ב-28 בדצמבר 2019 חווה רועי גורדנה את אחד הרגעים המשפילים בקריירה. מ.ס אשדוד 0:1 באצטדיון טרנר על הפועל באר שבע. בדקה ה-73 רוני אוואט העלה את הקשר כמחליף, אך כעבור 14 דקות החליף אותו. גורדנה כבר ראה את עצמו עוזב בחלון ההעברות, אך לאחר שיחות עם האיש החזק במועדון, ג'קי בן זקן, הוא נשאר ואפילו חתם לשנתיים נוספות.
"היחסים שיש לי עם ג'קי בן זקן הם מעולים. בעזרת השם השנה נעשה עונה מצוינת והחוזה ימשיך גם אחרי זה. לנקודת זמן הזאת אני מרגיש ממש מחובר למקום, לאנשים ולכל הצוות, וזה ממש מקום טוב בשבילי", מספר גורדנה, שייפתח בשבת (19:00) הקרובה את עונתו השלישית באשדוד במשחק בית מול עירוני קריית שמונה.
6 צפייה בגלריה
רועי גורדנה
רועי גורדנה
חתם לעוד שנתיים באשדוד. רועי גורדנה
(צילום: אבי רוקח)
עם כל הניסיון שלך, יש עדיין התרגשות בפתיחה של עונה?
"לפני כל פתיחת עונה ולא משנה באיזו סיטואציה יש התרגשות. נכון שהחיסרון של הקהל משפיע על כל הליגה והעונה הזו. מבחינתו ההתרגשות אמנם קצת יותר קטנה, אבל אנחנו מצפים אחרי המשחקים בגביע הטוטו ורק רוצים כבר להתחיל".
לא נראיתם טוב בגביע הטוטו.
"אם לא נסיק את המסקנות מהמשחקים האלה אז המצב לא יהיה טוב. ספגנו בארבעה משחקים שער מוקדם וברוב המקרים זה קרה מטעויות שלנו. אם אנחנו רוצים להשתדרג כקבוצה, צריך להפסיק לספוג שערים קלים. בשלושה משחקים לא כבשנו, אבל כן הגענו להמון מצבים ולא הצלחנו לכבוש".
6 צפייה בגלריה
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן. גורדנה: "היחסים שלי איתו מצוינים"
(צילום: עוז מועלם)
חוץ ממכבי ת"א ומכבי חיפה, אתה חושב שאשדוד ברמה שווה לאחרות?
"כל הקבוצות חוץ מארבע הגדולות שוות (מכבי ת"א, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל ב"ש). השאלה מי תצליח להתעלות על עצמה ולהביא תוצאות יותר טובות. כאן נמדדים השחקנים. ברור שהרצון והשאיפות שלנו הן לעשות פלייאוף עליון ולכל עונה יש את הדינמיקה שלה. מעכשיו לדבר על המחזור ה-25 יהיה מיותר כרגע".
איך העובדה שבפתיחת הליגה לפחות לא יהיה קהל תשפיע?
"זה בטוח ייפגע במועדונים הגדולים כי ברגע שאין דחיפה של הקהל אז זה יותר קשה להביא אנרגיות ולהתרומם. לגבי הקבוצות הקטנות כולן שוות פחות או יותר ומי שתתלה את העניינים שלה בקהל זה תירוץ".
6 צפייה בגלריה
רועי גורדנה
רועי גורדנה
"חוץ מ-4 הגדולות כל האחרות שוות". גורדנה
(צילום: אבי רוקח)

"לא רואה את הפועל חוזרת לטופ"

עבור גורדנה, מ.ס אשדוד היא התחנה השישית בליגת העל. הוא החל את הקריירה בהפועל תל אביב בה גדל, איתה זכה בדאבל לפני עשור וגם היה חלק בקמפיין ליגת האלופות. בנוסף, שיחק בהפועל באר שבע, הפועל ומכבי פתח תקווה ובבני יהודה, לפני שיצא לחוות את חוץ לארץ בחצי שנה ששיחק בסלאבן בלופו הקרואטית. "היציאה לחו"ל לא הייתה הדבר הנכון מבחינתי כי יצאתי למקום ולקבוצה שלא התאימו לי. ממה שסיפרו לי זה הסתמן כמקום אחר לגמרי. הייתי שם חצי שנה יותר מדי", מודה גורדנה.
