איזי שרצקי הצהיר רק לפני חודש ושבוע שיעלה לשחק עם הנוער בעונה הקרובה. לאחר שיחה בינו לבין סמנכ"ל הכספים של מינהלת הליגה אייל ליפשיץ, בה מסר האחרון לבעלי ק"ש כי משרד האוצר יחלק את כספי הסיוע לקבוצות על פי חלוקת כרטיסים ומינויים בלבד - הודיע שרצקי כי במצב שכזה לא נותר לו אלא לוותר על בניית קבוצה לעונה הקרובה.
קובי רפואה כבר חשש לעתידו, למרות שכבר היה חתום על חוזה לעונה הקרובה, המאמן לא היה מוכן להישאר אם הקבוצה הייתה מוכתרת עוד לפני פתיחת העונה כ"יורדת הבטוחה ללאומית". אך מי שמכיר את שרצקי, יודע ש"אין לו עצם בלשון" ולפעמים הוא לא ממש מתכוון למה שהוא אומר. הרי הוא גם הצהיר בעבר שאם בנימין נתניהו ייבחר לראשות הממשלה הוא יעזוב את הקבוצה, ובפועל נתניהו ממשיך בתפקידו כרגיל... וגם שרצקי ממשיך כרגיל ומשקיע.
5 צפייה בגלריה
איזי שרצקי עם חבר ביציע
איזי שרצקי עם חבר ביציע
שרצקי. עדיין כאן
(צילום: אביהו שפירא)
5 צפייה בגלריה
עירוני קריית שמונה
עירוני קריית שמונה
כבר פחות חושש? קובי רפואה
(צילום: ראובן שוורץ)
אחרי שנים קשות מאוד של ק"ש בתחתית הליגה, ושנתיים ברצף שהקבוצה ניצלת מירידת ליגה במחזור האחרון - לשרצקי נמאס. הוא רוצה קבוצה אטרקטיבית, לוחמת, צעירה ותוססת. הוא רוצה להיזכר בק"ש של לפני חמש, שש ושבע שנים שכיכבה בצמרת וזכתה בתארים. כל תואר אפשרי בכדורגל הישראלי היה שלה: אליפות, גביע, גביע הטוטו ואלוף האלופים. הקבוצה, שביתה היה מבצרה וקבוצות היו בפיגור עוד בדרך בצומת גולני.
להבדיל משנים קודמות, בהן הבעלים האמין בכישרונות צעירים, העונה הוא החתים שחקנים עם ניסיון. רועי קהת, אדריאן רוצ'ט, אופיר מזרחי, יוג'ין אנסה, דור אלו ולוסיו הגיעו, ואליהם הצטרף יואב הופמייסטר והציפיות עולות. נכון שלקבוצה יש בעיה אחת רצינית - היא שיחררה 14 שחקנים והחתימה "רק" שבעה והסגל קצר מאוד. התקווה היא שהבכירים והמנוסים שהגיעו ישתפו פעולה, ויעשו את הצעירים ממחלקת הנוער טובים יותר.
5 צפייה בגלריה
בעבר היו זמנים. ביבי עוד כאן, גם איזי
בעבר היו זמנים. ביבי עוד כאן, גם איזי
בעבר היו זמנים. ביבי עוד כאן, גם איזי
(צילום: עוז מועלם)

איזי מתערב? מעורב...

אחת השאלות המופנות לעברו של כל מאמן בק"ש היא עד כמה איזי שרצקי מעורב? היה רק אחד שלא חשש להגיד בצורה הכי ברורה מה איזי מצפה מהמאמן שלו, וזה הוביל לפיטוריו באותו היום בעקבות ראיון בלעדי ב"ידיעות אחרונות", זה היה תומר קשטן. בעונה החולפת הבעלים לקח צעד אחורה. הוא הגיע פעמים ספורות למגרשים, אך המשיך לשוחח עם רפואה על בסיס יומי. מעבר לכך אין שחקן שיגיע למועדון לפני שיעבור את המבחן של שרצקי, והבעלים יצפה בביצועיו אם מדובר בזר. ברור לכולם שאיזי הוריד מעט פרופיל מבחינת הגעה לאימונים ומשחקי הבית, אך הוא עדיין מעורב בכל החלטה ולא חושש לרגע להביע את דעתו המקצועית לפני ואחרי כל משחק.
5 צפייה בגלריה
תומר קשטן על הקווים
תומר קשטן על הקווים
זה עלה לו בפיטורים. קשטן
(צילום: אפי שריר)
בקרבתו של שרצקי מבהירים באופן חד וברור כי התקציב שהיה בעונה החולפת ונע סביב 30 מיליון שקלים, לא יחזור על עצמו. העונה איזי החליט להפחית את התקציב באופן דרסטי, והוא ינוע סביב 20 מיליון שקלים בלבד. "צריכים להבין משהו אחד, אם מחר יגיע מישהו שייקח את הקבוצה וידאג במקומו, איזי היה קם והולך. לא קל לאדם בגילו כל הכאב ראש הזה למרות שזה זורם לו בעורקים. מבחינת ההשקעה שלו, הוא משקיע העונה מחצית מבעונה קודמת. הסגל יותר מצומצם והוא הביא שחקנים שדי אכזבו מאז שעזבו את קריית שמונה והחזיר אותם לבמה המרכזית כדי שישובו לתודעה. הם גם מבינים שכסף זה לא הכל, הבמה שהם יקבלו אצל איזי שווה הרבה כסף", אמר מקורב לבעלים.

המטרות ברורות: פלייאוף עליון

אחרי שנים של "התקף לב" עד לשריקת הסיום, ומתח עצום, כמו במחזור האחרון בעונה הקודמת - שבו הקבוצה הייתה זקוקה לניצחון על נס ציונה כדי לשרוד בליגה, איזי שבע מאכזבות ומכוון לפלייאוף העליון. כל הגורמים במועדון מבינים היטב כי עוד עונת תחתית עם יכולת מאכזבת תוביל לסוף מבחינת שרצקי, שרוצה נחת כמו בשנים הגדולות של ק"ש בתקופת רן בן שמעון וברק בכר.
5 צפייה בגלריה
עירוני קריית שמונה הפועל רעננה
עירוני קריית שמונה הפועל רעננה
רוצה נחת. שרצקי ביציע
(צילום: אפי שריר)
אלעד גבאי, אחד מגיבורי עונת האליפות, התייחס לסגל החדש שנבנה: "השנה נראה שבנו סגל טוב. הביאו שחקנים טובים בעמדות בעייתיות. סוף סוף החזירו שחקני בית כמו אדריאן ומזרחי, שחקנים שמחוברים למועדון ולעיר. לוסיו חלוץ מוכח, נראה שהביאו רכש. התחזית שלי היא פלייאוף עליון". ומה באשר לבעלים? "איזי זה איזי, הוא לא ייתן לקבוצה ליפול, לפעמים הוא אומר דברים מתוך אמוציות. הוא שאפתן ואוהב להצליח, זה איזי לטוב ולרע".