ריאל מדריד לא תחתים אצלה את קיליאן אמבאפה, למרות הרצון העז של נשיא המועדון פלורנטינו פרס ב"גלאקטיקו" - הכוכב הצרפתי בחר לסרב לסכומי העתק שהוצעו לו במדריד ולקח את סכומי העתק שהוצעו לו בפריז סן ז'רמן. במדריד פינטזו על שבוע חלומי שיכלול את הצגתו של קיליאן אמבאפה לצידו של גביע ליגת האלופות ה-14 של המועדון. זה לא יקרה, אבל ריאל מדריד יכולה להיות רגועה בנוגע לכוכבי העתיד שלה. כי כפי שגילינו העונה, אמבאפה הוא רק הבונוס.
מתכוננים לגמר ליגת האלופות
הסיפור של ויניסיוס ג'וניור היה יכול להיות להסתיים כמו הרבה סיפורים של ברזילאים שהגיעו לאירופה בגיל צעיר עם התיוג "רונאלדיניו/ניימאר הבאים" ומצאו את עצמם מהר מאוד מחוץ לליגות הגדולות. הוא הגיע לריאל בגיל 18 תמורת 45 מיליון אירו, לא סכום נמוך לשחקן שהיה שם די אלמוני באירופה. השנים הראשונות שלו היו מתסכלות: הוא עשה הכל נכון - חוץ מלמצוא את הרשת. בעונתו הראשונה הוא אף ירד לתקופה מסוימת לשחק עם ריאל מדריד קסטיליה, הקבוצה השנייה של המועדון.
3 צפייה בגלריה
ויניסיוס ורודריגו
ויניסיוס ורודריגו
ויניסיוס ורודריגו. סיפורי הצלחה
(צילום: AFP)
אבל בריאל מדריד שינו את האסטרטגיה מזמן, אם בעבר לא הייתה סבלנות - היום יש כזאת בשפע. "אנחנו רוצים לגדל את האגדות של המועדון אצלנו", אמר קרלו אנצ'לוטי בעבר לעיתון "אס", "הצעירים שלנו מתחרים על מקום בהרכב עם שחקנים הרבה יותר טובים מהם כדי להתפתח ולשחק לצידם". "השוק השתנה", הוסיף חורחה ולדאנו, לשעבר המנהל הספורטיבי של ריאל מדריד ב-2017, "ריאל לא יכולה לחכות עד ששחקנים יבשילו ולקנות אותם בסכומים גדולים, היא צריכה להתחיל לגדל אותם". נכון, היא בכל זאת רכשה את אדן הזאר ב-2019 תמורת 100 מיליון אירו, אבל לצידו הביאה גם את ויניסיוס, רודריגו, אדר מיליטאו ואחרים. זה לא דומה לרכבת הכוכבים שהגיעה בתחילת שנות ה-2000.
הסבלנות שהפגינה ריאל כלפי ויניסיוס השתלמה. העונה הוא העמיד מספרים מפלצתיים של 21 שערים ו-20 בישולים. ביולי הוא יחגוג 22, כלומר הוא יכול להיות אפילו טוב יותר. "הוא למד לשחק לאט יותר ולשחק יותר בנגיעה או שתיים", הסביר אנצ'לוטי את השיפור המדהים של הברזילאי, "הוא היה מצטיין בדברים הקשים ונכשל בדברים הפשוטים, עכשיו הוא האט את המשחק שלו ודברים הולכים לו בצורה חלקה יותר. לא ראיתי מעולם שחקן עם יכולת דריבל כמו שלו, והוא יכול עדיין להשתפר". רבים תהו האם אמבאפה בעצם יעצור את ההתקדמות המטאורית של ויניסיוס, אבל כעת זה לא יקרה. הברזילאי צפוי להמשיך להשתפר, וכבר מדברים עליו כאחד שייזכה בכדור הזהב יום אחד.
