לינוי אשרם זכתה במדליית זהב באליפות אירופה בקרב רב, התחרות החשובה ביותר בהתעמלות האמנותית וכזו שמתקיימת גם במסגרת המשחקים האולימפיים. זו הפעם הראשונה שאשרם זוכה בתואר היבשתי, לאחר שהשיגה בעבר פעמיים מדליות ארד, בחישוק ובאלות.
הדרך לזהב הייתה לא פשוטה ובתרגיל האחרון שביצעה, החישוק, אשרם הייתה זקוקה לציון של 26.5 ומעלה כדי לעקוף את הבלארוסית אלינה ארנסקו וזה בדיוק מה שהיא עשתה. שתיהן סיימו עם ציון כללי של 100.9, אך דרגת הקושי של הישראלית הייתה גבוהה יותר ולכן זכתה בתחרות. ניקול זליקמן סיימה חמישית.
4 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
אלופת אירופה. לינוי אשרם
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
זליקמן ואשרם
זליקמן ואשרם
זליקמן ואשרם
(צילום: איגוד ההתעמלות, מאיה ביאליק)
ההצלחה של אשרם היא המשך ישיר להופעה הטובה של המשלחת הישראלית, לאחר שהנבחרת זכתה אתמול (שבת) במדליית זהב בקרב רב. ראוי לציין שמספר מדינות בכירות אינן משתתפות באליפות הזו ובראשן רוסיה, כנראה הטובה בעולם.

11 מדליות באליפות עולם, זהב במשחקי אירופה

הרזומה של אשרם הוא ארוך, מרשים וכולל 11 מדליות באליפויות העולם, 6 מהן מכסף (כולל בגמר הקרב-רב ב-2018) וכל היתר מארד. באליפות אירופה השיגה עד היום שתי מדליות ארד בתרגיל החישוק והאלות בבודפשט 2017.
אשרם לא התחרתה למעשה מאז אליפות העולם בשנה שעברה בבאקו, אותה סיימה עם שש מדליות, ביניהן הארד בקרב קרב. מאז, המתעמלת בת ה-21 השתתפה רק בתחרות וירטואלית, שבה הציגה תרגיל אחד. למתעמלת הבכירה בישראל יש גם שתי מדליות זהב בתרגיל האלות והכדור במשחקי אירופה שנערכו במינסק 2019 ועוד שתי מדליות כסף בקרב-רב ובסרט מאותה תחרות.
4 צפייה בגלריה
אשרם בתרגיל האלות
אשרם בתרגיל האלות
אשרם. הציון הגבוה בקריירה בתרגיל האלות
(צילום: AP)
זליקמן, לעומת זאת, הגיעה לשיאה באליפות העולם האחרונה כשזכתה במדליית הכסף בבאקו בתחרות הנבחרות ביחד עם אשרם. ב-2019 עלתה לפודיום גם באליפות אירופה בבאקו עם הארד בתרגיל החישוק.

מהלך התחרות

זליקמן הייתה הראשונה מבין שתי הישראליות שעלתה להתחרות, ועשתה זאת בתרגיל החישוק. היא סיפקה תרגיל נהדר עם דרגות קושי גבוהות - והתוצאה שלה הייתה בהתאם - 24.6 נקודות. לאחר מכן אשרם עלתה למשטח לתרגיל הכדור, ביצעה אלמנטים מסובכים מאוד, אבל כולם היו נקיים, והיא קיבלה את הציון הגבוה ביותר מבין כל המתעמלות בסיבוב הראשון - 25.450 נקודות. הציון של זליקמן סידר לה את המקום השלישי.
זליקמן החלה את הסיבוב השני והמשיכה במומנטום החיובי. הישראלית הראתה את גרף השיפור שבו היא נמצאת בשנה וחצי האחרונות, וסיימה בתוצאה גבוהה של 23.9 נקודות. אם חשבנו שהתרגיל הראשון של אשרם היה איכותי, מה נגיד על השני במכשיר האלות? הישראלית שרפה את המשטח, הציגה מהירות ואתלטיות, שסייעו לה לבצע חמש קפיצות רצופות, דבר שלא רואים כל יום, והיא סיימה עם ציון פנטסטי של 26.2 נקודות, הכי גבוה בקריירה שלה במכשיר.
4 צפייה בגלריה
לינוי אשרם
לינוי אשרם
לינוי אשרם עם הסרט
(צילום: אורן אהרוני)
זליקמן ביצעה את תרגיל האלות, השלישי שלה, ללא טעויות ויצאה מרוצה כשהעניקה בסיומו נשיקה למכשיר. היא קיבלה עליו 24 נקודות. אשרם עלתה לתרגיל הבא שלה, הסרט, לצלילי "הבה נגילה" וביצעה אותו בצורה פחות נקייה, אבל גם כאן אפשר היה לראות את העלייה ברמת הקושי - 22.750 נקודות. התרגיל שנעל את הופעתה של זליקמן היה בסרט, והיא הראתה יציבות גם בו והשיגה 22.1 נקודות. בסך הכול צברה זליקמן ציון כולל של 94.6 נקודות
בתרגיל האחרון של אשרם, בתרגיל החישוק, היא ידעה שרק ציון של 26.5 ומעלה יעניק לה את המקום הראשון וזה הציון שקיבלה, כאשר מה שהכריע את הכף היה שובר שוויון לפי דרגת הביצוע, שהעניק לה את המקום הראשון.
פורסם לראשונה: 13:51, 29.11.20