במהלך השנים האחרונות, הטניסאי אלכנסדר "סשה" זברב לא הצליח לעמוד ברף הציפיות הגבוהות שלו ולהגיע לבמות הגדולות. למרות הכל, הוא המשיך לשחק ולחשוב איך יוכל סוף סוף לפצח את קוד הגראנד סלאם.
כישרון העל, שכולם תלו בו תקוות שישתלט על הענף על חשבון הדור המבוגר, לא ממש עמד בתחזיות והשתרך מאחורי השלישייה המובילה - רפאל נדאל, רוג'ר פדרר ונובאק ג'וקוביץ', ששולטים בפסגה כבר 15 שנה. עכשיו, יש לו סיכוי להיכנס למועדון הסגור והיוקרתי של זוכי גראנד סלאם.
5 צפייה בגלריה
סשה זברב
סשה זברב
סשה זברב
(צילום: AP)
זברב בן ה-23 הראה הרבה אופי וחזר בגדול שלשום (שישי), כשעלה למגרש המרכזי בפלאשינג מדו וסיפק קאמבק אדיר מול פבלו קרנייו בוסטה (27), שזכור מתקרית ההדחה של נובאק ג'וקוביץ' בשמינית הגמר. הגרמני כבר נקלע לפיגור של שתי מערכות, אבל הצליח לנצח בסופו של דבר 6:3, 6:2, 3:6, 4:6, 3:6, לאחר שלוש שעות וחצי. עכשיו, כששלושת הגדולים כבר לא בתמונה, לפחות לא בטורניר הנוכחי - זברב יודע שרק דומניק תים יכול להרוס לו את החלום.
זברב תויג כ"דבר הגדול הבא" מוקדם מאוד, לא מעט בזכות העובדה שהוא מגיע ממדינה עם היסטוריית טניס עשירה. גרמניה, שנהנתה מפריחה בענף בשנות ה-90 במיוחד בזכות בוריס בקר והפופולריות של שטפי גראף, מחכה לכוכב נוסף. זברב בכלל הצטיין כשחקן הוקי בצעירותו, אבל כיאה לילד שאביו (אלכסנדר זברב האב) ייצג את ברית המועצות לשעבר בטניס לפני ההגירה, הספורט הלבן תמיד חיכה מעבר לפינה. אחיו מישה גם שיחק ופיתח קריירה מקצועית, וכך גם אמו אירינה.
5 צפייה בגלריה
רוג'ר פדרר ורפאל נדאל
רוג'ר פדרר ורפאל נדאל
לא מפריעים הפעם. רוג'ר פדרר ורפאל נדאל
(צילום: getty images)
5 צפייה בגלריה
דומיניק תים
דומיניק תים
היחיד שעומד בדרך. דומיניק תים
(צילום: AP)
האחים זברב ידעו שמצפים מהם לדברים גדולים, בטח כשאלכסנדר דורג מספר 1 בעולם לנוער בגיל 16. הלחץ הלך וגבר, וב-2014, רק מספר חודשים לאחר שמלאו לו 17 שנים, הוא ניצח שני שחקנים מדורגים והגיע לחצי הגמר של טורניר ה-ATP בהמבורג עיר הולדתו.
הרגע הזה תפס את תשומת הלב של התקשורת ואוטומטית העלה את הציפיות ממנו, וכך הלחץ עליו גבר. כשהוא מודרך על ידי אלכסנדר האב, הוא התברג בין ה-100 הראשונים בעולם ב-2015 ושנה מאוחר יותר כבר נכנס לטופ 20, מה שהוכיח ללא ספק שהגרמני הצעיר נמצא על המסלול הנכון.
5 צפייה בגלריה
ציפיות מהבית. מישה זברב
ציפיות מהבית. מישה זברב
ציפיות מהבית. מישה זברב
(צילום: EPA)
בשנת 2017 כבר לא השאיר ספק וזכה בשני תארי סבב ATP, עוד כשהיה נער. הוא רכב על אותו גל הצלחה כדי לנצח את פדרר לפני שמלאו לו 20 (וכרגע מחזיק ביתרון 3:4 מול השווייצרי). באביב 2019, זברב היה - ועדיין - השחקן הפעיל היחיד מחוץ לרביעייה ההיסטורית של פדרר, ג'וקוביץ', נדאל ואנדי מארי עם הכי הרבה תארי מאסטרס.
אבל עכשיו, מגיע רגע האמת שלו. אם זברב מקווה לזכות במייג'ור הראשון שלו, הוא יצטרך להעלות את רמת המשחק. "הוא צריך לצאת עם יותר אנרגיה, ולכפות את עצמו", אמרה האנליסטית של ESPN, הטניסאית לשעבר רני סטאבס. "הוא בחור כל כך גדול, בעל כף יד גדולה כל כך, חבטת גב יפה. הוא צריך להביא את האינטנסיביות הזו ולכפות את האישיות שלו".
5 צפייה בגלריה
רגע האמת הגיע
רגע האמת הגיע
רגע האמת הגיע
(צילום: AP)
"עכשיו אני חושב שזה הזמן שבו זה באמת מעניין", אמר זברב, רגע לפני הערב המשמעותי בחייו. "יהיה לנו אלוף גראנד סלאם חדש. אנחנו לא יודעים מי זה, אבל הרבה חבר'ה רצו את זה והנה אני עכשיו במעמד הזה".