הכדורגל בתקופת הקורונה שונה ממה שהכרנו בעבר. קודם כל זה היעדר הקהל, אבל קיימת גם העובדה שממש לא מזמן הסתיימה העונה הקודמת, שהמשחקים באירופה הם רק מפגש אחד, או שכבר אחרי מחזור הפתיחה נקבל פגרת נבחרת שלא בטוח שיתקיים בה משחק נבחרת – כל אלה מספיקים להציג חודש אוגוסט שונה מהרגיל. ואליהם אפשר להוסיף גם את שוק ההעברות.
עונת 2020/21 של ליגת העל נפתחת היום, אבל עכשיו, יותר מתמיד, יש סיכוי שהסגלים שיהיו לקבוצות בעוד כמה שבועות יראו מעט אחרת. בדרך כלל חלון ההעברות מסתיים אחרי מחזור אחד או שניים, כלומר גם המתעוררים מאוחר צריכים לחתום על חוזים יחסית בתחילת העונה, אבל חלון ההעברות הנוכחי יימשך עד אמצע אוקטובר, כלומר לקבוצות שיחזרו לשחק היום ומחר יש אפשרות להחתים שחקנים חדשים גם בעוד חודש וחצי.
6 צפייה בגלריה
אוראל דגני
אוראל דגני
אוראל דגני. גם הוא מצא בית חדש
(צילום: ראובן שוורץ)
אם כן, סיכום מצב הקבוצות וגם תחזיות לעתיד אינם יכולים להיות מושלמים. אבל בינתיים הליגה מתחילה, ולמרות הקורונה, ואפילו שיש עוד זמן להחתמות, עדיין אפשר לראות לא מעט שחקנים שעברו ממקום למקום וכמעט בכל מקום. בעצם חוץ ממכבי חיפה, שלא צירפה אף שחקן לסגל הבכיר שלה. הנה כמה שחקנים שהצטרפו לקבוצות שכן ביצעו רכש ויהיה מעניין לעקוב אחריהם.

דן ביטון

השאלה מלודוגורץ למכבי ת"א
האלופה איבדה שניים מהמוסרים הכי טובים שלה, עומר אצילי ודור מיכה, והייתה זקוקה למי שמסוגל ליצור מעמדת הקישור. דן ביטון אמור לספק לה את זה. ביטון הוא קודם כל המחליף של מיכה. למרות שאין כמעט מוסרים כמו מיכה בישראל, לביטון יש יכולת הבקעת שערים גבוהה יותר והוא גם מוסר מצוין. למרות שהעונה האחרונה בבולגריה לא הייתה בשמיים, ביטון היה השחקן השני בטבלת מייצרי המצבים במסירה בממוצע ל-90 דקות. הקישור הוא החלק החזק ביותר של הצהובים, והתחרות גדולה, אבל ההתחלה נראית מבטיחה ומספקת הרגשה שלביטון יהיה תפקיד גדול מאשר היה נדמה כשחתם.
6 צפייה בגלריה
דן ביטון
דן ביטון
קודם כל המחליף של מיכה. דן ביטון
(צילום: עוז מועלם)

יוג'ין אנסה

השאלה מרעננה לקרית-שמונה
אחרי עונת נפל, שהייתה יכולה להסתיים בירידת ליגה, הפך איזי שרצקי את הקבוצה שלו. שבעה שחקנים הצטרפו והשניים המעניינים יותר הם בהתקפה – יוג'ין אנסה ולוסיו. בעוד הברזילאי ביסס את מעמדו כחלוץ לא רע לליגת העל, אנסה אכזב יחסית בעונה שעברה, השנייה שלו ברעננה. הוא כבש 5 שערים בלבד, שווה למספר שהצליח להבקיע עונה קודם בשליש מדקות המשחק. לוסיו יספק את הכוח והשמירה על הכדור, אנסה יביא את המהירות. חלק התקפי שכולל את שניהם יכול להפתיע כל קבוצה בליגה.
6 צפייה בגלריה
יוג'ין אנסה
יוג'ין אנסה
יוג'ין אנסה. אכזב יחסית בעונה שעברה
(צילום: יאיר שגיא)

