אם חשבתם שהמדורג 3 בעולם, דניל מדבדב, יהיה מאושר אחרי שהעפיל הלילה (בין רביעי לחמישי) לחצי גמר אליפות ארה"ב, אז נראה שחלקית. הוא שמח על הכרטיס לשלב הבא, אבל רתח מזעם על המארגנים.
מדבדב אמנם גבר 4:6, 3:6, 4:6 על בן ארצו וחברו הטוב אנדריי רובלב, אך סבל מהחום הכבד ששרר בניו-יורק (42 מעלות) בשעות הצהריים והאשים את המארגנים, שלדבריו "יגרמו עוד למישהו למות".
3 צפייה בגלריה
מדבדב סובל מהחום
מדבדב סובל מהחום
מדבדב סובל מהחום
(צילום: Sarah Stier / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
3 צפייה בגלריה
מדבדב מקרר את עצמו
מדבדב מקרר את עצמו
מדבדב מנסה לקרר את עצמו במהלך אחת ההפסקות
(צילום: kena betancur / AFP)
בסיום המשחק הפתיע כשלעיני המצלמות העביר ביקורת על מארגני האליפות: "שחקן אחד הולך למות ואתם תראו את זה. הדבר הטוב היחידי שאני רואה בתנאים הללו זה ששני השחקנים סובלים, שזה קשה לא רק לי".
מדבדב ורובלב לקחו כל אחד הפסקות שירותים ארוכות בין המערכות להפוגה מהחום ולהחלפת בגדיהם שטופי הזיעה. השניים גם שטפו את עצמם במים קרים ושמו על עצמם מגבות עם קרח.
3 צפייה בגלריה
מדבדב מקרר את עצמו
מדבדב מקרר את עצמו
מדבדב נזקק גם למשאף
(צילום: Danielle Parhizkaran-USA TODAY Sports)
"בסוף המערכה הראשונה כבר לא יכולתי לראות את הכדור", הסביר מדבדב. "שיחקתי לפי האינטואיציה. ניסיתי להשיב, לרוץ, לתפוס את הכדורים - והוא עשה את אותו הדבר. בכמה רגעים במערכה השלישית הוא, כשהוא היה בהפסקה, לא יכולתי לחכות למקלחת הקרה בסיום המשחק".
מדבדב היה חד יותר מיריבו והצליח בכל מערכה להשיג לפחות שבירה אחת, למרות שלקח כמה פסקי זמן רפואיים והשתמש לא פעם במשאף כדי להסדיר את הנשימה. יש לציין כי השניים הם החברים הכי טובים מגיל שש ורובלב היה הסנדק כשבתו של מדבדב נולדה. "ניצחתי בן משפחה", סיכם מדבדב.