בכל פינת סמטה בפריז הם עומדים ומסתכלים סביב. שלטי ענק תלויים על צווארם, כשהם עוד עם מבט של ציפייה בעיניים בתחילת היום. הכיתוב אומר הכל: "מישהו מוכר כרטיס?". הם מוכנים לשלם פי אלף רק בכדי להיות חלק פעיל בחוויה, לראות את קבוצתם האהודה באחד הגמרים הגדולים של השנים האחרונות בליגת האלופות. רק שגם הם יודעים, את המשחק קרוב לוודאי הם יראו באחד הפאבים הסמוכים לסטאד דה פראנס.
מתכוננים לגמר ליגת האלופות
גמר בין שניים מהמועדונים הגדולים בעולם, ליברפול וריאל מדריד, יצר ביקוש חסר תקדים. ברי המזל ויחידי הסגולה שילמו 5,000 פאונד על כרטיס נקוב בסך 60 אירו. כן, אתם לא טועים: 21 אלף שקל כדי לצפות במשחק כדורגל. ועוד מדובר על כרטיס בקטגוריה 4, אבל לאוהדי ליברפול זה לא מזיז. הם רוצים להיות ביציעים.
7 צפייה בגלריה
אוהדי ליברפול
אוהדי ליברפול
כולם רוצים להיות חלק פעיל מהגמר הזה. אוהדי ליברפול על רקע מגדל אייפל
(צילום: AP)

אירוע של פעם בחיים

מנג'ר האדומים, יורגן קלופ, כבר ביקר את אופ"א שהקצתה כרטיסים רק ל-19,618 אוהדי ליברפול וכמות זהה לאלו של ריאל מדריד להיכנס לאצטדיון הפריזאי (יותר ממחציתו לא יכיל אוהדים. מישהו אמר כדורגל ישראלי?). במקרה של אוהדי ליברפול, לא פחות מ-60 אלף אוהדים נטולי כרטיסים הגיעו לבירה הצרפתית. מעטים יצליחו לקנות אצל הספסרים.
החל משבע שעות לפני תחילת המשחק החלה הפעלה מטורפת בקורס דה וינסנס שבדרום מזרח העיר, כולל צפייה על מסך ענק. בירה תימכר רק עד שלוש שעות לפני השריקה, אז נפתחו שערי האצטדיון ואלה, שמזלם שפר עליהם והצליחו לשים ידם על כרטיס לגמר, ייהנו מתפאורה מטורפת. אירוע של פעם בחיים, כך לפחות מבטיחים לנו.
7 צפייה בגלריה
אוהדי ליברפול
אוהדי ליברפול
הבירה ביד (או בצד הדרך). אוהדי לבירפול
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
אוהדי ריאל
אוהדי ריאל
סולידיים יחסית. אוהדי ריאל
(צילום: AP)
אם את אוהדי ליברפול רואים ושומעים ברחובות (ואת בקבוקי הבירה שהם זורקים לצד הדרך), את אלו של ריאל הרבה פחות. הם סולידיים יותר. אם לשפוט על פי הדומיננטיות בשירי האוהדים האדומים, האהדה הגדולה ביותר היא למוחמד סלאח, טרנט אלכסנדר-ארנולד ותיאגו אלקנטרה. זו גם הסיבה שבלתי ניתן למצוא את הספרה 6 בחנויות המזכרות. הכל סולד אאוט.

הצרפתים כבר בחרו צד

הצרפתים בעיקר אדישים לאירוע. לא רוצים להידחף למסיבה שלא להם. ולמרות שריאל הייתה זו שהדיחה את פ.ס.ז', נראה כי יש להם העדפה: הם בצד של הבלאנקוס. משתי סיבות עיקריות. הראשונה, בכל זאת אנגלים מהעבר השני; השנייה, כמובן קארים בנזמה.
7 צפייה בגלריה
קארים בנזמה
קארים בנזמה
הצרפתים יחד איתו. בנזמה
(צילום: AP)
7 צפייה בגלריה
גרציג וקורטואה
גרציג וקורטואה
חתום בנשיקה. מישל גרציג ותיבו קורטואה מרעיפים אהבה
(צילום: gettyimages)
7 צפייה בגלריה
אוהדי ליברפול
אוהדי ליברפול
סלפי עם קלופ
(צילום: gettyimages)
חנות אדידס בשאנז אליזה עברה מתיחת פנים והפכה להיות מעין "חנות בנזמה". דיוקני ענק שלו נמרחו, חולצות שלו מכל השנים בברנבאו נמכרו. הצרפתים, כאמור, בחרו צד.
במלון בו אני מתאכסן שוהים אגדות אירופיות יחד עם כוכבי הטניס הגדולים בעולם. מיקס בלובי בין אלסנדרו דל פיירו, אמיליו בוטרגניו, חורחה ולדאנו ומיכאל לאודרופ. כל זאת כשבכל כמה שעות מגיח שחקן טניס ששב מהרולאן גארוס ומצטרף לפרלמנט, כולל רפאל נדאל שנחשב למדרידיסט מושרש.
במשאל קצר מולם הם מעריכים שריאל תזכה בתואר. אוהדי ליברפול, שעוד עומדים על הרגליים אחרי השתייה המסיבית, חושבים אחרת. בקרוב נדע מי צדק.