שלב חצי גמר ווימבלדון לנשים נערך היום (חמישי). המדורגת 42 מרקטה וונדרושובה קטעה את מסע הקסם של אלינה סביטולינה (76), העפילה לגמר ווימבלדון ראשון וגם גראנד סלאם שני בקריירה. היא תפגוש בשבת (16:00) את אונס ג'אבור (6), שניצחה את ארינה סבאלנקה (2) בקרב הפייבוריטיות ורחוקה ניצחון אחד מזכייה בגרנד סלאם ראשון בקריירה.
וונדרושובה בת ה-24 ניצחה 3:6, 3:6 את סביטולינה האוקראינית, שנהנתה מתמיכה ביציעים, אבל לא ממש הופיעה למשחק. הצ'כית השלימה ניצחון שלישי ברציפות על יריבתה והעפילה לגמר מייג'ור שני בקריירה (אחרי רולאן גארוס ב-2019). במערכה הראשונה היא שברה פעמיים את ההגשות של סביטולינה, בשנייה שייטה ל-0:4 קליל שהספיק לניצחון במשחק כולו.
5 צפייה בגלריה
אונס ג'אבור ומרקטה וונדרושובה
אונס ג'אבור ומרקטה וונדרושובה
בגמר הגדול. וונדרושובה וג'אבור
(צילום: AP Photo/Alberto Pezzali, EPA/ISABEL INFANTES)
5 צפייה בגלריה
מרקטה וונדרוסובה
מרקטה וונדרוסובה
הישג נהדר. וונדרושובה
(צילום: Mike Hewitt/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
סביטולינה
סביטולינה
הפנים של סביטולינה אומרות הכל
(צילום: REUTERS/Toby Melville)
אחרי שבשלבים המוקדמים הדהימה את ונוס וויליאמס, ויקטוריה אזרנקה ואיגה שוויונטק, סביטולינה קיוותה להפוך לאוקראינית הראשונה אי פעם שמעפילה לגמר בווימבלדון, אבל כשלה במשימה.
יריבתה של וונדרושובה תהיה כאמור הטוניסאית בת ה-28 ג'אבור, שבמשחק השני של היום כבר הפסידה את המערכה הראשונה ובשנייה פיגרה 4:2, אך ביצעה מהפך וניצחה לבסוף את הבלארוסית סבאלנקה 7:6 (5), 4:6, 3:6. בכך עלתה ג'אבור לגמר ווימבלדון בפעם השנייה ברציפות, כשהפעם היא מקווה שהתוצאה תהיה שונה עבורה. היא רחוקה ניצחון אחד מלהפוך לערבייה הראשונה אי פעם לזכות בתואר גראנד סלאם.
5 צפייה בגלריה
ג'אבור
ג'אבור
רחוקה ניצחון מגראנד סלאם ראשון בקריירה. ג'אבור
(צילום: Patrick Smith/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
סבאלנקה
סבאלנקה
הייתה יכולה לעלות למקום הראשון בעולם. סבאלנקה
(צילום: Patrick Smith/Getty Images)
המדורגת 2 בעולם שזכתה עד לחצי הגמר ליריבות מחוץ לטופ 15 בדירוג הייתה עולה למקום הראשון בדירוג הבא אם הייתה מנצחת.
פורסם לראשונה: 16:52, 13.07.23