ג'יימס הארדן לאן?

העונה של ברוקלין נטס נפתחה בצורה חלומית. קווין דוראנט הציג יכולת של MVP עם 29.7 נקודות, 7.5 ריבאונדים ו-5.9 אסיסטים בממוצע למשחק. הקבוצה כבשה את צמרת המזרח, למרות שהטריו דוראנט-הארדן-ארווינג שיחק ביחד רק 16 פעמים, הם הציגו מאזן של 3:13. דוראנט נפצע בינואר, והבלוף נחשף: אין פה באמת טריו כוכבים, יש כוכב אחד שזוהר מעל כולם. בלעדיו, הקבוצה ספגה תשעה הפסדים רצופים, והלילה חטפה 126:91 מבוסטון.
בלי קשר ליכולתו על המגרש, כלי התקשורת בארה"ב דיווחו לא פעם שג'יימס הארדן לא מרוצה בנטס. הוא לא מרוצה מהמיסים הגבוהים שהוא משלם ומהחיים בברוקלין. הוא גם לא מרוצה מזה שקיירי ארווינג מתפקד כשחקן במשרה חלקית בגלל סירובו להתחסן לקורונה. מבחינתו היה יעד מושלם: פילדלפיה סיקרס. אתמול (ג') דווח כי פילי פנתה כבר לפני מספר שבועות לגבי הארדן, ונדחתה ע"י ברוקלין. אך מאז, הארדן עושה הכל חוץ מלצעוק "בבקשה תעבירו אותי בטרייד". זאת העונה הכי גרועה שלו מבחינה התקפית זה עשור - 22.5 נקודות (בשבילו זה מעט) והגנה אף פעם לא הייתה הצד החזק שלו. החברים דוראנט וקיירי ניסו מאחורי הקלעים בכל כוחם לשפר את מצב רוחו של הארדן, כרגע זה לא עובד.
3 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן. לא מרוצה
(צילום: EPA)
המאמן סטיב נאש הכחיש ביום ראשון האחרון שנעשה איזשהו מהלך להעביר את הגארד למקום אחר, ומנהל בכיר בליגה אמר לתקשורת: "הנטס עשו הכל כדי להביא את הארדן, הם ממש לא רוצים לוותר עליו אחרי כל מה שהם עברו כדי להביא אותו. בקבוצה עדיין מרגישים ששלושת הכוכבים שלהם יכולים להביא להם אליפות. מנגד, השבוע דווח שהארדן דחק בסוכניו לעזור לו לעבור מיידית בטרייד וב-CBS נכתב שברוקלין "פתוחה להצעות". כך שהגזרה ממש לא רגועה.
הארדן יכול להפוך לשחקן חופשי בקיץ 2023, ועד אז יש עוד לא מעט זמן. כרגע, לפי רוב הדיווחים, היחידה שבאמת מתעניינת בגארד היא פילי. יש לקבוצה הזו גם "נכס" (או נטל, אם תרצו) בשם בן סימונס, שעוד לא שיחק העונה. טרייד בין שניהם הוא אופציה, אבל גם שחקנים אחרים יכולים להשתתף בעסקה. הארדן רוצה לשתף פעולה עם ג'ואל אמביד ומאמין שביחד הם יוכלו לזכות באליפות. בעשרת המשחקים האחרונים הסיקרס הפסידו שש פעמים, והם צריכים שחקן שייתן להם בוסט לקראת החלק השני של העונה. האם זה יקרה? ייתכן שהתשובה תגיע רק ברגע האחרון. כדי להוסיף למתח, הארדן לא שיחק הלילה מול בוסטון, הסיבה הרשמית הייתה פציעה. יש לציין שג'יימס הארדן באמת היה פצוע לאחרונה, אבל הדיווח רק הגביר את המתח לקראת הדד-ליין.
מי שתלוי מאוד במצבו של הארדן הוא בן סימונס. כנראה שהנטס היא האפשרות האחרונה שנותרה לו כרגע. סקרמנטו קינגס סימנה אותו, אבל הצליחה להשיג את דומנטאס סאבוניס כסופרסטאר מוביל ויצאה לחלוטין מהתמונה.
3 צפייה בגלריה
הארדן
הארדן
הארדן. יעזוב?
(צילום: EPA)

לברון יפתיע?

