כבר שנים שאוהבים להזכיר לפפ גווארדיולה את הסכומים שהקבוצה שלו שילמה עבור רכש, מספרים שנשמעים בלתי נתפסים. בערך מיליארד יורו הוציאה מנצ'סטר סיטי על רכישת שחקנים בתקופת גווארדיולה, אבל נדמה שבקרוב המספרים האלה יתגמדו, לא יהיה טעם לדבר עליהם יותר. קבוצה אחרת, צ'לסי, יוצאת למסע בזבוזים שלא נראה כמותו.
מיליארד היורו של סיטי נפרסו לאורך שש שנים וחצי. צ'לסי שילמה על שחקנים חדשים קרוב למחצית מהסכום הזה בתוך חצי שנה, ואל תהיו מופתעים אם היא תעבור אותו אחרי שנה אחת בלבד של הבעלים החדש טוד בולי במועדון. כבר עכשיו, כשעוד יש חצי חלון העברות חורפי לפנינו, מראה טור ההוצאות של הכחולים לעונת 2022/23 מספר אסטרונומי, 425 מיליון יורו. מספר שהופך את צ'לסי לקבוצה ששילמה הכי הרבה על רכש בעונה אחת בהיסטוריה. ושוב - החלון עדיין פתוח, צ'לסי לא אמרה די.
5 צפייה בגלריה
מיכאילו מודריק
מיכאילו מודריק
גנבו אותו לארסנל. מודריק
(צילום: רויטרס)
טבלה אייטם צ'לסי

מחטף ושמו מודריק

שישה חודשים כבעל הבית הספיקו לבולי כדי לצרף לא פחות מ־13 שחקנים חדשים, חמישה מהם בחלון הנוכחי, ארבעה מהם עלו מעל 50 מיליון יורו. ווסלי פופאנה, עליו שולמו 80 מיליון יורו ללסטר בקיץ, הוא השחקן השני הכי יקר בתולדות המועדון (רומלו לוקאקו ראשון). מיכאילו מודריק (22), הרכש האחרון שעליו תקבל שחטאר דונייצק 70 מיליון יורו פלוס בונוסים, הוא כרגע ההחתמה החמישית בגובהה בהיסטוריה של צ'לסי. אחרי הבונוסים, שיעלו את דמי ההעברה לכ־100 מיליון, מודריק יטפס במעלה הטבלה.
ההחתמה של מודריק מראה משהו על מדיניות הבזבוזים של צ'לסי. לפי כל הדיווחים, הקיצוני השמאלי היה אמור לחתום בארסנל. הוא עצמו העלה סטוריז ברשתות החברתיות שסיפקו רמזים לכך. ופתאום באה צ'לסי, הציעה יותר כסף, ומודריק אצלה. האם הוא היה המטרה המרכזית של המועדון מההתחלה? לא בטוח.
5 צפייה בגלריה
אנסו פרננדס  חוגג
אנסו פרננדס  חוגג
גם הוא על הכוונת. אנסו פרננדס חוגג במדי ארגנטינה
(צילום: AFP)
בעצם, אם מסתכלים רק על השחקנים שעלו לפחות 10 מיליון יורו, אפשר להרכיב קבוצה חדשה בצ'לסי, כזו שחסר לה רק עוד קשר אחורי אחד ומגן ימני. יתר העמדות אוישו, וצ'לסי אכן תרכוש בשבועיים הקרובים שחקנים לשתי העמדות האלה. לפחות בכל הקשור לעמדת הקשר שוב יהיה מדובר בהרבה כסף. יש מו"מ עם אנסו פרננדס של בנפיקה, גם דקלן רייס מווסטהאם, שחקן הרכב קבוע בנבחרת אנגליה, הוא אפשרות.
כל זאת קורה כשבמקביל צ'לסי מפשלת במגרש. בולי פיטר את תומאס טוכל בשלב מוקדם של העונה והביא במקומו מברייטון את גרהאם פוטר. השבוע ניצחה צ'לסי את קריסטל פאלאס, והיה זה הניצחון השני בלבד של פוטר בעשרת משחקי הליגה האחרונים. צ'לסי, שנמצאת רק במקום העשירי בטבלה, הודחה בזמן הזה גם מהגביע האנגלי וגם מגביע הליגה.
5 צפייה בגלריה
ווסלי פופאנה
ווסלי פופאנה
יותר מ-80 מיליון אירו. ווסלי פופאנה
(צילום: גטי אימג'ס)
5 צפייה בגלריה
ז'ואאו פליקס שחקן צ'לסי
ז'ואאו פליקס שחקן צ'לסי
הגיע בחלון האחרון. ז'ואאו פליקס
(צילום: רויטרס)
עוד לפני רכישת מודריק אמר הפרשן ג'יימי קראגר: "למרות ההוצאות, המועדון לא מביא את השחקנים הנכונים. עם טוכל הם זכו בליגת האלופות והגיעו לכל גמר גביע אפשרי, סיימו במקום השלישי אחרי שתי הקבוצות הטובות בעולם באותו רגע, סיטי וליברפול. מהמקום הזה, להוציא מאות מיליונים ואז להיות הרבה פחות טובים - זה פשוט מביך".

