"קשה אבל גם כואב", אומר ארטיום דולגופיאט בחצי חיוך, בראיון ל-ynet ספורט, אחרי הזכייה היום (שבת) במדליית כסף בתרגיל הקרקע באליפות אירופה. עד לפני כשבועיים הוא לא יכול היה לדרוך על רגלו ובשיחה מחדרו בבית המלון באנטליה, טורקיה, הוא מספר על ההחלטה ליטול חלק בטורניר, למרות הכל.
"היינו קרובים מאוד להחליט שלא אטוס", מגלה המתעמל מאגודת מכבי ת"א. "אדם באדיר, הפיזיותרפיסט שלי מגיל 12, הוא זה שהחליט, ואמר שכן נטוס. המאמנים ואני כבר ויתרנו בגלל הפציעה שלי. היינו במרחק של שבוע וחצי מהטיסה ואני עדיין לא יכולתי לקפוץ ולא כלום. הלכנו לדבר עם סרגיי (וייסבורג, מאמן נבחרת ישראל בהתעמלות) ואמרנו לו: 'זה לא הולך, למה סתם להעמיס על הרגל? עדיף שהיא תנוח ונתכונן כבר לאליפות העולם'. אדם התעקש שהכל יהיה בסדר. בסוף הוא מכיר אותי ואת הגוף שלי מגיל קטן. אני תמיד אומר שהוא קוסם ותותח וזה בלתי אפשרי מה שהוא עושה".
2 צפייה בגלריה
דולגופיאט
דולגופיאט
דולגופיאט על המשטח בטורקיה
(צילום: Photo by OZAN KOSE / AFP)
דרגת הקושי שלך הייתה נמוכה ממה שאתה רגיל (6.1) ולמרות זאת הציון הספיק לפודיום. מה זה אומר לימים שבהם תהיה בריא? "אני מאמין שאוכל לחזור למדליית זהב. לפני אליפות אירופה השתתפתי בשני גביעי עולם, זכיתי בזהב בגרמניה ובגביע העולם בדוחא עליתי לגמר ממקום ראשון ואז פרשתי בגלל הפציעה. שם הצגתי תרגיל חדש עם דרגת קושי של 6.4. זה בינתיים תרגיל שאני רוצה לעשות והוא מאוד קשה. יש שם אלמנטים חדשים שאני צריך לעבוד עליהם. לא קיבלתי ציונים מאוד גבוהים".
אפילו אחרי זכייה בזהב אולימפי חזרת ישר לאימונים, הפעם תצא לכמה ימי מנוחה? "כן, בין שבוע לשבועיים. אני לא רוצה להעמיס על הרגל, רק טיפולים ותרגילים. אני כן אבוא לאולם להתאמן על שאר המכשירים. אחרי המנוחה אני מאמין שאחזור לקפוץ ואתכונן לאליפות העולם (20 בספטמבר באנטוורפן, בלגיה)".
2 צפייה בגלריה
המתעמל ארטיום דולגופיאט עם מדליית הכסף באליפות אירופה 2023
המתעמל ארטיום דולגופיאט עם מדליית הכסף באליפות אירופה 2023
ההתעקשות שמרה אותו בכושר. דולגופיאט על הפודיום
(AFP)
במוקדמות הקרב-רב נלחמת בכל מכשיר. חשבת על הקריטריון הקבוצתי גם אם אתה במיטבך? "ברור, זו הסיבה שלא ויתרתי על אף מכשיר. הדבר הזה השאיר אותי בכושר, לעבוד על שאר המכשירים. גם כשלא יכולתי לקפוץ על הרגל, המשכתי לעבוד".
גם באליפות אירופה של שנה שעברה באוגוסט, בה זכה דולגופיאט בזהב, הוא הגיע פצוע. "היה לי סדק ברגל, אבל שם היו שבועיים וחצי שלא קפצתי ואז שבועיים וחצי הכנה עד לטיסה ולתחרות. הפעם חודש לא קפצתי בכלל והיה רק שבוע להתכונן".
מה עובר לך בראש? אמרת שאחרים האמינו שזה אפשרי, אבל מה אתה? "אם אדם אמר שזה בסדר, אני יודע שזה בסדר. מדובר באדם שאני סומך עליו בעיניים עצומות. זה גרם לי לעבוד בכל הכוח ועשיתי הכל. בסוף עשינו הכל וסיימנו במקום טוב".
לאט לאט מתחילים להיות לך מתחרים צעירים. מה דעתך על התרגיל של ליוק ווייטהאוס הבריטי שזכה בזהב? "בתחרות היום לא יצא לי לראות את התרגיל שלו, אני אצפה בו אחר כך, זה מעניין אותי. אבל בסופו של דבר אני תמיד עובד רק אני והמכשיר, לא מסתכל על מה אחרים עושים, העיקר לעשות את שלי. אני כן רוצה להרים את דרגת הקושי ולעשות תרגילים נקיים יותר. זו המטרה עכשיו. אם אני עושה את התרגיל שעשיתי בגביע העולם טוב - אני כן יכול להגיע ל-15 ומעלה בניקוד".
אחרי אליפות העולם האחרונה, בה לא העפלת לגמר, מה הייתה התחושה שלך? "הייתה אכזבה. ניסיתי תרגיל עם דרגת קושי של 6.5. אחרי התחרות ישבנו כל המאמנים ואני והסתכלנו עליו התרגיל. חשבנו, ובסוף כן החלפנו אותו. זה אותו אחד שהצגתי בשני גביעי העולם בתחילת השנה. כן הרגשתי די טוב איתו, הוא עדיין לא נקי. אני כן מאמין שאפשר להוציא אותו לרמה מאוד גבוהה. התחרות הראשונה שלי תהיה בתל אביב עוד חודש וחצי ומשם נמשיך לכיוון אליפות העולם, גם כקבוצה וגם כיחיד בקרקע".