סימונה האלפ הושעתה על ידי סוכנות היושרה של הטניס אחרי בדיקת חומרים אסורים חיובית שלה. הבדיקה נערכה בזמן אליפות ארה"ב הפתוחה וגילתה בגופה של הטניסאית הרומנייה את החומר רוקסאדוסטט, שהוא מאותה קטגוריה של אריתרופויאטין, שנחשב לחומר אסור. האלפ הודיעה אחרי הטורניר בניו יורק כי לא תחזור לשחק השנה ועכשיו ברור למה. עדיין לא ידוע לכמה זמן היא תושעה, אבל היא כבר החלה לרצות את הזמן.
האלפ עצמה העלתה מכתב, שם כתבה: "היום מתחיל המשחק הכי קשה בחיים שלי: המאבק על האמת. הודיעו לי כי נמצא אצלי בגוף חומר בשם רוקסאדוסטט בכמות נמוכה מאוד, זה ההלם הכי גדול שהיה בחיי. במהלך הקריירה הרעיון של לרמות לא עבר במוחי אפילו, זה נגד כל הערכים שחונכתי עליהם. אני מרגישה נבגדת ומבולבלת שאני צריכה להתמודד עם מצב כזה".
1 צפייה בגלריה
סימונה האלפ טניסאית רומנייה
סימונה האלפ טניסאית רומנייה
עדיין לא ברור לכמה זמן תושעה. האלפ
(צילום: גטי אימג'ס)
האלפ המשיכה: "אלחם עד הסוף כדי להוכיח שמעולם לא השתמשתי בחומר אסור ואני מאמינה שהאמת תצא לאור. זה לא קשור לתארים או כסף, זה קשור לכבוד ולסיפור האהבה שטיפחתי עם הטניס במשך למעלה מ-25 שנה".
האלפ הרומנייה בת ה-31 היא אחת השחקניות הטובות והעקביות של הדור הנוכחי. היא זכתה בשני תארי גרנד סלאם - ברולאן גארוס 2018 ובווימבלדון 2019. בסך הכול היא זכתה ב-24 תארים במהלך הקריירה ודורגה במקום הראשון בעולם בשיאה, כרגע היא תשיעית. האלפ, ילידת קוסטנצה, הרוויחה במהלך הקריירה כ-40 מיליון דולר רק מטניס, השלישית בכל הזמנים כשרק האחיות סרינה (כ-94 מיליון) ו-ונוס (כ-42 מיליון) הרוויחו יותר ממנה.