הילדים כבר חוששים

מדיניות הרכש אכן לא נראית תמיד ברורה. החלוץ המוביל קאי האברץ הוא לא בדיוק חלוץ מרכזי, וצ'לסי ממשיכה לרכוש שחקני התקפה שאינם חלוצים קלאסיים. נכון, יש את פייר־אמריק אובמיאנג, אבל עכשיו החליטו ללכת שם על מודריק וז'ואאו פליקס, שחקנים מצוינים, אבל לא למיקום שצ'לסי צריכה למלא בו חסר. בנוסף לכך, נעשים מאמצים להחתים את כריסטופר אנקונקו, עוד אחד שהוא בערך חלוץ, אותו רעיון.
בולי, איש עסקים אמריקאי שברשותו חברת החזקות ענקית, ניצל את העובדה שרומן אברמוביץ' נאלץ למכור בתחילת הקיץ את צ'לסי אחרי 19 שנים בעקבות המלחמה באוקראינה והסנקציות הנלוות אליה - אבל הוא לא רק אחד הבעלים של המועדון כיום, אלא גם היו"ר ועד לא מזמן גם המנהל המקצועי. הוא זכה לבוז מהתקשורת בגלל זה. "אני חושב שצריכים להיות יותר סבלניים כלפי בולי, לתת לו זמן להטמיע את התוכניות שלו", אמר השבוע רוברטו די מטאו, ששיחק ואימן בצ'לסי. "יש בעלים חדש עם רעיונות חדשים ואסטרטגיה אחרת".
5 צפייה בגלריה
טוד בולי
טוד בולי
גם הבעלים וגם היו"ר. בולי
(צילום: gettyimages)
בחודש שעבר הסיר בולי מעצמו את תפקיד המנהל המקצועי, זאת בעקבות הביקורת על הכישלון ברכש, ושתי דמויות חדשות קיבלו סמכויות בסטמפורד ברידג'. כריסטופר ויפל הגרמני, שהיה עד לא מזמן המנהל הטכני של לייפציג, קיבל תואר דומה בצ'לסי. פול ווינסטנלי, ראש מערך הסקאוטינג החדש, הגיע מברייטון.
רק שבמקביל לבדיקת ההצלחה או הכישלון של כל שחקן חדש, יש עוד תחום שצריך לבחון והוא האקדמיה של צ'לסי, זו שבתקופת אברמוביץ' קיבצה אליה שחקנים מוכשרים מרחבי העולם (שלום בן שהר). לפי דיווחים שונים, שחקנים רבים באקדמיה חוששים מכך שלא יהיה אפשרי לקבל דקות משחק במועדון בשנים הבאות וחושבים על אלטרנטיבות. קבוצות אחרות, בעיקר גרמניות, שכבר הרוויחו בשנים האחרונות מהבאת שחקנים אנגלים צעירים, לוטשות עיניים.
עבור אוהדי צ'לסי זה פחות משנה עכשיו, הם בעיקר רוצים לראות ניהול נכון של הסגל הבכיר במועדון. יהיה מעניין לראות כמה כסף יחליף ידיים עד שזה יקרה.