עכשיו זה סופי: ישראל "סולקה" ממשחקי החוף בבאלי. המאמצים לסכל את כוונתה של אינדונזיה לבטל את השתתפותה של ישראל עלו בתוהו. האינדונזים מצאו פתרון יצירתי כיצד "להעלים" את ישראל ופשוט החליטו לבטל את תחרות הכדורסל חופים 3X3 – שהוא במקרה גם הענף היחידי שישראל הייתה אמורה לקחת בו חלק בתחרות הבינ"ל.
כזכור, אינדונזיה הודיעה לפני כחודשיים כי לא תאפשר לנבחרת הנוער של ישראל להשתתף באליפות העולם בכדורגל עד גיל 20, ובעקבות כך האירוח נשלל ממנה ועבר לארגנטינה.
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
הפגנה נגד השתתפות ישראל במונדיאליטו
(צילום: AFP)
אליפות העולם במשחקי חוף תתקיים בין ה-5 ל-12 באוגוסט באי באלי שבאינדונזיה בהשתתפות 1,600 ספורטאים מ-130 מדינות. אינדונזיה קיבלה את הזכות לארח את המשחקים בתנאי שכל המדינות החברות יוכלו להיכנס לתחרות. באחרונה החלו דיווחים לפיהם ממשלת אינדונזיה הודיעה שלא תאפשר כניסת ישראלים לתחרות.
בתחרות אמורה להשתתף קבוצה של 4 צעירים ישראלים שאמורים להתחרות בכדורסל חופים 3X3 עד גיל 23. בשאר התחומים כגון כדורגל חופים וכדורעף חופים הישראלים לא עמדו בקריטריונים.
ארגון ANOC, שהוא גוף אולימפי שמאגד את כל היבשות ופועל מתחת לוועד האולימפי הבינלאומי, הודיע לכל המדינות החברות שבשל אילוצים טכניים המארגנים האינדונזים נאלצו לבטל את תחרות הכדורסל חופים 3X3.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בכדורעף חופים
נבחרת ישראל בכדורעף חופים
נבחרת ישראל בכדורסל חופים
(צילום: באדיבות איגוד הכדורסל)
ב-ANOC הסבירו שהמארגנים המקומיים הודיעו להם שהיו להם בעיות טכניות למצוא אתרים ל-3 ענפי ספורט בתחרות: כדורסל 3X3, כדורגל חופים וחתירת חופים. בעוד המארגנים מצאו פתרונות לשני הענפים האחרונים – לכדורסל 3X3 הם לא מצאו פתרון מאחר והמקום היחיד שמתאים למשחק הוא בתוך מרכז קניות ליד חוף קוטה, אך עלות השכרת המקום הייתה בלתי נסבלת. בנוסף טענו שכדורסל חופים הוא אינו אחד מ-10 ענפי הליבה של התחרות ולכן החליטו לבטלו. מההחלטה נפגעה לא רק ישראל אלא נבחרות נשים וגברים ממדינות נוספות בעולם.
ואולם, ההערכה של מי שעוסק בזה שהאינדונזים פשוט הקריבו את הענף רק כדי להבטיח שישראל לא תשתתף.
ערן עטיה, מנהל אגף מקצועי גברים ורכז 3X3 באיגוד הכדורסל, אמר: "אנחנו מאד מאוכזבים מכך שישראל לא נוסעת למשחקי החוף בבאלי. יש לנו את אחת הנבחרות החזקות בעולם ולראיה לכך בקיץ שעבר זכינו במקום השני בגמר ליגת האומות לגילאי 23. כמו כן עלינו לאליפות העולם שתתקיים בספטמבר הקרוב בפולין כך שכל הקיץ גדוש באירועים לשכבת הגיל הזאת וציפינו מאוד להתחרות גם בבאלי. נמשיך לנסוע ולייצג את המדינה איפה שרוצים אותנו. אל אל ישראל".
גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי הישראלי, אמר: "אנחנו לא אוהבים את ההסבר הזה. חושבים שהיו צריכים לעשות הכל כדי למצוא פתרון לענף הזה ומאוד מאוכזבים שלא יהיו נציגים ישראלים בתחרות. אנחנו לא יכולים להשתחרר מהתחושה שהעובדה שישראל הייתה חלק מהנבחרות של כדורסל 3X3 היא זו שגרמה להחלטה הזאת. בשורה התחתונה, עצוב לנו שמצאו פתרון שפוגע גם בנבחרות אחרות. מבינים את ההסבר אבל חבל לנו שזה קרה".