עוד לא ברור אם סימון ביילס תשוב להתחרות באולימפיאדת טוקיו. זאת לאחר שהיום (שבת) הודיע איגוד ההתעמלות האמריקאי כי ביילס פרשה משני הגמרים האישיים הקרובים, אליהם עלתה מהמוקדמות ויתקיימו כבר מחר: שולחן הקפיצות והמקבילים מדורגים. היא תוחלף על-ידי בת ארצה מיקיילה סקינר בשולחן הקפיצות והצרפתייה מליון דוס סנטוס במקבילים המדורגים.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
מאיגוד ההתעמלות האמריקאי נמסר: "אחרי התייעצות נוספת עם הצוות הרפואי, סימון ביילס החליטה לפרוש מהגמרים בקפיצות ובמקבילים מדורגים. היא תמשיך להיבדק מדי יום כדי לקבוע האם תוכל להתחרות בקרקע ובקורה. אנחנו מתייחסים ביראת כבוד לביילס שמנהלת את המצב באומץ ובחן". אגב, נותרו עדיין גמרים בתרגיל הקרקע (יום שני) ובקורה (יום שלישי), שאליהם ביילס עלתה ועדיין לא הוחלט לגביהם.
2 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
"מנהלת את המצב באומץ ובחן". ביילס
(צילום: gettyimages)
כזכור, אתמול התייחסה ביילס לראשונה לבעיות המנטליות מהן היא סובלת. "לכל מי שאמר שפרשתי, אני לא", כתבה ביילס בסטורי שהעלתה בחשבון האינסטגרם שלה. "המוח והגוף שלי פשוט אינם מסונכרנים".
ביילס אף פרסמה סרטון וידאו שלה מתרסקת אחרי אימון על המתח, והאמריקאית התייחסה לכך: "אני לא חושבת שאתם מבינים עד כמה זה מסוכן על משטח קשה או תחרותי. אני גם לא צריכה להסביר מדוע אני שמה את בריאותי במקום הראשון. גופנית ונפשית".
בתשובות לשאלות של העוקבים, התייחסה גם לרגע בו הקושי המנטלי החל: "זה התחיל באופן אקראי לאחר המוקדמות, בבוקר למחרת. זה היה דבר מוזר, כמו גם התחושה".
2 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
תחזור להשתתף באולימפיאדה? ביילס
(צילום: AFP)
"חוויתי דברים כאלה בעבר, לא כיף להתמודד איתם", הוסיפה וציינה כי עוד לא החליטה אם תתחרה בגמר על כל מכשיר ומכשיר בשבוע הבא: "לא יודעת, זה משהו שאתה צריך לקחת יום אחרי יום".
כזכור, ביילס החליטה לפרוש עוד בפתיחת הגמר הקבוצתי בשל קשיים מנטליים מהם סבלה, וביום רביעי הסבירה כי לא תהיה מוכנה להשתתף גם בגמר הקרב-רב, שם ראתה איך בת ארצה, סוניסה לי, זוכה בזהב.
הודעת איגוד ההתעמלות האמריקאי
הדרמה החלה כשביילס עלתה לגמר הקבוצתי ולאחר תרגיל אחד בסוס הקפיצות, אותו סיימה בנחיתה גרועה, מיהרה לחדר ההלבשה ולאחר מספר דקות שבה לאולם, לבשה את האימונית שלה והפכה למעודדות של שאר חברותיה לנבחרת.
בתחילה היה נראה שהסיבה להחלטתה לא להמשיך להתחרות היא פציעה, אך לאחר מכן עלו דיווחים כי פרשה מסיבה מנטלית, מה שהיא מאוחר יותר אישרה. "כשאני נמצאת במצבי לחץ קיצוניים, אני סוג של מאבדת את זה", אמרה בפתיחות יוצאת דופן לכתבים במסיבת העיתונאים לאחר הגמר הקבוצתי. "אני פשוט צריכה להתמקד בבריאות הנפשית שלי ולא לסכן את הבריאות שלי. זה פשוט מבאס כשאני צריכה להילחם עם הראש שלי".