שני פתקים נשארו ובאחד מהם הודפס שמה של מכבי חיפה. שתי אפשרויות נשארו – או מפגש עם הקבוצה הלא ישראלית הנחשבת לאהודה ביותר בישראל, או מפגש עם השחקן האהוד ביותר בישראל, כנראה בכל בעולם. ברצלונה או לאו מסי. הקבוצה או השחקן. הפתק יצא, מסי יכדרר בקרוב בחיפה.
רוצים לקרוא עוד היריבות של מכבי חיפה בליגת האלופות?
פריז סן-ז'רמן, יובנטוס, בנפיקה ליסבון ומכבי חיפה, אלה הקבוצה המרכיבות את בית 8 של ליגת האלופות. יש בבית הזה הכל – קבוצת על, מהטובות בעולם, עם הכוכבים הגדולים בעולם. קבוצה עם המון אוהדים ישראלים, יובנטוס. וגם קבוצה שכמובן טובה יותר ממכבי חיפה, בנפיקה, אבל אינה אחת האפשרויות המאיימות ביותר שהיו מבין אפשרויות הדרג השלישי, כך שבחיפה יכולים לחלום להסתכל לה בעיניים, לפחות במשחק הביתי. יופי של תוצאות.
3 צפייה בגלריה
הבתים של ליגת האלופות, עונת 2022/23
הבתים של ליגת האלופות, עונת 2022/23
הבתים של ליגת האלופות, עונת 2022/23
(.)
עיניים רבות, בכל רחבי העולם, יופנו לאצטדיון סמי עופר בחודשים הקרובים. נכון, יש בתים עם סיפורים גדולים יותר, כמובן זה שיפגיש את באיירן מינכן עם אחד מכוכביה הגדולים בכל הזמנים, רוברט לבנדובסקי שעכשיו בברצלונה, אבל מיליונים לא מפסידים משחקים של הקבוצות האהובות עליהם ושתיים מחמש הקבוצות עם הכי הרבה עוקבים ברשתות החברתיות בעולם, פ.ס.ז' ויובנטוס, ישחקו מול מכבי חיפה. יובנטוס, קבוצה היסטורית, נכנסה לרשימת הקבוצות האהודות מספרית כשהחתימה את כריסטיאנו רונאלדו (שמאז עבר למנצ'סטר יונייטד). סן-ז'רמן, קבוצה עם פחות היסטוריה ומסורת אהדה, עקפה אותה כשצירפה את מסי לפני שנה.
פריז סן-ז'רמן הייתה פה לא מזמן, בחודש שעבר, אבל לא למשחק מול יריבה ישראלית ולא למשחק במפעל כל כך חשוב. עכשיו היא תהיה כאן לדבר האמיתי. קשה אפילו לדמיין איך תיראה התמודדות כזו. ניימאר מלהטט באגף שמאל ודולב חזיזה מגיע לעזור לשמור עליו – זו נראית לכם תמונה הגיונית? קיליאן אמבאפה, אולי השחקן הטוב ביותר בעולם היום, פותח מבערים וטס לאחד על אחד מול ג'וש כהן – זו נראית לכם תמונה מציאותית? מסי מכדרר ומבצע הטעיות גוף כשמי שמנסה לעצור אותו הוא נטע לביא – זו נראית לכם תמונה שוויונית?
3 צפייה בגלריה
ג'וש כהן
ג'וש כהן
ינסה לעצור את אמבאפה. כהן
(צילום: AP)
אלופת צרפת, שבעלי הבית שלה מגיעים מבית המלוכה הקטארי, מנסה לזכות בליגת האלופות מאז יצאה לפרויקט העשיר שלה ולא הצליחה עדיין לעשות זאת, כך שהקיץ הוחלט לשנות כיוון. כן, הכוכבים הנוצצים עדיין שם, אבל הוחלט לצרף אליהם דמויות המשדרות יותר יעילות. כך המאמן כריסטוף גלטייה, לא שם שגור בכל פה, אבל בעל תוצאות. כך גם בכל הקשור לרכישת שחקנים בצורה חכמה יותר.
בתחילת העונה זה נראה מצוין. בשלושת משחקי הליגה שלה עד כה השיגה פריז את מלוא הנקודות וכבשה לא פחות מ-17 שערים. התוצאות נראות ככה: 0:5, 2:5, 1:7. ניימאר כבש כבר 5 פעמים, אמבאפה 4 ומסי שלוש. הבא בתור, עם שני שערים, הוא המגן המרוקאי אשרף חכימי שהוא סיפור בפני עצמו. חכימי התבטא בעבר נגד מדינת ישראל ובשני הביקורים הקודמים שלו בארץ הוא ספגה שריקות בוז אדירות.
אז כן, מכבי חיפה אולי תחווה אירוע של פעם בחיים, מפגש עם הכוכבים הגדולים בעולם, אבל יש פה גם סכנת תבוסה רצינית. יובנטוס, האימפריה הנוספת שתשחק מולה, היא פחות קבוצה שמביסה את היריבות שלה, בטח לא בקצב האש הצרפתי, אבל למרות שירדה ברמתה, ולא זכתה באליפות איטליה בשנתיים האחרונות, היא אחת הקבוצות המנוסות ביותר שיש בליגת האלופות.
3 צפייה בגלריה
שחקני יובנטוס
שחקני יובנטוס
אחת הקבוצות המנוסות ביותר שיש בליגת האלופות. שחקני יובנטוס
(צילום: רויטרס)
ביובנטוס מנסים להחזיר עטרה ליושנה. בחודש ינואר האחרון הקבוצה רכשה את אחד החלוצים המבטיחים ביותר בעולם, דושאן ולאחוביץ'. הקיץ היא צירפה שמות מנוסים יותר כמו אנחל די מריה, שישחק גם מול קבוצתו הקודמת, פריז סן-ז'רמן, ופול פוגבה שחזר לקבוצה אחרי שנים של עליות וירידות במנצ'סטר יונייטד.
אם יש למכבי חיפה סיכוי מסוים לזכות בנקודות בבית הזה צריך להסתכל על המשחקים מול בנפיקה ליסבון. אין כאן כוונה לומר שחיפה שווה ברמתה לבנפיקה, גם לא קרוב, אבל הפערים לפחות קטנים יותר. השם הכי מעניין בבנפיקה הוא זה של אנצו פרננדס, קשר ארגנטינאי בן 21 שתוך שנה-שנתיים יהיה סופרסטאר בקבוצת עילית.
אז האם מדובר בהגרלה שמאפשרת למכבי חיפה להתקדם לשלב הבא? ממש לא, אבל כנראה ששום תוצאה אחרת לא הייתה מביאה לתשובה אחרת. ההגרלה הזו טובה ומעניינת כי יש בה הכל מהכל. גם מסי-מאניה, אבל לא רק. ובעיקר היא משדרת תחושה של ליגת אלופות אמיתית, זו שכל אחד מהשחקנים בירוק חלם לשחק בה.