5 צפייה בגלריה
לידיה ג'ייקובי
לידיה ג'ייקובי
לידיה ג'ייקובי עם המשקפת בפה
(צילום: AFP)
קיילב דרסל קיווה לשחזר את ההישג הכפול של מייקל פלפס, אבל אסטרטגיה אמריקנית שגויה הובילה לכך שנבחרת השליחים האמריקנית לא זכתה אפילו במדליה בפעם השנייה בטוקיו - וחלום שש מדליות הזהב שלו נגוז. זה קרה אחרי נפילת משקפת של אחת השחייניות, שלמרות זאת רשמה זמן אדיר – שלא הספיק.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
בפעם השנייה בטוקיו 2020, נבחרת ארצות הברית בשחייה לא הצליחה לזכות במדליה במשחה שליחים. אחרי האכזבה ב-4X200 מטר חופשי, אז סיימו האמריקנים במקום הרביעי, במשחה השליחים המעורב (גברים ונשים) – גמר שבו ישראל סיימה שמינית – דורגה ארצות הברית רק במקום החמישי. לפני טוקיו, האמריקנים מעולם לא סיימו בין שלושת הראשונים במשחה שליחים שבו נטלו חלק.
5 צפייה בגלריה
כיילב דרסל
כיילב דרסל
דרסל. התחיל אחרון, סיים חמישי - וזה לא הספיק
(צילום: גטי אימג'ס)
האמריקנים, עם רביעייה שכללה שלושה מדליסטים מטוקיו 2020 במשחי ה-100 מטר (זהב, זהב וארד) ועוד שחיינית שדורגה רביעית, החליטו על אסטרטגיה שונה מכל היתר, ובחרו שקיילב דרסל ישחה את המקצה האחרון - החופשי - במקום שחיינית. שאר הנבחרות נתנו לשחיין לשחות את החזה, הקטע שאורך את הזמן הרב ביותר, ולשחיינית את החופשי – הקצר ביותר. האמריקנים בחרו הפוך וקבעו שלידיה ג'ייקובי בת ה-17 תשחה את החזה - האישה היחידה מול שבעה גברים.
לג'ייקובי, שלקחה את הזהב ב-100 מטר חזה עם 1:04.95 ד', נפלה משקפת השחייה מהעיניים כבר בקפיצה למים. למרות זאת, היא סיימה בתוצאה קרובה מאוד לשיא שלה - 1:05.09 ד', וכל זאת כשמשקפת השחייה בתוך הפה שלה במקום על העיניים.
5 צפייה בגלריה
לידיה ג'ייקובי
לידיה ג'ייקובי
ג'ייקובי ומשקפת השחייה הסוררת
(צילום: רויטרס)
"זה מעולם לא קרה לי לפני כן", אמרה ג'ייקובי, שחובשת כובע ים בודד במקום שניים אצל רוב השחייניות, בין היתר במטרה למנוע מקרה שכזה. "ברור שהייתי קצת בפאניקה בהתחלה. בפנייה זה היה הכי קשה כי לא יכולתי לראות את הקיר".
חבריה לקבוצה שיבחו אותה. "כל אחד ששחה עם משקפת השחייה בפה כמוה יודע שהיא הייתה פנטסטית", אמר ראיין מרפי, מדליסט הארד ב-100 מטר גב ששחה את החלק של הגב. כשטורי האסקי בת ה-18 (מקום רביעי ב-100 מטר פרפר) סיימה את החלק של הפרפר ודרסל קפץ למים, האמריקנים היו במקום האחרון, ובפיגור של 8 שניות אחרי המובילים.
דרסל, שהתמודד רק עם שחייניות, ניסה לסגור את הפער הענק והזמן שקבע – 46.99 שניות – היה מהיר יותר מהתוצאה שבה ניצח ב-100 מטר חופשי. אבל זה אפילו לא הספיק למדליית ארד. "כל אחד שחה הכי טוב שהיה יכול. הפסדנו לנבחרת טובה יותר", אמר דרסל – אבל הבהיר: "מקום חמישי זה מקום שאינו מתקבל על הדבר עבור ארצות הברית. זה כואב".
5 צפייה בגלריה
קיילב דרסל, קריסטוף מילאק
קיילב דרסל, קריסטוף מילאק
דרסל ומילאק. זהב שלישי יש, מדליה רביעית אין
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
ראיין מרפי
ראיין מרפי
ראיין מרפי. שחה את הגב עבור האמריקנים
(צילום: gettyimages)
המנצחת בריטניה קבעה שיא עולם, 3:37.58 דקות, סין סיימה שנייה ואוסטרליה שלישית. דרסל סיים שלוש שניות אחרי אנה הופקין הבריטית, וגם השחיינית האיטלקייה הייתה לפניו. זמן קצר לפני האכזבה בשליחים ניצח דרסל את ה-100 מטר פרפר עם שיא עולם חדש, ועלה לגמר ה-50 מטר חופשי מהמקום הראשון.
דרסל קיווה להיות השחיין הרביעי בהיסטוריה – והספורטאי החמישי בכל הזמנים – שזוכה בשש מדליות זהב באולימפיאדה אחת. מייקל פלפס עשה זאת פעמיים – שש מדליות זהב באתונה 2004 ושמונה בבייג'ינג 2008. לדרסל נותרו עוד שני משחים – 50 מטר חופשי ושליחים – וההפסד הזה קבע שהוא יוכל לזכות לכל היותר בחמש מדליות זהב.