נבחרת הג'ודו של ישראל הגיעה לטוקיו עם ים של ציפיות ותקוות, כולל מטרות מוצהרות לעמוד על הפודיום, אפילו יותר מפעם אחת. אך המציאות דפקה בדלת של הג'ודאים הישראלים, כשהפייבוריטים למדליות (שגיא מוקי ופיטר פלצ'יק) איכזבו ולמעשה אף אחד מהנבחרת אפילו לא העפיל לחצי הגמר.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
נקודת האור הגדולה הייתה שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) שהדהימה בעצם הגעתה לקרב על מדליית הארד, אך נכנעה לדריה בילודיד האוקראינית, פעמיים אלופת העולם. גם ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) עלה לקרב על מדליית הארד – וגם הוא ירד מנוצח.
3 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב ורז הרשקו
ברוך שמאילוב ורז הרשקו
ברוך שמאילוב ורז הרשקו
(צילום: AFP, אורן אהרוני)
אבל תאמינו או לא, הודות לעובדה שהמשלחת הישראלית שלחה נבחרת ג'ודו מעובה במיוחד, עם ג'ודוקות בכל המשקלים מלבד אחד בגברים (עד 60 ק"ג) ואחד בנשים (עד 70 ק"ג), היא קיבלה אפשרות להירשם גם לתחרות הקבוצתית.
תחרות קבוצתית, מה זה? טוב ששאלתם. אז הנה ההסבר המלא על התחרות שעשויה לסדר לישראל בכל מדליה אולימפית בג'ודו. נכון, זה לא יהיה קל, אבל בהחלט אפשרי.
לתחרות הקבוצתית בג'ודו נרשמו 12 נבחרות שהוגרלו בשיטת נוקאאוט משלב שמינית הגמר, כאשר ארבע נבחרות (יפן, רוסיה, צרפת וברזיל) העפילו באופן אוטומטי לרבע הגמר.
עוד מעט נגיע להגרלה, אבל קודם החוקים. כל נבחרת שולחת שישה נציגים שנפגשים לשישה קרבות, שלושה בגברים ושלושה בנשים. כל ניצחון שווה נקודה והנבחרת שצוברת יותר נקודות בסיום הקרבות מנצחת בהתמודדות כולה.
3 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
עדיין אפשר לעמוד על הפודיום, אבל זה לא יהיה קל. מוקי
(צילום: AFP)
המשקלים בגברים הם: עד 73 ק"ג, עד 90 ק"ג ומעל 90 ק"ג. ובנשים: עד 57 ק"ג, עד 70 ק"ג ומעל 70 ק"ג.
המשמעות היא שכל נבחרת יכולה "לשחק" עם הבחירות שלה מבחינת הנציגים. למשל, ישראל יכולה לשלוח את שגיא מוקי כנציג בעד 90 קילו למרות שהוא שוקל 81 ק"ג ולא את לי קוכמן שנמצא בדיוק בקטגוריה. ב-70 ק"ג לדוגמה, בגלל שאין לנו נציגה במשקל הזה, נצטרך להשתמש בגילי שריר ששוקלת 63 ק"ג.
במקרה של תיקו 3:3 בתום שישה קרבות, מגרילים את אחד מהמשקלים ועורכים בו קרב שמתחיל מניקוד זהב.
3 צפייה בגלריה
קלריס אגבגניינו
קלריס אגבגניינו
צרפת עמוקה ונוצצת. האלופה האולימפית הטרייה קלריס אגבגניינו
(צילום: רויטרס)
ישראל הוגרלה בשלב שמינית הגמר מול איטליה ואם תעבור אותה, היא תפגוש את צרפת החזקה, אחת הנבחרות העמוקות והנוצצות בעולם – כזו שאמורה להגיע עד הגמר אם לא יקרה משהו בלתי צפוי (וכנראה שם תפסיד ליפן).
הפסד צפוי מול הצרפתים ישלח את הנבחרת הישראלית לבית הניחומים ומפגש מול ברזיל או הולנד/אוזבקיסטן. לפחות על הנייר זו אמורה להיות הולנד ולאחר מכן בקרב על המדליה, אם אכן ישראל תהיה שם, היא עשויה להתמודד מול רוסיה או דרום קוריאה.