עסקת 70 מיליון האירו שהושלמה אתמול (ראשון), בסיכומה עבר מיכאילו מודריק משחטאר דונייצק לצ'לסי העמידה את הסכום הכולל שהוציאו הבלוז על רכש העונה על לא פחות מ-425 מיליון אירו. בכך שברה הקבוצה של גרהאם פוטר את שיא כל הזמנים שהושקע בעונה אחת על רכש בידי קבוצה.
הלונדונים נישלו מהמקום הראשון את 380 מיליון האירו שהשקיעה ברצלונה על רכש בעונת 2017/18, אז השלימה את רכישתם של עוסמאן דמבלה (140 מיליון) ופליפה קוטיניו (135). הבאה בתור ברשימה היא ריאל מדריד של עונת 2019/20, שהוציאה 356 מיליון אירו בין השאר על שחקנים כמו אדן הזאר (115), לוקה יוביץ' (63), אדר מיליטאו (50), פרלאן מנדי (48) ורודריגו (45).
3 צפייה בגלריה
מיכאילו מודריק
מיכאילו מודריק
סידר לצ'לסי פסגה ראשונה עוד לפני שהחל לשחק בקבוצה. מיכאילו מודריק
(צילום: EPA)
הסכום האסטרונומי שהשקיעה השנה צ'לסי מגיע דווקא בעונה בה שאר הקבוצות הגדולת באירופה הפחיתו באופן יחסי את כמות הבזבוזים. מנצ'סטר יונייטד, הקבוצה הבאה ברשימה, הוציאה 240 מיליון אירו העונה על שחקנים חדשים - כמעט מחצית ממה שהוציאו הבלוז.

האם זה מביא הצלחות?

קשה להצביע על קשר ישיר בין הרכש לבין ההישגים של צ'לסי באותה עונה. בחמש השנים האחרונות היא הופיעה שלוש פעמים במקום הראשון כקבוצה שהשקיעה הכי הרבה על רכש, כאשר הפעמיים הקודמות היו ב-2017/18 ו-2020/21. בשני המקרים - מנצ'סטר סיטי סיימה כאלופה, וצ'לסי סיימה במקומות 4 (2021) ו-5 (2018) בליגה, אך ב-2020/21 כזכור זכתה הקבוצה בליגת האלופות על חשבון אותה סיטי.
במהלך העונה הזו, לפחות עד כה, הבלוז נראים פשוט נורא ואיום, כשמתוך 19 משחקים ששיחקו בפרמייר-ליג ניצחו בשמונה בלבד. זה כמובן בא לידי ביטוי באופן מובהק בטבלה, כאשר צ'לסי נמצאת במקום העשירי במרחק של עשר נקודות מהמקום הרביעי המוליך בתום העונה לליגת האלופות.

העתיד כבר כאן

מיכאילו מודריק הוא אפילו לא השחקן עליו שילמה צ'לסי הכי הרבה העונה. בקיץ שילמו הבלוז יותר מ-80 מיליון יורו על ווסלי פופאנה, שבדומה לאוקראיני שחתם ל-8.5 שנים הוחתם על חוזה ארוך טווח (7 שנים). המועדון מקווה ומאמין שיקצור את הפירות משני הכישרונות הללו, שאמורים להיות בטופ של הכדורגל העולמי בעשור וקצת הקרובים.
3 צפייה בגלריה
שחקני צ'לסי חוגגים
שחקני צ'לסי חוגגים
ההשקעה משתלמת? שחקני צ'לסי חוגגים
(AP)
היהלום האוקראיני בן ה-22, שמשחק לרוב כקיצוני שמאלי ומכונה "ניימאר האוקראיני", פרץ העונה לתודעה בליגת האלופות כאשר כבש שלושה שערים ובישל פעמיים. קבוצות רבות רצו אותו והיה נראה שהוא יחתום דווקא בארסנל, אותה הוא אוהד והעדיף תחילה לחתום בשורותיה. אולם יריבתה העירונית נכנסה לתמונה ברגע האחרון והשלימה את המחטף הגדול של חלון ההעברות הנוכחי.
מודריק הוצג במהלך הפסקת המחצית של משחק הליגה האחרון של צ'לסי (ניצחון 0:1 על קריסטל פאלאס), ועשוי לערוך את הופעת הבכורה במחזור הליגה הקרוב מול ליברפול. השתיים ייפגשו באנפילד בשבת הקרובה לדו קרב המאכזבות, כאשר השתיים צמודות אחת לשנייה בטבלה - המייטי רדס במקום התשיעי והבלוז בעשירי.