יממה אחרי ששילמה צ'לסי 75 מיליון אירו (לא כולל בונוסים) לשחטאר דונייצק עבור מיכאילו מודריק, העסקה הגדולה בתולדון המועדון האוקראיני, הודיע היום רינאט אחמטוב, הבעלים של שחטאר, כי 25 מיליון דולר יועברו לצבא אוקראינה. שחטאר עשויה לקבל כ-30 מיליון דולר נוספים בעתיד בהתאם לסעיפי בונוס שנחתמו בחוזה המכירה של האוקראיני בן ה-22.
אחמטוב אמר שהכסף יוקצה כחלק מפרויקט שנקרא "לב אזובסטאל", שמטרתו "לעזור למגני מריופול ולמשפחות של חיילים שנפלו". כוחות אוקראינים שהגנו על מריופול היו סגורים במפעל הפלדה אזובסטל במשך שבועות כאשר כוחות רוסים ניסו לכבוש את העיר. החיילים האוקראינים נכנעו בסופו של דבר במאי האחרון.
1 צפייה בגלריה
מיכאילו מודריק
מיכאילו מודריק
מיכאילו מודריק
(צילום: רויטרס)
"אני מקצה היום 25 מיליון דולר כדי לעזור לחיילים שלנו, למגינים שלנו ולמשפחותיהם", אמר אחמטוב בהצהרהתו שפורסמה באתר המועדון. "הכסף ישמש לכיסוי צרכים שונים - מתן טיפול רפואי, תמיכה פסיכולוגית ודברים נוספים שאנשי הצבא שלנו צריכים. כדי להבטיח שקיפות, בפרויקט יהיה צוות עצמאי מקצועי שיעמוד בקשר עם 'מגיני אזובסטל', משפחותיהם, מטפלים ומתנדבים".
"אני בטוח שננצח ושבעתיד נקיים משחק ידידות נגד צ'לסי בדונבאס ארנה, בדונייצק האוקראינית", הוסיף אחמטוב. שחטאר למעשה גולה מחוץ לדונייצק כבר מאז 2014 - אז בדלנים פרו-רוסים השתלטו על שטחים באזור דונבאס.
בעבר הלא רחוק הייתה צ'לסי בבעלותו של הרוסי רומן אברמוביץ', שהעמיד את המועדון למכירה בעקבות המלחמה. במאי האחרון נרכשה צ'לסי על ידי טוד בולי האמריקאי, תחתיו שברה אמש הקבוצה את שיא כל הזמנים בסכום שהושקע בעונה אחת על רכש בידי קבוצה.