מדורגת במקום השני בעולם אחרי ארה"ב במספר מקרי המוות - נכון לאתמול מתו בה מהנגיף למעלה מ־195 אלף איש. מספר הנדבקים הגיע ל־7.7 מיליון (שלישית בעולם אחרי ארה"ב והודו).
בדיווח נמסר כי כדי שהאירוע לא ימשוך תשומת לב, כל המוזמנים למסיבה הצטוו להפקיד את הטלפונים הסלולריים שלהם לפני הכניסה למתחם, ונאסר עליהם להעלות תמונות או פוסטים "מחשידים".
7 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
חוגג בלי חשבון
(מתוך האינסטגרם של ניימאר)

שערורייה בינלאומית

בתקשורת הברזילאית לא קיבלו זאת בשקט. הפרקליט ופעיל זכויות האדם אוגוסטו דה ארודה בוטליו כתב: "לניימאר מגיע פרס אידיוט היום, על מסיבת חמשת הימים שלו". פרשן הכדורגל המוביל במדינה, ז'וקה קופורי, אמר בפודקאסט שלו: "מה שניימאר עשה זה חוסר אחריות קרימינלי. לא רק שאין לו שום דבר בראש, הוא גם חסר אחריות". קופורי הזכיר שניימאר הביע בעבר תמיכה בנשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, שידוע כמי שזילזל באופן בוטה במגפה.באופן מוזר, בשלושת הימים הראשונים אחרי הפרסומים לא הגיעה תגובה מניימאר או מסביבתו, מה שהעצים את התחושה שלמרות הביקורות המסיבה המדוברת אכן יצאה לדרך.
מי שהוסיף אש למדורה היה הצהובון האנגלי "סאן", שפירסם את שמותיהן של הדוגמניות שלכאורה הגיעו למסיבה בברזיל: קיקי פאסו, מישל נביוס וג'סיקה בארטלט הוקפצו במטוס פרטי ממיאמי, בעוד הדוגמניות הברזילאיות קמילה רמדי ופרננדה ברום הוטסו במיוחד מפורטו־אלגרה. הן הספיקו להעלות פוסט באינסטגרם ובו כתבו: "בואו נטוס כדי לסיים את השנה בצורה מפוארת". בשלב הזה השערורייה הפכה לבינלאומית, והזעם בברזיל על החוצפה של ניימאר שבר שיאים.
7 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ניימאר בברזיל
(צילום: EPA)
7 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ניימאר וחברות
(מתוך האינסטגרם )
בתקשורת המקומית נטען שהתובע המחוזי של ממשלת מדינת ריו דה־ז'ניירו מתכוון לזמן את הכדורגלן כדי שימסור הצהרה באשר למסיבת הענק שלו. "הוא יתבקש לתת פרטים לגבי מספר האנשים שהוזמנו, מי אחראי על הארגון ומה היו אמצעי הפיקוח הבריאותיים שננקטו", נמסר.
ואז, אחרי שלושה ימים של דממה תקשורתית, החלו להגיע ההכחשות. דוברו האישי של ניימאר, דיי קרספו, אמר לכתב סוכנות רויטרס: "ניימאר לא קיים שום מסיבה השנה. אנחנו באמצע מגפה והוא נמצא עם משפחה וחברים". קרספו טען כי ניימאר כלל לא נכח במסיבה המדוברת, והיה בכלל במקום אחר, באתר הנופש בלנאריו קמבוריו שבמחוז סנטה קטרינה, כמעט אלף קילומטר מריו דה־ז'ניירו.
ואז לפתע העלה ניימאר תמונה בחשבון האינסטגרם שלו, שנהנה מ־144 מיליון עוקבים, ובו הוא נראה בחברת חמישה אנשים בלבד: שני הוריו, ניימאר סניור ונאדין, בנו דייבי לוקה, אחותו רפאלה והדובר קרספו.

בחזרה לפריז

דבר אחד ברור: המסיבה אכן התקיימה. סוכנות בשם "פבריקה" אישרה כי היא זו שאירגנה את האירוע, אבל לדבריה נכחו בה 150 איש ולא 500.
"הסוכנות רוצה להבהיר כי האירוע קיבל את כל האישורים, לא הייתה מכירת כרטיסים וננקטו כל אמצעי הזהירות הבריאותיים", אמר אחד מראשי "פבריקה". דוברו של הכדורגלן אמר: "הוא הוזמן למסיבה, אבל לא היה מעורב".
7 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ניימאר. לא היה רק עם המשפחה
(מתוך האינסטגרם של ניימאר)
בשבת ניימאר כבר היה על המטוס הפרטי בחזרה לפריז, לחידוש אימוני פ.ס.ז' עם מאמנה החדש מאוריסיו פוצ'טינו שהחליף את תומאס טוכל. בפוסט באינסטגרם הוא כתב: "לשמחתם של מספר אנשים, ולאכזבתם של אחרים, אני חוזר הביתה".
למרות שאין לכך הוכחות, התחושה הכללית היא שניימאר היה מעורב בארגון המסיבה, אבל כשהבין איזו שערורייה תתפתח, החליט לוותר ולא להופיע. גלבאו בואנו, השדר והעיתונאי המפורסם ביותר בברזיל, סיכם אתמול: "היה הרבה יותר טוב אם ניימאר היה מפרסם ברשתות החברתיות שאין לו שום קשר לסיפור. על לברון ג'יימס, לואיס המילטון, לאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו לא שמעתם שהם מארגנים מסיבות פאר".
פורסם לראשונה: 10:52, 04.01.21