הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי, שהגיע לישראל לתחרות הגראנד סלאם בתל אביב, עשה היום היסטוריה נוספת כאשר התאמן עם נבחרת ישראל. מי שקיבל את הכבוד להיות יריב האימונים שלו הוא אשד וינקלר הצעיר (21), סגן אלוף ישראל עד גיל 21, שיעבוד לצידו בימים הקרובים.
"אני מתרגש לפגוש את מולאי", סיפר וינקלר לפני האימון. "זה כבוד גדול, אין פוליטיקה בספורט, אנחנו מתרגשים ושמחים שספורטאי כזה איכותי הגיע לארץ, גם אם הוא איראני וגם אם לא. שמעתי שהוא בחור מאוד נחמד. לא עשיתי הכנות מיוחדות אני מתאמן כרגיל".
2 צפייה בגלריה
סעיד מולאי מתאמן עם נבחרת הג'ודו
סעיד מולאי מתאמן עם נבחרת הג'ודו
סעיד מולאי מתאמן עם נבחרת הג'ודו
(באדיבות איגוד הג'ודו)
מה אתה אומר על הקשר החם בינו לבין שגיא מוקי? "זה יפה לראות ככה ספורטאים שבתכל'ס מתחרים אחד נגד השני אבל יש להם הרבה הערכה זה לזה. זה רק מראה כמה הג'ודו הוא ספורט מיוחד".
מה אתה מאחל לסעיד בתחרות? "הרבה בהצלחה כמובן, הייתי רוצה לראות אותו ואת שגיא ביחד על הפודיום, אבל ששגיא יהיה במקום גבוה יותר".
2 צפייה בגלריה
אשד וינקלר
אשד וינקלר
"הייתי רוצה לראות אותו ואת שגיא יחד עם הפודיום". אשד וינקלר
(צילום: פרטי)
התחלת ללמוד כמה מילים בפרסית? "לא משהו מיוחד, אמרו לי כמה מילים כמו סלאמת – שלום, האלה-שומה – מה שלומך".

שלוש קפסולות במלון

כאמור, משלחות הספורטאים המתארחות במלון "הילטון", שנסגר באופן הרמטי, כבר החלו באימונים לקראת הגראנד סלאם, שייפתח ביום חמישי. במשך ימים רבים עמלו מנכ"ל בית המלון רוני פורטיס ואנשי איגוד הג'ודו הבינלאומי על ניהול האופרציה המורכבת של שיכון מאות הספורטאים. כחלק מהמאמץ למנוע כל הדבקה הוחלט לשמור על כללים מחמירים מאוד: על הספורטאים נאסר לשהות בלובי, הוקצה להם אזור אימונים וחדר אוכל, והמלון על מאות חדריו חולק לשלוש קפסולות - ספורטאים, אנשי צוות, עסקנים ובכירי איגוד הג'ודו. בחלק התחתון של המלון הוקצה לנבחרות שטחי אימונים, שאליהם הם מגיעים בקבוצות שונות.

הספורטאים שמגיעים למלון עוברים בדיקת קורונה, ומשם לחדר שממנו אסור להם לצאת עד לקבלת התוצאה הבדיקה. בשלב זה הם מקבלים את האוכל היישר לחדר, ורק לאחר קבלת תשובה שלילית הם מורשים לצאת לאזורים המותרים, כולל חדר האוכל המיוחד. צוותי הנבחרות הוזהרו כי כל חריגה מנהלי הקורונה תביא לביטול השתתפותם בתחרות ושליחתם הביתה.