לבאן קוטליה

אירטיש (קזחסטן) להפועל ת"א
כולנו זוכרים את אנמיות ההתקפה של הפועל ת"א בעונה שעברה. את מייקל אולהה, שלא הבקיע אפילו פעם אחת, ואת עומר דמארי, שלא נראה קרוב לשחקן שהיה פעם. הנה, הפועל ת"א הביאה חלוץ מרכזי חדש, ודיוק בעיטותיו יהיה משמעותי. קוטליה הגאוראגי עזב השנה את המולדת ועבר לקזחסטן, אבל הקורונה דאגה שישחק רק פעמיים ולא יכבוש. לעומת זאת, בשנה האחרונה בגאורגיה, בדינמו טביליסי, הבקיע 20 שערים. בגיל 31 זו הייתה עונה יוצאת דופן, טובה בהרבה מכל אחת אחרת. בהפועל מקווים שיוכל לשחזר אותה.
6 צפייה בגלריה
לבאן קוטליה, אור בלוריאן
לבאן קוטליה, אור בלוריאן
לבאן קוטליה. החליף את אולהה
(צילום: ראובן שוורץ)

רז שטיין

נס ציונה להפועל חיפה
קיץ מעניין עובר על הפועל חיפה. חיים סילבס מקבל שחקן שהוא אוהב, הבלם עידו לוי, את עידו שחר ובר כהן ממכבי ת"א, ולהפועל חיפה יש היסטוריה מוצלחת עם קשרים מושאלים ממנה, וגם התקפה חדשה, הכוללת את וויליאם אגדה, שהגיע מהלאומית, ואת רז שטיין שירד ללאומית. למרות הירידה, לשטיין הייתה עונה אישית מצוינת. הוא כבש 9 שערים, יותר מכל אחד אחר בנס ציונה, והראה תרומה גם במקומות נוספים כמו עזרה בהגנה. גם שטיין מתאים לסילבס, זה יכול להיות יופי של שידוך.
6 צפייה בגלריה
רז שטיין חוגג
רז שטיין חוגג
רז שטיין. תשעה שערים בעונה שעברה
(צילום: ראובן שוורץ)

גלאופילו פלייטר

אריס לימאסול לבית"ר ירושלים
לבית"ר ירושלים אין כרגע מאמן אז קשה לדעת במי יאמין המחליף העתידי של רוני לוי, או היכן ירצה לחזק, אבל במבט על הסגל הנוכחי נראה שיש לפלייטר סיכוי טוב להפתיע. הנה הפרטים הידועים לרבים: בן דודו של ג'ימי האסלביינק (אקס קרית-שמונה ובאר-שבע), הופיע בנוער של קרית-שמונה לפני שנתיים, כבש 14 שערים בליגה השנייה בקפריסין ועכשיו טדי. פלייטר צעיר, בן 20, והיו שהרימו גבות כשבית"ר צירפה אותו, אבל הוא כרגע החלוץ המרכזי היחיד שלה, בערך. רוני לוי שיחק עם שלומי אזולאי כחלוץ בודד במרכז, אבל הגיוני שמאמן אחד ירצה חלוץ מטרה קלאסי יותר. אין עוד מישהו כזה בסגל.
6 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים
שחקן ייחודי בסגל בית"ר. פלייטר
(צילום: אבי רוקח)

אור דסה

השאלה מרעננה להפועל כפ"ס
הפועל כפ"ס יכולה להפתיע לטובה העונה, בעיקר בזכות החלק ההתקפי שלה. הזר החדש מייקל אומו הוא תוספת מעניינת, עומר פדידה כבר הראה מה שהוא שווה בליגה, אמאדו סוקונה יכול לתרום עוד יותר מבעונה שעברה, ואליהם צריך להוסיף את אור דסה. הקשר ההתקפי הגיע בהשאלה מרעננה שירדה ליגה, ובגיל 21 הגיע הזמן שלו לעלות, ברמה. דסה פתח מדהים את העונה שעברה, עם צמד מול מכבי חיפה, ויש לו יכולת להצטרף לחלוצים. בכפ"ס ההצטרפות הזו תצטרך לנפק גם מספרים באופן רציף יותר.