לברון ג'יימס, "הג'נרל מנג'ר הטוב בליגה" כפי שהוא מכונה לעיתים בשל מעורבתו לכאורה גם בניהול הקבוצות בהן הוא משחק, לא הצליח עד כה לעשות מהלכים משמעותיים. אין ספק שהלייקרס זקוקים לחיזוק ועל פי דיווחים רבים הציעו ללא מעט קבוצות את ראסל ווסטברוק, אך נענו בשלילה. הניסוי עם ווסטברוק נכשל לחלוטין, והלייקרס יכולים רק לפנטז מה הם היו יכולים לעשות בלי החוזה הכבד שלו. כרגע, הם תקועים איתו ולא יודעים מה לעשות.
"הם יודעים שהסגל הזה לא מספיק טוב, הם יודעים שזה לא עובד. הם נואשים לטרייד", אמר לאחרונה ג'נרל מנג'ר בכיר בליגה באנונימיות. הקבוצה ניסתה לצרף את ג'רמי גרנט מדטרויט, אך קיבלה סירוב. כך שכל מה שנותר כרגע ללברון לקוות הוא שאנתוני דייויס יהיה בריא.
3 צפייה בגלריה
ווסטברוק
ווסטברוק
ווסטברוק. מה יהיה?
(צילום: AFP)

איך תראה הבנייה מחדש של פורטלנד?

תשע שנים עברו מאז שפורטלנד בחרה את סי ג'יי מקולום בדראפט, הצמד לילארד-מקולום הביא אותה לגמר המערב ב-2019, אבל לא לקח אותה עוד צעד קדימה. הבלייזרס החליטו ללכת לבנייה מחדש והעבירו את מקולום לניו אורלינס פליקנס. לפורטלנד יש את אנפרני סימונס המבטיח בעמדת הגארד והטרייד הזה כנראה מבטיח לה שתי בחירות בטופ 10 של הדראפט הקרוב. לא סתם ב-ESPN נתנו לפורטלנד ציון "A" על הטרייד הזה, אולי היא לא תיאבק על הפלייאוף העונה - אבל יש פוטנציאל עתידי לא רע בכלל.

דומנטאס סאבוניס ישבור את הבצורה של הקינגס?

הזוכה הגדולה בדומנטאס סאבוניס היא לא וושינגטון וויזארדס אלא סקרמנטו קינגס שנואשת להגיע לפלייאוף אחרי 15 שנה, הבצורת הכי ארוכה בליגה. סאבוניס, אולסטאר בשנתיים האחרונות, יצטרך להוכיח את עצמו. הקינגס ויתרו על טייריס האליברטון המוכשר בשבילו, קווין פלטון מ-ESPN ביקר את המהלך: "סקרמנטו החליטה שהיא 'חייבת לעשות משהו' שזאת הגישה הכי גרועה לגשת איתה לטרייד. היא לא הגיעה לפלייאוף בגלל שתמיד ראתה רק לטווח הקצר והיא שוב עושה זאת. האליברטון עשוי להיות אחד השחקנים הכי טובים בליגה, הוא רק בן 21 ומשתפר מעונה לעונה. לא ברור כמה סאבוניס מתאים למשחק של הקינגס. אינדיאנה, מנגד, הרוויחה בגדול. זאת עסקה אידיאלית מבחינתה, היא קיבלה סופרסטאר עתידי וגם יש לה 19 מיליון דולר פנויים לקיץ (שכרו של סאבוניס)".