אחרי שאף שחקן כמעט לא הצליח לעצור העונה את כוכב הסנוקר ג'אד טראמפ, היה זה דווקא נגיף הקורונה שהשבית אותו זמנית. בדיקה חיובית אילצה את טראמפ להחמיץ את טורניר המאסטרס היוקרתי שנחתם באמצע החודש שעבר. ההחלמה והחזרה לתלם עם זאת הייתה חדה ומהירה. טראמפ זכה אתמול (ראשון) בתואר הרביעי שלו העונה (ואנחנו רק בינואר) כשהביס 2:9 את ג'ק ליסווסקי בגמר טורניר המאסטרס הגרמני.
כמו טראמפ, גם ליסווסקי נאלץ להחמיץ את המאסטרס בגלל בדיקת קורונה חיובית - ונדמה כי השניים המשיכו בדיוק מהמקום בו הפסיקו. לפני קצת יותר מחודש ניצח טראמפ 7:10 את ליסווסקי בגמר טורניר הגראנד פרי, אתמול זה היה הרבה פחות צמוד.
2 צפייה בגלריה
מקדמה יפה. טראמפ
מקדמה יפה. טראמפ
התנחם במאסטרס הגרמני. טראמפ
(צילום: gettyimages)
המשחק למעשה הוכרע כבר בסשן הראשון שהסתיים ב-1:7 לטראמפ. המדורג 1 בעולם חתם את הערב בסטייל ועם הסנצ'רי היחיד שלו במשחק, 119 נקודות, סגר סיפור. בניגוד לניצחון הקליל בגמר, דווקא בחצי הגמר נזקק טראמפ לקאמבק מזהיר כשחזר מ-5:1 מול בארי הוקינס וניצח 5:6.
עבור טראמפ שזכה ב-80 אלף פאונד על ההישג היה זה תואר הדירוג ה-21 בקריירה, ורק כדי להמחיש עד כמה הוא דומיננטי בשנים האחרונות - ב-12 מהתארים הללו הוא זכה מאז 2019.
"תמיד קשה לי לשחק מול ליסווסקי כי הוא חבר שלי", אמר טראמפ בסיום, "אני לא נהנה לנצח אותו כמו שאני נהנה לנצח שחקנים אחרים. אני נהנה כרגע מהסנוקר שלי, מה שחשוב מבחינתי זה לעשות את הדברים הנכונים. בשנתיים האחרונות לא נחתי בכלל, עבדתי קשה ואני רואה את הגמול המלא על כך".
ליסווסקי עדיין מחפש תואר דירוג ראשון בקריירה אחרי שהפסיד כבר בחמישה גמרים: "אני לא מתכוון להיות קשה מדי עם עצמי. זה בדיוק הזמן להיכנס לכושר ונראה שאני עושה את זה. אני מאמין שאזכה בתואר בקרוב, בתנאי שלא אמשיך להיפגש בטראמפ בגמר...".
2 צפייה בגלריה
ג'אד טראמפ
ג'אד טראמפ
המשיך מאותו מקום ממנו הוא הפסיק. טראמפ
(צילום: גטי אימג'ס)
כמו כל העונה, גם טורניר המאסטרס הגרמני הושפע ממגפת הקורונה. בניגוד לשנים רגילות בהן הטורניר נערך בברלין, השנה הוא התקיים במילטון קיינס שבאנגליה, העיר שאירחה עד כה את כל הטורנירים העונה. ג'ון היגינס שרק לאחרונה סיים שני במאסטרס נאלץ לפרוש מהטורניר אחרי שנמצא חיובי לקורונה.
ביום חמישי הקרוב ייפתח טורניר השוט-אאוט, וריאצית טורבו של סנוקר עם משחקים בני משחקון אחד הנמשך לכל היותר עשר דקות.