בדיעבד היית מקבל את אותה החלטה?
"זאת הייתה הצעה אולי הכי טובה שהייתה לי בנקודת זמן ההיא כי הכדורגל בארץ היה תקוע. עשיתי בבני יהודה עונה טובה ולא התקדמתי מבחינה כלכלית. אני לא מצטער על הצעד שעשיתי".
6 צפייה בגלריה
גורדנה. "להפועל ת"א תהיה תמיד פינה חמה בלב"
גורדנה. "להפועל ת"א תהיה תמיד פינה חמה בלב"
גורדנה. "להפועל ת"א תהיה תמיד פינה חמה בלב"
(צילום: ראובן שוורץ)
לפני שנה הייתה התעניינות לגבייך מהפועל ת"א וקבוצות אחרות. לא עניין אותך לחזור לוולפסון?
"הפועל ת"א זה מועדון שגדלתי בו ושיחקתי עבורו לא מעט שנים. תמיד תהיה לי בשבילו פינה חמה בלב. לא קיבלתי מהם הצעה רשמית. אני לא רואה את הפועל ת"א חוזרת לטופ בשנים הקרובות. היא לא תזכה באליפות בשנתיים-שלוש הקרובות".
זה שלא זומנת לנבחרת הבוגרת עדיין, זה פספוס מבחינתך?
"זה החלום הכי גדול שלי, ותמיד אמרתי שאני האוהד הכי שרוף של הנבחרת. הלוואי שיתגשם לי החלום להיות שם".
6 צפייה בגלריה
רועי גורדנה
רועי גורדנה
"הנבחרת - החלום הכי גדול". גורדנה
(צילום: אבי רוקח)
אחרי שכבש ארבעה שערים ובישל שניים נוספים בעונה שעברה, גורדנה מוכן לעונה הנוכחית בה ימשיך תחת שרביטו של רן בן שמעון. בעונה האחרונה הפך להיות בעל הבית של הקבוצה בצוותא עם שלומי אזולאי חברו הטוב, והמטרה עבור שניהם היא בעיקר לאזן את אשדוד יחד עם לא מעט צעירים שעלו מקבוצות הנוער עוד בסוף העונה שעברה.
איך ההתרשמות שלך מבן שמעון?
"אני יכול להגיד שעם משה אוחיון ואבי בוחבוט הייתה לי חצי עונה מדהימה, ובקטע האישי משה ואני היינו מדברים המון ומתייעצים אחד עם השני. רן זה אדם שאפשר רק ללמוד ממנו. זה אדם שצריך לחוות אותו ביום יום כדי להבין מה קורה. הוא איש מדהים בניתוח משחקים, טקטיקה ועמידה על המגרש, והוא כל אימון ומשחק מלמד אותנו כדורגל - וזה היתרון המטורף שלו".
6 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
בן שמעון. גורדנה מרוצה אצלו
(צילום: אבי רוקח)
איך אתה רואה את השילוב בינך ואזולאי לבין הצעירים?
"כשחתמתי לעוד שנתיים ידעתי שזה יילך לכיוון שהקבוצה תהיה בסך הכול צעירה וצריכה איזה 3-2 שחקנים כמוני וכמו שלומי שיתנו להם כיוון, וזה מרגיש טוב מאוד. הפוטנציאל של החבר'ה הצעירים האלה הוא אדיר והם סופר כישרוניים ברמה מטורפת, בטח ברמה הישראלית. אבל בין כישרון לבין להפוך לשחקנים גדולים, המרחק הוא עצום וצריך לראות למי מהם יש את האופי והיכולות ברגעים קשים שפחות דברים יסתדרו".