את הטורניר האולימפי בכדורסל ארצות הברית החלה בצליעה ועם הפסד מפתיע לצרפת, מאז היא נראית הרבה יותר מחוברת. הבוקר (שלישי) היא העפילה כבר לחצי הגמר לאחר 81:95 על ספרד, למרות שהפעם דווקא לא הרשימה.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
המחצית הראשונה הייתה צמודה כשספרד, הודות ליכולת מטורפת של ריקי רוביו, שסיים בסופו של דבר עם שיא קריירה של 36 נקודות, הצליחה לשלוט בקצב ורק קאמבק של ארה"ב לקראת הירידה למחצית סידר שוויון.
4 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד
דמיאן לילארד
דמיאן לילארד
(צילום: getty images)
קווין דוראנט איפס את הידית והריץ את האמריקאים ברבע השלישי, כשהפער כבר קפץ ל-16 נקודות. ההפצצה של רוביו לא נפסקה והספרדים נותרו קרובים - אך לא יותר מזה. בסופו של דבר דוראנט סיים עם 29 נקודות, כשארבעה שחקנים נוספים קולעים בספרות כפולות.
היריבה בחצי הגמר תהיה המנצחת בין אוסטרליה וארגנטינה שייפגשו בהמשך. סלובניה, שהביסה מוקדם יותר את גרמניה (70:94), תפגוש בחצי הגמר את המנצחת במשחק בין צרפת ואיטליה.
4 צפייה בגלריה
ויקטור קלאבר
ויקטור קלאבר
ויקטור קלאבר
(צילום: getty images)

מהלך המשחק

נקודות מהירות של ג'רו הולידיי ושלשה של לילארד העלו את האמריקאים ל-2:7. ריקי רוביו, בארבע נקודות, הוריד ל-7:6. דוראנט החל להיכנס לעניינים ושבע נקודות רצופות שלו העלו ל-10:17. רוביו לא ויתר, קלע שלשה קשה והוסיף עוד נקודות בחדירה וה-13 שלו, עדיין ברבע הראשון, כן? הורידו את הקבוצות לפסק זמן ב-17:19 בלבד לארה"ב. ספרד המשיכה במומנטום גם אחרי פסק הזמן, סגרה ריצת 2:11 ובסיום הרבע היא זו שמוליכה, 19:21.
4 צפייה בגלריה
ג'רו הולידיי
ג'רו הולידיי
ג'רו הולידיי
(צילום: getty images)
4 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
מזל שהוא כאן. קווין דוראנט
(צילום: AP)
ריקי רוביו קיבל מנוחה, וסרחיו רודריגס לקח אחריות. שתי שלשות שלו ונקודות של ויקטור קלאבר העלו את הפער ל-29:35, כשבינתיים בצד השני הגנה אדירה של הספרדים מנעה מג'ייסון טייטום להיכנס פנימה. ההתקפות של ארה"ב נראות טוב, אבל השחקנים שלה לא פוגעים מבחוץ - רק 3 מ-16. בסופו של דבר חמש נקודות רצופות של דוראנט הורידו ל-43:41 ואילצו את סקאריולו לקחת פסק זמן. בסופו של דבר כל הפער של ספרד הלך לפח והנבחרות ירדו להפסקה בשוויון 43:43.
הרבע השלישי החל עבור ארה"ב בצורה אידיאלית. ההגנה סגרה טוב, ההתקפה החלה לזרום וגם הכדורים צללו פנימה. ריצת 4:15 פתחה פער דו ספרדתי, 47:58. ספרד עדיין ללא סל שדה. שש דקות בתוך הרבע ספרד קלעה סל שדה ראשון, חבל שזה בסך הכל הוריד את הפער ל-13 נקודות (65:52), רוביו כבר עם 24 נקודות. המשחק הזה הרגיש כאילו אנחנו בדרך לתבוסה, אבל ריצת 0:7 של הספרדים בסיום הרבע פתחה אותו מחדש, וזה רק 63:69 לארה"ב.
הרבע האחרון המשיך בשליטה אמריקאית, כשדוראנט תיפקד על תקן רכז וגם לא הפסיק לקלוע. רוביו שבר את שיא הקריירה שלו ועלה ל-38 נקודות, כשבסופו של דבר דוראנט קלע בצד השני את הסל שקבע את התוצאה הסופית - 81:95 בסיום. ארה"ב בחצי הגמר.
פורסם לראשונה: 07:34, 03.08.21