בתחילת יולי מנצ'סטר סיטי הציגה את שחקני הרכש החדשים שלה, נכון לאותה עת. מי שבלט הוא כמובן ארלינג הולאנד ולצידו הוצג גם חוליאן אלבארס. מי שנשאר בצל היה כמובן האיש השלישי שהוצג ביחד איתם, שטפן אורטגה, שהגיע בהעברה חופשית מארמיניה בילפלד ומיועד להיות שוער שני.
למרות שהיה דמות שולית לגמרי בהצגת השחקנים החדשים, אורטגה מכוון גבוה. "מנצ'סטר סיטי הוא מועדון גדול וצריכים פה הרבה שחקנים ברמה הכי גבוהה בכל עמדה", אמר השוער בן ה-29 לאתר הרשמי של האלופה האנגלית, "אנסה לדחוף את אדרסון, אני רוצה להיות בין הקורות ולא על הספסל".
4 צפייה בגלריה
שטפן אורטגה שוער מנצ'סטר סיטי עם ארלינג הולאנד
שטפן אורטגה שוער מנצ'סטר סיטי עם ארלינג הולאנד
לא הצליח להכניע אותו בארבעה משחקים מולו. הולאנד עם אורטגה
(צילום: AP)
אורטגה, לו יש אמא גרמנייה ואבא ספרדי, עשה קריירה יפה מאוד בגרמניה למרות שירד עם ארמיניה בילפלד לבונדסליגה השנייה בתום העונה האחרונה, אך בין זה לבין הדחת אחד השוערים הטובים בעולם מעמדת השוער הראשון הדרך ארוכה וכנראה בלתי אפשרית.
בעונה האחרונה ואפילו לפני כן היו לא מעט דיבורים על מעבר אפשרי של אורטגה לבאיירן מינכן. זה תמיד נגמר בכך שהשוער, היום בן 29, לא התלהב מהרעיון להפוך לשוער שני אחרי מנואל נוייר וכך הרעיון ירד מהפרק. ל"טגו" (שילוב של חלק מאותיות שמו) יש כבר ניסיון עם להיות אלטרנטיבה של נוייר. ביורו 2020 הוא היה ברשימת המתנה למקרה ששוער באיירן, ברנד לנו או קווין טראפ ייפצעו. הטלפון עם ההודעה ממאמן השוערים של הנבחרת ושוער העבר אנדראס קופקה השאיר את אורטגה "ללא מילים ומופתע מאוד". אבל אף אחד משלושת השוערים הבכירים לא נפצע ואורטגה נשאר בבית. גם את המונדיאל הקרוב הוא יראה מהבית, אלא אם יקרה משהו מפתיע במיוחד. אל נוייר, טראפ ולנו הצטרף גם מארק אנדרה טר סטגן, שנעדר מהיורו ההוא.
אולי אורטגה לא רצה להיות שוער שני לשוער דומיננטי כמו נוייר, אבל בקיץ האחרון הוא חתם במנצ'סטר סיטי, שם הוא צפוי להפוך למספר 2 של אדרסון, אלא אם יקרה משהו בלתי צפוי עד הזוי.
4 צפייה בגלריה
שטפן אורטגה שוער ארמינה בילפלד
שטפן אורטגה שוער ארמינה בילפלד
שטפן אורטגה נפרד בדמעות מארמיניה בילפלד
(צילום: גטי אימג'ס)
אורטגה נולד וגדל בהופגייזמר שבמרכז גרמניה ועבר במספר מחלקות נוער עד שהגיע אל בילפלד ב-2007. הוא נשאר אצל הכחולים מאז, פרט לשלוש שנים במינכן 1860 (2017-2014). הפריצה הגדולה באמת הגיעה מאז שחזר לבילפלד ב-2017 והיה מחוזר על ידי הרבה קבוצות בגרמניה, כולל באייר לברקוזן. בסך הכול יש לו שתי עונות בבונדסליגה, אליה עלה עם קבוצתו ב-2020 וירד ממנה בתום העונה האחרונה.
אורטגה הודיע כבר במהלך העונה שיעזוב בקיץ עם סיום החוזה שלו. אבל הפרידה הייתה לא קלה ולאחר המשחק האחרון מול ר.ב. לייפציג, הוא נשבר ובכה כשאמר שהוא יישאר תמיד אוהד הקבוצה. "כאן הכרתי את אשתי, כאן נולדה הילדה שלי", הוא הצליח להגיד תוך כדי שנשבר ודמע בעמדת הטלוויזיה.
אורטגה הוא לא שוער גבוה במיוחד (1.85 מ'), אבל מציג סגנון ייחודי. הוא ידוע באינסטינקטים חדים ואפילו מפתיעים ובסגנון לא קונבנציונלי במיוחד. חפשו סרטונים שלו ביוטיוב ותהיו מופתעים בעצמכם מהאיברים בהם הוא משתמש על מנת לעצור ניסיונות שמשוגרים לעברו. עוד תכונה שמאפיינת מאוד את אורטגה היא יכולת המסירה שלו, דבר שפפ גווארדיולה אוהב במיוחד. הוא אפילו בישל שער מול פ.צ. קלן באוקטובר שעבר. אורטגה יודע למסור מסירות קצרות וארוכות ובעונה האחרונה הוא מסר יותר מכל שוער בחמש הליגות הבכירות של אירופה. "אני מצפה לשחק את סגנון המשחק הזה", הוא אמר בריאיון לאתר של סיטי, "יש לי את האיכות כדי לפתוח את המשחק מהעמדה שלי ולהישאר רגוע עם המסירות. הסגנון הזה הוא הכי טוב בעולם כי הוא נותן לך ביטחון".
4 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי
פפ גווארדיולה מאמן מנצ'סטר סיטי
התלהב. גווארדיולה
(צילום: גטי אימג'ס)
לפי הדיווחים, לאורטגה היו הרבה הצעות, גם מגרמניה (בעיקר שאלקה) וגם ממדינות אחרות והוא אפילו דחה אחת מפתה מאוד מבחינה כלכלית מערב הסעודית. בסופו של דבר הוא חתם על חוזה של 55 אלף ליש"ט בשבוע בסיטי. מה שקסם לו זו ההזדמנות להכיר תרבות חדשה, ליגה חדשה והאפשרות לעבוד עם פפ גווארדיולה, כמו גם ההצטרפות למועדון גדול שמכוון לזכייה בכל התארים.
מאמן השוערים של גווארדיולה, צ'אבי מנסיסידור, דיבר עם אורטגה מספר פעמים לפני החתימה. המאמן סיפר לו על תחומים בהם הוא יכול להשתפר והבטיח לו שהשניים יעבדו על כך. אורטגה התייעץ כמובן גם עם בן ארצו אילקאי גונדואן, שהמליץ לו על כך בחום.
4 צפייה בגלריה
אדרסון
אדרסון
צריך לצפות לתחרות? אדרסון
(צילום: רויטרס)
ונחזור רגע להצגת השחקנים לצד הולאנד ואלבארס. החלוץ הנורבגי הענק שיחק נגד אורטגה ארבע פעמים ולא הצליח להכניע אותו מעולם. לפי הדיווחים הולאנד גם לא התרגש במיוחד כשסייר במתחם האימונים של סיטי בקיץ. לעומת זאת, גורמים בסיטי הגדירו את אורטגה "כמו ילד בחג המולד" כשסייר במתחם האימונים וראה איך הוא זוכה להזדמנות הגדולה ביותר בקריירה שלו. השאלה אם הוא באמת יקבל את ההזדמנות הזו. רוב הסיכויים שלא.