האם מדליית הזהב בה זכה האיראני ג'באד פורוגי בירי ברובה אוויר מ-10 מטרים תילקח ממנו? קבוצה בשם "United for Navid" טוענת כי המדליסט הוא חבר במשמרות המהפכה של איראן. לטענתם, פורוגי שירת כאח במהלך הלחימה בסוריה תחת משמרות המהפכה, שהוכרזו על ידי ארצות הברית כארגון טרור ב-2019.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
דובר הוועד האולימפי הבינלאומי, מארק אדאמס הגיב לדרישה של הקבוצה: "אנחנו קוראים להם לספק לנו הוכחות לטענות שלהם".
2 צפייה בגלריה
ג'באד פורוגי
ג'באד פורוגי
ג'באד פורוגי
(צילום: AP)
אותה קבוצה דורשת באופן כללי להדיח את איראן מכלל השתתפות בתחרויות בינלאומיות. היא הוקמה אחרי שהאיראנים הוציאו להורג את המתאבק נביד אפקרי ב-2018 בטענה כי דקר מאבטח בהפגנה נגד השלטונות באיראן באותה שנה וביצע פשעים נוספים.
אפקרי נעצר יחד עם שני אחיו, שהואשמו גם הם, בין השאר ב"השתתפות בכינוסים בלתי חוקיים, אסיפה וקשירת קשר לביצוע פשעים נגד הביטחון הלאומי והעלבת המנהיג העליון". בניגוד לנביד, אחיו לא הוצאו להורג, אך קיבלו עונשי מאסר ארוכים וכן 74 מלקות כל אחד.
2 צפייה בגלריה
ג'באד פורוגי
ג'באד פורוגי
פורוגי. לחם בסוריה?
(צילום: gettyimages)
מאז שנודע על הרצון של איראן להוציא את אפקרי להורג, העולם ניסה להתגייס למען שחרורו של המתאבק, כולל ציוץ שהעלה נשיא ארצות הברית בזמנו דונלד טראמפ בנושא. כמו כן, שגיא מוקי העלה פוסט בעברית ובאנגלית נגד ההחלטה, וקרא לשתף אותה. גם סעיד מולאי, יריבו של מוקי, ואיראני בעצמו שערק ממדינתו, העלה סטורי בו הוא הודה לישראלי על התמיכה בבן ארצו.