עשר השנים האחרונות של וושינגטון וויזארדס הן שושלת של בינוניות. ההחלטה לפרק את הקבוצה מהכוכבים הראשיים, בראדלי ביל וקריסטפס פורזינגיס, היא מחויבת המציאות כדי לצאת מהלופ הזה. אתה לא חייב חוזי מקסימום של פרימדונות כדי להתחייב לבינוניות. היתרון של בינוניות הוא שאפשר להשיג אותה בזול.
מה זה אומר על השנה הרביעית של דני אבדיה ב־NBA, הנחשבת כמעצבת קריירה עבור שחקנים מהדרג של הפורוורד הישראלי? לא ממש טוב. אבדיה ימשיך לעשות את הצעדים הקטנים להשתפרות, אבל הוא ראה מה שינוי באווירה עשה לרוי האצ'ימורה, שחקן שרק בעונה שעברה נלחם איתו על הבלטה. היפני שמר על יוקיץ' בגמר המערב, אבדיה הולך לעוד שנת "פיתוח".
3 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
אבדיה
(צילום: AP Photo/Nick Wass)

מכירת חיסול

וושינגטון, כמו שנראה לפחות לפי הקיץ הזה, לא ממש סופרת את אבדיה בתוכניות שלה. שני החיזוקים העיקריים שלה, ג'ורדן פול ובילאל קוליבאלי, הם שחקנים שיושבים על הזריקות והדקות שלו. פול הוא שחקן שלא ממש אוהב לשחרר את הכדור. וושינגטון שילמה מחיר לא זול כדי להתקדם מעט בדראפט ולבחור בקוליבאלי. היא הולכת לתת לו להשתפשף.
כאמור, הוויזארדס ערכו מכירת חיסול: הם נתנו את שני השחקנים הבכירים שלהם, וקיבלו בחירות דראפט עתידיות ונכס בדמות כריס פול. את האחרון הם נתנו מיד לגולדן סטייט תמורת ג'ורדן פול. קייל קוזמה, עוד שחקן עם ממוצע של יותר מ־20 נקודות למשחק, הודיע כבר שהוא מוותר על האופציה שלו לעוד עונה בוושינגטון תמורת 13 מיליון דולר, כדי לבדוק את השוק. שחקן כזה שווה לפחות 20 מיליון דולר לעונה, ו־וושינגטון לא תיתן לו את הכסף הזה. יש לה את פול על המשבצת הזו, וקוזמה הוא שחקן של היום, לא של לחשוב על המחר.
3 צפייה בגלריה
פול
פול
אם יישאר, הוא הסיבה היחידה לכך שמישהו יקנה כרטיס כדי לראות את וושינגטון. פול
(צילום: AP Photo/Godofredo A. Vásquez)
ג'ורדן פול, אם כן, הופך לשחקן הכי חשוב בקבוצה, אם היא תחליט לנסות להיות הישגית העונה. אם לא, הוא כנראה יועזב תמורת כמה בחירות דראפט עתידיות. אם יישאר, הוא הסיבה היחידה לכך שמישהו יקנה כרטיס כדי לראות את וושינגטון. פול הוא שחקן על, שולט בכדור בשתי ידיו כמעט בצורה שווה, קלעי מסחרר, מסיים נהדר ליד הסל. אבל יש סיבה מאוד טובה לכך שגולדן סטייט ויתרה עליו עבור כוכב מועד לפציעות על סף סיום הקריירה: פול הוא שחקן לא בוגר, שלוקח החלטות גרועות ברגעים קריטיים, ובפלייאוף האחרון נראה היה שהוא ממש פוגע בקבוצה בכוונה – כאילו לא התאושש מהתקרית עם דריימונד גרין לפני תחילת העונה.
פול היה אמור להיות המחליף של סטף קרי, נושא הלפיד של השושלת. בוושינגטון הוא יהפוך לנושא הדגל של הבינוניות, שחקן שלא יקבל משחק אחד בטלוויזיה הארצית. משחקן שרק לפני שנה לקח אליפות הוא יהפוך לשחקן שנאבק על מאזן חיובי ואולי התברגות בפלייאוף. שחקנים לא מגיבים טוב לטלטלות כאלו. העיתונים במפרץ טוענים שהבחירה בוויזארדס הייתה מגמתית. גולדן סטייט רצתה לשים את פול בגיהינום ספורטיבי.
3 צפייה בגלריה
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה שומר על שחקן ממפיס גריזליס טיוס ג'ונס
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה שומר על שחקן ממפיס גריזליס טיוס ג'ונס
מנהיג אמיתי. ג'ונס נשמר על ידי אבדיה
(AP)

עדיין שר ההגנה

טיוס ג'ונס יקבל כבר מהיום הראשון את המפתחות לעמדת הרכז. מדובר במנהיג אמיתי, מקבל החלטות, מאוהב במסירה. ג'ורדן פול יקבל את עמדת השוטינג־גארד – וכמובן את הדקות שתואמות לגודל החוזה שלו (האפשרויות שלו בגולדן סטייט היו הרבה יותר מצומצמות). הוא יכול להתפוצץ. קורי קיספרט ודניאל גאפורד ישלימו את החמישייה לצידו של אבדיה.
וושינגטון היא קבוצה מאוד חלשה ובעיקר לא פיזית בהגנה, בדיוק הממדים שנותן לה אבדיה, ולכן הוא שחקן חשוב. אבל הוויזארדס ירצו בשנה הרביעית לתת לו יותר הזדמנויות, יותר אחד על אחד עם הכדור כדי לבדוק אם אפשר לבנות עליו כחלק אינטגרלי מהקבוצה העתידית. השינויים הגדולים שעוברת וושינגטון בשנה וחצי האחרונות בינתיים פסחו על אבדיה, אבל הוא יקבל הזדמנות כדי להוכיח לקבוצה שאפשר לבנות עליו ומסביבו.

יותר זריקות

לשם כך אבדיה יהיה חייב להיות יותר חוצפן ופחות קבוצתי. ההזדמנויות שהכדורים ייפלו לידיים שלו יהיו רבות יותר, והוא יהיה האופציה השנייה בהתקפה. השאלה היא אם בעונה הרביעית בליגה הישראלי יצליח לעשות גם את הסוויץ' בראש ולקחת יותר זריקות. ההזדמנויות יהיו שם. בשלוש העונות האחרונות הן היו מועטות, וכשקרו, אבדיה העדיף להעביר את הכדור הלאה. הוא יצטרך להיות הרבה יותר אקטיבי כדי להפוך לאחד מעמודי