המשחק בין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים השתנה תוך דקה: האורחת ספגה שוויון ומיד לאחר מכן גרגורי מורוזוב הורחק. ידברו לא מעט על השיפוט במשחק הזה ועל האדום, אבל לפני שבאים בטענות לשופטים עדיף שהקבוצות יסתכלו על השחקנים הפרובוקטורים שלהם. בכל קבוצה יש תקן לשישה זרים ושלושה פרובוקטורים. הם עובדים באימונים על מכות קטנות ליריבים וספרינטים לשופט על כל שריקה. יש משחקים שגם שלושה שופטים לא מספיקים בגלל השילוב הקטלני בין אלימות לבכיינות.
מכבי חיפה חזרה לעצמה, זה היה משחק ששווה יותר מניצחון קטן. השחקנים טיווחו בלי הפסקה את השער של מיגל סילבה והשערים הגיעו. כמו בעונה שעברה, צ'ארון שרי הוא זה שמחזיק את הירוקים בימים קשים.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי עם מחמוד ג'אבר
שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי עם מחמוד ג'אבר
מחזיק את מכבי חיפה. שרי
(צילום: ראובן כהן)
ההולנדי הוא המנהיג והכוכב של הקבוצה וכשהוא כבוי אז מכבי חיפה נראית כמו קבוצת אמצע טבלה ביום רע. שרי לא מקבל מספיק קרדיט, מדובר באחד הזרים הכי גדולים בתולדות מכבי חיפה. מאבק האליפות יקום וייפול על היכולת שלו. התואר "שחקן הכרעה" נשחק עד דק כי הוא ניתן לכל שחקן שכבש פעם אחת בקריירה שלו אחרי דקה 80. בליגת העל יש שחקנים בודדים שבאמת יכולים להתהדר בתואר הזה ושרי הוא אחד מהם.
בית"ר חייבת להיות בפלייאוף העליון, בטוח שגם אוהדים נייטרליים מעדיפים אותה על פני קבוצה ללא אוהדים ושאיפות. היא הראתה אמש שהיא יכולה לאיים על מכבי חיפה בסמי עופר והיא בהחלט יכולה להפוך את הפלייאוף ליותר מעניין כי היא תבוא למשחקים מול שלוש הגדולות במטרה לנצח, וזה עוד לפני שדיברנו על האווירה המחשמלת שתהיה בטדי במשחקים האלה. על הנייר בית"ר לא תלויה בעצמה, אבל סביר להניח שאם תנצח את שני המשחקים שנותרו לה (מול הפועל ת"א וסכנין) אז היא תהיה בפלייאוף העליון. כל עוד היא תשמור על הראש של השחקנים שלה ולא תקבל אדומים מיותרים, היא תוכל לעשות את זה.
2 צפייה בגלריה
מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס
מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס
אבוקסיס. בית"ר שווה פלייאוף עליון
(צילום: ראובן כהן)

מלכוד קראנקה

לראשונה מאז שהגיע, אייטור קראנקה הצליח לחבר שני ניצחונות. חידוש נוסף הוא שהספרדי ביקר פומבית את שחקניו על היכולת החלשה. גם מול נס־ציונה, היו יותר מדי דקות בהם הצהובים הציגו משחק מבולגן ולא אחראי, אם נס־ציונה לא הייתה כל כך גרועה היא הייתה מנצלת את זה. פעם מכבי מנסה שלושה בלמים, ופעם היא במערך יותר הרפקני. פעם עם שלושה במרכז המגרש ופעם עם שניים. שום דבר לא בטוח במערך של קראנקה מלבד שני החלוצים. מכבי ת"א משחקת בדקות רבות כמו בטרום עונה, ואנחנו עוד מעט מתחילים את הפלייאוף.
עוד מוקדם לשפוט את קראנקה, אבל נראה שהוא צלח את המשבר עם שני ניצחונות חשובים למרות שהכדורגל לא משהו. עדיין לא ברור מה הוא רוצה מהקבוצה שלו ואיך הוא חולם שהיא תיראה, הטרגדיה שלו היא שייתכן שלעולם לא נדע כי אם לא ייקח אליפות – הוא כנראה לא יהיה פה בעונה הבאה.