3 צפייה בגלריה
ויניסיוס ואנצ'לוטי בחגיגות האליפות
ויניסיוס ואנצ'לוטי בחגיגות האליפות
ויניסיוס ואנצ'לוטי בחגיגות האליפות. למאמן האיטלקי יש מניות בנסיקה של החלוץ
(צילום: AFP)

אפילו פלה התלהב

בשנת 2017 רודריגו בן ה-16 היה על סף חתימה בליברפול שהציעה עליו לסנטוס סכום נמוך יחסית - 3 מיליון אירו. עוזר המאמן של סנטוס, אלאנו (לשעבר במנצ'סטר סיטי ושחטאר דונייצק) נזעק: "אל תמכרו אותו עדיין, הוא יהיה שווה הרבה יותר בעתיד". "הוא היה פונטנציאל ענק, אבל לא ידענו אם יצליח לעשות את המעבר בין הנוער לבוגרים", אמר אלאנו ל-BBC, "אבל אני האמנתי בו. אמרתי לו שהוא יתקדם אצלנו ונתתי לו את הדקות הראשונות שלו בבוגרים של סנטוס". החלוץ הצעיר חתם על חוזה חדש בסנטוס, וב-2018 נמכר לריאל מדריד תמורת 45 מיליון אירו. פי 15 יותר ממה שליברפול הציעה עליו.
בגיל 21 רודריגו כבר חתום על אחד הרגעים הכי גדולים אי פעם בליגת האלופות: צמד מדהים בדקות הסיום מול מנצ'סטר סיטי שלקח את חצי הגמר להארכה. הוא יכול היה לכבוש את שער הניצחון ולהשלים שלושער, אבל סירב להצעתו של קארים בנזמה לבעוט את הפנדל שהעלה את ריאל ל-1:3. אותה צניעות שאפיינה אותו גם בסנטוס, אז הגיע לבית הספר כרגיל יום אחרי שכבש בליברטדורס. "אני אוהב לשחק עם קארים בנזמה, אתם לא באמת מבינים כמה הוא טוב במה שהוא עושה, הוא האליל שלי", אמר רודריגו לפני חודשיים, "הוא תמיד נותן לי עצות איך לשפר את המשחק שלי ועושה הכל כדי לעזור לי. זה תענוג לשחק איתו. זה הסוד שלנו בריאל מדריד - שאנחנו משחקים תמיד ביחד ונלחמים אחד בשביל השני. אם לשחקן אחד קשה, אז שחקנים אחרים ינסו להרים אותו".
3 צפייה בגלריה
רודריגו חוגג
רודריגו חוגג
רודריגו חוגג מול מנצ'סטר סיטי. חתום על רגע היסטורי
(צילום: AFP)
חדר ההלבשה של ריאל מדריד אמור להיות עמוס באגו, ואם בעבר היה קשה מאוד לשחקן צעיר להתאקלם במועדון (תשאלו את ניקולה אנלקה) אז היום הדבר שונה לחלוטין, והקבוצה מרוויחה מכך בענק. כמו ויניסיוס, גם ההתחלה של רודריגו במדריד לא הייתה פשוטה: הוא שיחק לא מעט עם הקבוצה השנייה של המועדון ריאל מדריד קסטיליה, ואף ספג במדיה כרטיס אדום שגרם לו לפספס את הקלאסיקו. אבל הברזילאי המשיך לעבוד קשה: "היריבים מקניטים אותי לפעמים, אבל לא אכפת לי", אמר בריאיון ל"מארקה" ב-2020, "אני צריך להיות מוכן מנטלית לכל דבר שיבוא. אני לא מודאג ויודע שאסתגל לכדורגל האירופי".
רודריגו הסתגל היטב וכבש העונה חמישה שערים בליגת האלופות, הוא עוד לא כובש בצרורות כמו ויניסיוס. אבל גם זה יגיע מתישהו, אפילו פלה האגדי יודע. "אתה עובד קשה ואני גאה בך", כתב לו מספר 10 באינסטגרם אחרי הצמד מול מנצ'סטר סיטי, "אתה מביא שמחה להרבה מאוד אנשים, אני יודע שתצליח בגדול, לא יכול לחכות לגמר".
פורסם לראשונה: 07:49, 28.05.22