ראיין מרפי האמריקני, אחד השחיינים הטובים בעולם, ירה היום (שישי) לכל כיוון בראיון שלו לתקשורת אחרי שהפסיד בגמר 200 מטר גב לסרגיי רילוב, שמייצג את הוועד האולימפי של רוסיה, וסיים "רק" עם מדליית הכסף.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
מרפי נשאל על ידי אחת העיתונאיות האם יש לו חששות בנוגע לפרשיית סימום באולימפיאדה, והחל לענות: "יש לי 15 מחשבות שונות בנוגע לזה, 13 מהן יכניסו אותי לצרות. זה מקשה עליי מאוד מנטלית לדעת שאני מתחרה במקצה שהוא כנראה לא נקי, וזה מה שזה".
3 צפייה בגלריה
ראיין מרפי
ראיין מרפי
מרפי. מתוסכל
(צילום: gettyimages)
בהמשך עקץ מרפי את ראשי הוועד האולימפי הבינלאומי: "האנשים שיודעים הרבה יותר ממני על הסיטואציה הזאת בחרו בדרך שלהם. זה מתסכל עבורי, אבל אני חייב לשחות לצד השחיינים שמתחרים בי".
יש לציין כי מרפי דיבר כשלצדו האלוף האולימפי החדש, רילוב, שענה בצורה מאופקת לדברים: "לראיין יש את כל הזכות לחשוב ככה, ולהגיד מה שהוא רוצה. אנחנו חיים בהווה, לא בעבר ולא בעתיד".
גם לוק גרינבנק האוסטרלי, שסיים שלישי במשחה, המשיך באותו הקו של מרפי: "זה מתסכל לדעת שיש מדינה שמממנת תוכנית סימום, ולא עושים הרבה כדי למנוע זאת ממנה".
3 צפייה בגלריה
ראיין מרפי, סרגיי רילוב, לוק גרינבנק
ראיין מרפי, סרגיי רילוב, לוק גרינבנק
גרינבנק, רילוב ומרפי. בטקס המדליות הם דווקא חייכו
(צילום: gettyimages)
מרפי וגרינבנק התייחסו בדבריהם להחלטה של בית הדין לערעורים בספורט (CAS) להקטין את עונש ההשעיה שספגה רוסיה ב-2019 על מדיניות הסימום שלה בספורט מארבע שנים לשנתיים בלבד, ובעקבות כך אפשרה לספורטאים רוסים להתחרות במשחקים האולימפיים בטוקיו וכן במשחקי החורף בבייג'ינג תחת דגל הוועד האולימפי הרוסי, ולא תחת דגל המדינה.
זאת לא הפעם הראשונה שמרפי מבטא את התסכול שלו מהמצב. ב-2019, במהלך אליפות העולם בדרום קוריאה, הוא התייחס לכך שהשחיין מאק הורטון האוסטרלי סירב לעלות על הפודיום ב-400 מטר חופשי למרות שזכה במדליית הכסף, זאת מכיוון שהזוכה בזהב, סאן יאנג הסיני, היה במהלך חקירה כנגדו על שימוש בסמים.
"כל הכבוד למאק", אמר מרפי בראיון שנתן. "זה טוב שהוא מרגיש בנוח לעמוד מאחורי הדברים בהם הוא מאמין. אני לא חושב שזה משהו אישי נגד סאן, אלא יותר משהו נגד איגוד השחייה הבינלאומי והסוכנות העולמית נגד סמים בספורט".
3 צפייה בגלריה
מרפי בריו 2016
מרפי בריו 2016
מרפי בריו 2016
(צילום: AFP)
באולימפיאדת ריו 2016 זכה מרפי במדליות הזהב בשני מקצי הגב (100 ו-200 מטר), וכן בזהב בשליחים 100X4 עם האמריקנים. בטוקיו הוא כאמור הפסיד לרילוב ב-200 מטר, וגם ב-100 מטר, שם סיים עם הארד.