לא כל שחקן נבחרת נוער הופך לכוכב בבוגרים, לא כולם אפילו עושים קריירה מכדורגל, אבל לא משנה לאן יגיעו שחקני הנבחרת הנוכחית ישראל בעתיד המקצועי שלהם, מי יתקדם יותר ומי פחות, הם תמיד, לעד, יהיו חלק מהישג בלתי נתפס. הם תמיד יהיו חלק מנבחרת ישראל הראשונה שהגיעה לגמר אירופי.
כן, גמר, אין פה טעות הקלדה. לא של טורניר ידידות, לא אירוע משני אלא האליפות החשובה ביבשת, האליפות של היבשת, טורניר שמוציא באופן קבע כוכבי על, שכמעט תמיד הנבחרות שמגיעות לגמר שלו הן הבכירות ביותר שיש. הישג בלתי נתפס.
4 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער. הישג בלתי נתפס
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
נכון, ההצלחה של נבחרת הנוער, או כל נבחרת בגילאים צעירים אחרת, לאו דווקא מלמדת על הצלחה עתידית של הנבחרת הבוגרת, אבל גם הציניקנים והספקנים ביותר אינם יכולים להתכחש לעובדה שיש בסגל הזה שחקנים מיוחדים. אי אפשר להגיע לגמר אירופי בלי שחקנים מיוחדים. ההיסטוריה מוכיחה זאת.
תראו את השמות של הנבחרות שהופיעו במשחקי הגמר האחרונים. בגמר הקודם, של ספרד ופורטוגל, היו שחקנים כמו פראן טורס ואריק גרסיה שעכשיו בברצלונה ופאביו ויירה, השחקן החדש של ארסנל. שנה קודם, פורטוגל מול איטליה, אלה היו פרנסיסקו טרינקאו, שעבר לברצלונה, ושחקני איטליה הבוגרת היום: ניקולו זאניולו, ג'אנלוקה סקמאקה, סנדרו טונאלי ומויזה קן.
4 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך והחברים חוגגים
אוסקר גלוך והחברים חוגגים
יש בסגל הזה שחקנים מיוחדים. נבחרת הנוער
(צילום: AFP)
בשני הטורנירים שקדמו לגמר הזה כיכבו שמות כמו רפאל לאאו, ריס ג'יימס, מייסון מאונט, ניקולו בארלה ואחד קיליאן אמבאפה. יש עוד רבים. עכשיו הגמר יכלול שמות כמו למקין וישראלוב, קנצפולסקי ומדמון, גלוך ועבד, סלמן ולוגסי.
אלה, והחברים שלהם, נבחרת ישראל, נמצאת שם הרבה בזכות דברים לא אופייניים לנבחרות כחול-לבן. היא הבקיעה אתמול בקרן, שער של אל-ים קנצפולסקי, מול הנבחרת הכי גבוהה בטורניר, זו שכולם היו בטוחים שתבקיע בקרן בעצמה. היא עלתה גם אחרי הברקות של שחקני עם כישרון עצום כמו אוסקר גלוך ואריאל לוגסי, כולל שיתוף הפעולה שלהם בשער הראשון, אבל יותר מהכל בזכות עמידה הגנתית מדויקת ועזרה של שחקני הקו והקשרים האחוריים, כשמאחוריהם סתיו למקין אותו אי אפשר לעבור בטורניר.
4 צפייה בגלריה
אל ים קנצפולסקי
אל ים קנצפולסקי
אל ים קנצפולסקי. ישראל כבשה מקרן מול הנבחרת הגבוהה בטורניר
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
אין שחקן בנבחרת הזו שלא מגיעות לו מחמאות ולכן, במצב כזה, רוב המחמאות צריכות ללכת למאמן. אופיר חיים הוא זה שהעמיד את השחקנים בצורה הזו, הוא שהכניס את מוסר העבודה הבלתי נגמר. הסרטונים שיצאו מחדר ההלבשה של הנבחרת, משלבים קודמים של הטורניר, מראים זאת היטב.
כשנשאל אחרי המשחק מה אמר לשחקנים לפניו, סיפר המאמן שהקביל את חצי הגמר לדוד מול גוליית, רצה לפגוע בצרפת במקומות החשופים. עם הטלת המטבע לפני שריקת הפתיחה הייתה בדיוק אותה הרגשה. הקפטן הצרפתי עוסמאן קמארה התייצב מול מקבילו הישראלי איליי מדמון. 20 ס"מ מפרידים ביניהם בגובה, בטח יותר ברוחב, אבל הקפטן הישראלי, במשחק מעולה, בטורניר מעולה, יצא מנצח.
4 צפייה בגלריה
אופיר חיים
אופיר חיים
אופיר חיים. מגיעות לו מחמאות
(צילום: Seb Daly - UEFA via Sportsfile)
עיקר תפקידן של נבחרות צעירות הוא לעזור בהכנת השחקנים לחיי הבוגרים, אבל בכדורגל הישראלי כיום יש חשיבות גדולה למה שעשתה, שעדיין עושה, נבחרת הנוער – היא נותנת לאנשים תזכורת איך זה לאהוב נבחרת באמת, משהו שרובם שכחו. גלילה ברשתות החברתיות במהלך המשחק יכולה להראות זאת היטב. ככה כולם רוצים שנבחרת ישראל תראה, בכל גיל – נלחמת, חכמה ומתוחכמת. ככה דוד – וישראל היא הנבחרת הצעירה בטורניר, שישה שחקני הרכב נמצאים שנתון מתחת לרוב מרכיבי הטורניר - ניצח את גוליית.
עכשיו גמר. אנגליה, וראינו את זה במשחק הקודם, היא נבחרת ברמה אחרת, ובשלב הבתים עוד ניצחה את ישראל למרות ששיחקה עם כמה מחליפים, אבל גם צרפת נחשבה עד אתמול לנבחרת הנוער הטובה באירופה, כבשה לא פחות מ-11 שערים בשלושה משחקים בשלב הבתים. הנבחרת הזו, של ישראל, יכולה לעשות הכל. ביום שישי היא יכולה להפוך לאלופת אירופה. איזה משפט מוזר ומרהיב.