זה היה ידוע וכעת זה רשמי. לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג תתמודד בסיבוב מוקדם בשבת לפנות בוקר (04:00, שעון ישראל) נגד ויקטוריה סטמבה מפורטו ריקו במסגרת התחרות האולימפית לנשים במשקל עד 49 ק"ג.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
כזכור, לפני סגירת הדירוג הסופי החליט הוועד האולימפי הבינלאומי לשבץ בתחרות את דינה פוריונס מנבחרת הפליטים (איראנית שעברה להתגורר בהולנד), למרות שהיא הפסידה בתחרות המיון ולא העפילה לאולימפיאדה.
2 צפייה בגלריה
אבישג סמברג
אבישג סמברג
אבישג סמברג
(צילום: עוז מועלם)
סמברג, שהעפילה לטוקיו 2020 מתחרות המיון שהתקיימה במאי בבולגריה, נפגעה מההחלטה, מכיוון שקודם לשילובה המאוחר של פוריונס היא הייתה מדורגת במקום ה-15 מבין 16 מתחרות וכעת מדורגת 16 מתוך 17, כך שתצטרך להתמודד בקרב מוקדם. על פי התכנון המקורי, שכלל קרב ראשון בשמינית הגמר מול הסרבית בוגדנוביץ' היא הייתה אמורה להשיג שלושה ניצחונות כדי להעפיל לגמר ולהבטיח מדליה (המפסידות בחצי הגמר יחכו לעולות מבית הניחומים לקרבות על הארד), וכעת לא רק שתצטרך לנצח בארבעה קרבות על מנת להשיג את המטרה, אלא גם כל הסדר של יריבותיה השתנה.
בהנחה שסמברג תתגבר על סטמבה ותעלה לשמינית הגמר צפויה הישראלית להתמודד (בסביבות 05:15 בלילה שבין שישי לשבת, שעון ישראל) נגד אלופת העולם התאילנדית פניפק וונגפטנקיט, הנחשבת למועמדת הגדולה לזכות בזהב.
2 צפייה בגלריה
השיבוץ בקרבות עד 49 ק"ג
השיבוץ בקרבות עד 49 ק"ג
השיבוץ בקרבות עד 49 ק"ג
(צילום מסך)
התאילנדית שולטת בקטגוריה אחרי שזכתה במדליית הזהב באליפות העולם שהתקיימה במנצ'סטר ב-2019 ולמעשה נחשבת לבכירה מאז זכתה באליפות העולם ברוסיה 2015. ההישגים שלה בשנים האחרונות כוללים גם זכיות במדליית כסף באליפות העולם ב-2017, ארד במשחקים האולימפיים בריו 2016, ומדליות זהב באליפויות אסיה ובתחרויות נוספות.
סטמבה הפורטוריקנית, היריבה הראשונה של סמברג, הגיעה השנה לרבע גמר אליפות פאן אמריקה והפסידה לדניאלה גונסאלס מגווטמלה. את מקומה בטוקיו הבטיחה ב-2020 לאחר שניצחה את הברזילאית טליסקה ז'זיירסקי דוס רייס בחצי גמר תחרות המיון של יבשת אמריקה. אותו ניצחון היה עבורה סגירת מעגל אחרי שהיא הפסידה בהפרש של נקודה אחת לפרואנית חוליטה דייס קונסקו בקרב המכריע לקראת ריו 2016.