נבחרת הבייסבול של ישראל הובסה הבוקר (שני) 11:1 על ידי דרום קוריאה באולימפיאדת בטוקיו. המכה הקשה מגיעה דווקא אחרי הניצחון האולימפי ההיסטורי 5:12 על מקסיקו, שמנע הדחה מוקדמת.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
מהאינינג הראשון היה ברור שהקוריאנים למדו מהמפגש הקודם בין הנבחרות, במשחק הראשון באולימפיאדה, בו הסתבכו וכמעט הפסידו - אך בסופו של דבר ניצחו 5:6.
5 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים
שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים
שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
שחקני קוריאה חוגגים עוד נקודה
שחקני קוריאה חוגגים עוד נקודה
שחקני קוריאה חוגגים עוד נקודה
(צילום: AFP)
בזה אחר זה החובטים הישראלים נפסלו, וכבר באינינג השני התוצאה הייתה 0:3 לדרום קוריאה. בתחילת האינינג החמישי הכחולים-לבנים הצליחו לעלות על הלוח, אבל זה רק עצבן את היריבה שהגיבה בשבע נקודות רצופות כדי לסגור עניין. על פי חוקי הטורניר האולימפי, ברגע שנבחרת אחת משיגה יתרון של 10 נקודות, המשחק מופסק, וזה בדיוק מה שקרה באינינג השביעי כשהקוריאנים עלו ל-1:11.
בעקבות ההפסד, ישראל תתמודד מחר מול הרפובליקה הדומיניקנית. הפסד גם במשחק הזה ידיח את הנבחרת סופית מהטורניר האולימפי. ניצחון, תאמינו או לא, עוד ישאיר סיכוי לזכייה במדליית זהב לאור הפורמט המסובך של הטורניר.

מהלך המשחק

פתיחה לא טובה של ישראל ושל המגיש ג'ואי ווגמן: הקוריאנים עלו ליתרון 0:1 בזכות שלוש חבטות מוצלחות, כולל דאבל של יונסו קים. למזלה של ישראל, במהלך האחרון היא הצליחה לשרוף רץ קוריאני שניסה להגיע לבסיס הבית, ונמנעה מפיגור גדול יותר.
ההסתערות הקוריאנית נמשכת גם באינינג השני: ג'יי או פתח אותו עם חבטה מוצלחת, ומיד אחריו שיגר ג'י וואן או הומראן לשדה המרכזי והעלה את דרום קוריאה ל-0:3. התצוגה החלשה של ווגמן החמירה: הוא איפשר שתי חבטות מוצלחות נוספות והוליך עוד חובט קוריאני, ובכך מילא את הבסיסים – אבל לבסוף הצליח לשרוף שני חובטים נוספים ולצאת מהתסבוכת. 0:3 לדרום קוריאה בסוף האינינג, היה יכול להיות עוד יותר גרוע.
5 צפייה בגלריה
שחקני קוריאה חוגגים
שחקני קוריאה חוגגים
(צילום: gettyimages)
איך האינינג השלישי נפתח? שוב עם הגנה קוריאנית נהדרת, שפסלה שלושה חובטים ישראלים במהירות. שחזור מדויק של שני האינינגים הראשונים. סוף סוף, סטרייק וואן ראשון של ווגמן במשחק. הקוריאנים הצליחו לחבוט בהמשך, אבל לא הגיעו לבסיס הבית, וישראל סגרה את האינינג השלישי בצורה יחסית מעודדת.
מזל טוב. החבטות החלו להיכנס לישראל שמילאה את הבסיסים באינינג הרביעי. אבל דווקא אז ניק רקלס חבט רע, ההגנה הקוריאנית תפסה את הכדור מהאוויר וכל השחקנים הישראלים בבסיסים נפסלו. אלכס כץ החליף את ווגמן בעמדת הפיצ'ר, ופסל את קים היונסו כדי לסגור את האינינג, עדיין 0:3 לקוריאה.
5 צפייה בגלריה
ג'ואי ווגמן
ג'ואי ווגמן
ווגמן. פתח רע
(צילום: gettyimages)
הפיצ'ר החדש במשחק של קוריאה, צ'וי וונז'ון, לא עמד בלחץ ושלושה חובטים ישראלים הצליחו למלא את הבסיסים. המאמן הקוריאני ביצע שוב חילוף בפיצ'ר על מנת לנסות ולשנות את המומנטום מול דני ולנסיה. זה לא עבד כשהפיצ'ר ניפק ארבע זריקות רעות מול ולנסיה, מה שקידם את כל הישראלים בסיס - ואיאן קינסלר נתן לכחולים-לבנים נקודה ראשונה. ראיין לבארנוויי יכול היה לבצע מהפך בתוצאה עם חבטה טובה, אולם הוא חבט רע, הקוריאנים תפסו מהאוויר, פסלו אותו ועברו להתקפה.
הקוריאנים הגיבו מיד בחלק התחתון של האינינג החמישי. בזכות רצף של חבטות מוצלחות וקריסה של המגישים הישראלים (תחילה אלכס כץ ואז ג'רמי בלייך) הם זינקו ל-1:8, והעסק נראה רע מאוד לישראל. הומראן של יונסו קים העלה את דרום קוריאה ל-1:10. הקוריאנים עשו שבע נקודות באינינג אחד, וישראל תצטרך לבצע קאמבק מטורף כדי לחזור למשחק הזה.
5 צפייה בגלריה
שחקני ישראל וקוריאה
שחקני ישראל וקוריאה
שחקני ישראל וקוריאה
(צילום: רויטרס)
שתי הנבחרות לא הצליחו להשיג נקודות באינינג השישי, ונראה היה שהקוריאנים בעיקר מתאמנים לקראת המשך התחרות כשמהטרה שלהם היא לזכות במדליית הזהב. הקוריאנים עלו ליתרון 1:11 באינינג השביעי, ולפי החוקים בטורניר האולימפי - המשחק מופסק כאשר נבחרת עולה ליתרון דו ספרתי.
פורסם לראשונה: 05:56, 02.08.21