סימון ביילס פרשה, ואת מדליית הזהב האישית החשובה ביותר בעולם ההתעמלות לקחה מתעמלת אמריקאית אחרת. קבלו את היורשת של הגדולה מכולן: סוניסה לי, שניצחה בתחרות הקרב-רב לנשים.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
לי, אמריקאית בת 18, סיימה את התחרות עם ציון של 57.433 נקודות, אחרי תרגיל קרקע נהדר, וחיכתה לתרגיל האחרון של רבקה אנדראדה הברזילאית, גם הוא על הקרקע. אנדראדה פישלה, יצאה פעמיים מהמשטח, וקיבלה ציון נמוך של 13.666– ובכך העניקה את הזהב ללי.
4 צפייה בגלריה
סוניסה לי
סוניסה לי
הישג אדיר לאמריקאית. סוניסה לי
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
סוניסה לי
סוניסה לי
סוניסה לי
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
סוניסה לי חוגגת
סוניסה לי חוגגת
סוניסה לי חוגגת
(צילום: גטי אימג'ס)
למרות היעדרותה של ביילס, לי הצליחה לשמור על ההגמוניה האמריקאית בתחרות הקרב-רב האישית, עם זכייה חמישית ברציפות: ביילס עשתה את זה ב-2016, גבי דגלאס בלונדון 2012, נסטיה ליוקין בבייג'ינג 2008, וקרלי פטרסון באתונה 2004.
במדליית הכסף זכתה אנדראדה, עם ציון מצטבר של 57.298 בארבעת המכשירים. מדליית הארד הלכה לאנג'לינה מלניקובה הרוסייה (57.199).
ללי יש גם סיפור אישי לא פשוט. רק לפני שנתיים עברה לי טרגדיה, כשמספר ימים לפני שהשתתפה לראשונה באליפות ארה"ב נפל אביה מסולם ונותר משותק מהמותניים מטה. באותה השנה היא גם זכתה במדליות אישיות ראשונות באליפות העולם, כשסיימה שנייה בתרגיל הקרקע ושלישית במקבילים המדורגים.
לי היא בת להורים מהגרים מלאוס, והיא המתעמלת האולימפית הראשונה שמוצאה הוא מהקבוצה האתנית מיאו. במבחנים האמריקאים לאולימפיאדה סיימה שנייה בקרב-רב, אחרי ביילס כמובן. אחרי שזכתה היום בתחרות החשובה מכולם, ובמדליית כסף בתחרות הקבוצתית, היא תשתתף גם בגמרים במקבילים מדורגים ובקורה.
4 צפייה בגלריה
סיימון ביילס
סיימון ביילס
סיימון ביילס
(צילום: AFP)