לזה אף אחד בארה"ב לא היה מוכן: קצת יותר מחצי שנה אחרי שהתפוצצה פרשת ההטרדות מיניות ותשלומי השתיקה ששילם - וינס מקמהן, הידוע גם בכינויו "מלך ההיאבקות של ארה"ב", חוזר לנהל את ה-WWE.
מקמהן, שנותר גם לאחר התפטרותו ביוני 2022 כבעל השליטה בחברה, סיפר כי בחר בעצמו מחדש כיו"ר והשיב שני נשיאי דירקטוריון לשעבר - מישל ווילסון וג'ורג' באריוס - שיעבדו לצידו. הקאמבק של מקמהן מגיע בעקבות מו"מ צפוי על זכויות השידור של ה-WWE, אשר לטענתו הוא "יכול לנצל ולנהל אותו בצורה הטובה ביותר".
3 צפייה בגלריה
וינס מקמהן
וינס מקמהן
חוזר ל-WWE. מקמהן
(צילום: AP)
החוזה של ה-WWE עם רשת "פוקס" האמריקאית יפוג בשנה הבאה והמו"מ להארכתו צפוי להתנהל בקרוב. בכל מקרה, לטענת מקמהן "אלה שניהלו את החברה בהיעדרי לא צפויים לעזוב. יש ל-WWE צוות ניהול יוצא דופן ולחזרתי לא תהיה השפעה כלשהי על תפקידם או האחריות שלהם". אגב, מי שניהלו את החברה בהיעדרו היו בתו סטפני מקמהן ונשיא החברה הנוכחי, ניק קאן.
כאמור, מקמהן בן ה-77 נאלץ להתפטר בשנה שעברה לאור טענות על הטרדות מיניות שהופנו כלפיו ותחקיר של "הוול סטריט ג'ורנל" שחשף תשלומי שתיקה שהוא העביר לכאורה למתלוננות.
3 צפייה בגלריה
וינס מקמהן ב-1991
וינס מקמהן ב-1991
הסנדק של ההיאבקות המבוימת. מקמהן
(צילום: AP)
העיתון פרסם כי הנהלת החברה פתחה בחקירה בחשד לכך שמקמהן שילם בינואר שעבר מתחת לשולחן 3 מיליון דולר לעובדת לשעבר בארגון כ"דמי שתיקה", לאחר שניהלה עימו רומן. באותו דיווח נטען כי שמקמהן הכפיל את שכרה של העובדת מיד לאחר שרומן שלהם החל, והיא התקדמה בסולם הדרגות במהירות. הסיפור הפך להיות מכוער יותר. העובדת טענה שמקמהן העביר אותה "כמו צעצוע" לבכירים אחרים בחברה, אחד מהם הוא ג'ון לאורינאיטיס (שהיה ידוע בשם הבמה שלו ג'וני אייס), האחראי על פיתוח הכישרונות ולמעשה מי שקובע מי יהפוך לכוכב כמו ג'ון סינה. נטען כי היחסים של אותה עובדת עם לאורינאיטיס לא היו בהסכמה. גם הוא, אגב, פוטר מה-WWE.
כשהעובדת איימה להתלונן ולפוצץ את הסיפור הנורא, מקמהן, על פי הדיווחים, ניסה לסגור את זה בשקט. באמצעות עורכי דין הוא הגיע להסכם סודי עם העובדת לפיו היא לא תתלונן ותקבור את הסיפור הזה בתמורה להרבה מאוד כסף. הוא שילם את הסכום מכיסו הפרטי ולא מהכסף של החברה. במטרה לסגור את זה מתחת לשולחן, בלי התערבויות של הדירקטוריון.
3 צפייה בגלריה
מקמהן, הוגן וד"ר זהוריאן
מקמהן, הוגן וד"ר זהוריאן
בתחילת דרכו. לצד האלק הוגן וד"ר זהוריאן
(צילום: AP)
מאחורי הקלעים תמיד היו שמועות על יחס לא הולם של מקמהן לעובדים ובעיקר לעובדות של ה-WWE. אבל כולם שתקו, אף אחד לא רוצה להסתבך עם הסנדק של הענף ולגמור את הקריירה שלו. גם מתאבקים שנאבקו בהתמכרויות לאלכוהול וסמים בעקבות הקריירה בזירה והנזק שהיא גורמת, לא העזו לצאת נגד מקמהן.
על אף המקרים הקשים הללו, ה-WWE המשיכה לשגשג, הפכה לחברה ציבורית ששווה היום כמעט שישה מיליארד דולר, כשהרווחים שלה מ-2022 בלבד עומדים על מיליארד דולר.