אם יש 1,000 דרכים להפסיד משחק בכדור אחרון, מכבי ת"א המציאה אתמול אחת נוספת. בוולנסיה מכבי הובילה 77:80 וכל מה שנדרש בשביל לשבור את שרשרת ההפסדים היה לבצע עבירה, זה הכל. ועדיין, לא נמצא השחקן שייתן מכה קטנה ביד, שתמנע את השלשה של דריק וויליאמס.
אתמול מול מילאנו מכבי הייתה במצב עוד יותר טוב, כש-28.1 שניות לסיום אותלו האנטר העלה ל-66:70. בפיגור של ארבע נקודות מילאנו הייתה צריכה שני כדורים בשביל להשוות או לנצח, אבל טעות של ג'ון דיברתולומאו הוציאה את הסקוודרה של אטורה מסינה מבור עמוק.
5 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
שחקני מכבי ת"א מאוכזבים
מוצאים 1,001 דרכים להפסיד משחק. שחקני מכבי ת"א
(צילום: ראובן שוורץ)
5 צפייה בגלריה
ספרופולוס על הקווים
ספרופולוס על הקווים
ניסה הכל. ספרופולוס
(צילום: ראובן שוורץ)
ג'ונדי ביצע עבירה על קווין פנתר בזריקה מחוץ לקשת, שנתנה לאיטלקים ארבע נקודות במהלך אחד וקבעה שוויון 70:70. 11 נקודות בסך הכל קלעה מילאנו ברבע האחרון, ארבע מהן במהלך אחד!
למרות שחזר רק השבוע מפציעה ארוכה, דיברתולומאו, שחקן אגרסיבי, נצמד לסרחיו רודריגס ולמלקולם דילייני כמו קרציה. ככה הוא משחק למרות שהמגע עולה לו לא פעם בעבירות, ופאול ביתרון של ארבע נקודות היה רעיון לא רע. אולי זו גם הייתה ההוראה של יאניס ספרופולוס, אבל בתנאי שהעבירה תתבצע לפני הזריקה.
בין כל האפשרויות: לא לעשות עבירה כלל, לחטוף שלשה ועדיין להוביל בנקודה, או לבצע עבירה לספוג שתי נקודות עונשין ועדיין להוביל בשתי נקודות, ג'ונדי בחר באפשרות השלישית והגרועה מכולן: עבירה על השחקן הזורק בקליעה שעלתה לו בשלוש נקודות פלוס אחת מהעונשין.
5 צפייה בגלריה
ווילבקין מול דילייני
ווילבקין מול דילייני
חזר להרגלו המגונה. ווילבקין
(צילום: ראובן שוורץ)
נמר לא יתחיל לאכול חסה, דיברתולומאו לא יפסיק להיצמד לשחקנים וסקוטי ווילבקין לא יוותר על הזריקה האחרונה במשחק. הצלף נתן משחק גדול והחזיק את מכבי בתמונה ברבע הרביעי כמעט לבדו, אבל בכדור האחרון הוא חזר להרגלו המגונה ונגס בשעון עד שסיים את המהלך באייר-בול מעשרה מטרים. בחיאת סקוטי, בשוויון, כשחסרה לך נקודה אחת לניצחון, לך פנימה ומשוך עבירה, למה לנסות שלשה?
חוץ מהתוצאה הסופית, היה גם משחק לא רע. אטורה מסינה אסף סוללת שמות גדולים עם עבר מפואר והווה נזיל. גילם המבוגר של קייל היינס, מלקולם דילייני, מייקל רול, ולדימיר מיצוב וסרחיו רודריגס אילץ את המאמן האיטלקי להחליף אותם בשרשרת לפני שיקרסו מעייפות, מה שגרם להתקפה לאבד את השטף מול ההגנה הפנטסטית של מכבי ת"א במחצית השנייה.
מסינה, מאמן שאוהב שליטה, בנה בארמאני, אולי בהשפעת השנים שהעביר ב-NBA, קבוצה שמבוססת על קלעים שאין ביניהם קשר. חוץ מהיינס, שמשחק בשביל הקבוצה, היתר משחקים אחד על אחד ומשחררים מסירה רק כאופציה אחרונה. מילאנו מפוצצת מכישרון אבל בנויה על יכולת אישית ויום קליעה, הפוך מהקבוצות של מסינה בקריירה.
5 צפייה בגלריה
שבון שילדס
שבון שילדס
מאמן שאוהב שליטה. מסינה עם שילדס בסיום הדרמה
(צילום: ראובן שוורץ)
למרות ההפסד הקשה ניתן להבחין אצל מכבי ת"א בשינוי. דראגן בנדר לא פתח בחמישייה והעלייה מהספסל עשתה לו טוב. במקום לזרוק מהפינה שלשות בעמידה, הענק הקרואטי הלך שוב ושוב לסל ובהצלחה. ספרופולוס למד לקח מסיום המשחקים הקודמים, הושיב את ז'יז'יץ' ובנדר על הספסל והשתמש בהאנטר. כאמור, גם זה ללא הועיל.
האנטר היה המחליף של קייל היינס בתקופה המשותפת שלהם בצסק"א מוסקבה. היינס הוא אוניברסיטה לכדורסל, השחקן היעיל באירופה וכל פעולה שלו בהגנה ובהתקפה מדויקת להפליא. כשהוא שומר על השחקן החוסם בפיק אנד רול, היינס, הגבוה הכי נמוך ביורוליג (1.98 מ'), מספיק לצאת להתקיף את הכדור ולחזור לסגור את קו המסירה פנימה לשחקן שלו.
בשורה תחתונה: מכבי ת"א הלכה שנה וחצי לאחור וצברה הפסד שמיני ב-11 משחקים, שישה מהם בהפרש של נקודה עד ארבע. החיוך של ספרופולוס בראיון לאחר המשחק כאילו אומר: "מה לעשות, ניסיתי הכל".