אתלטיקו מדריד נגד יובנטוס, פריז סן-ז'רמן נגד נאנט, ורומא נגד טוטנהאם - זאת לא הצעה מעניינת לחבילת משחקי כדורגל בחו"ל של אחת מחברות התיירות, אלא רשימה של משחקים שייערכו בישראל בטווח של שמונה ימים. מתי ייערכו המשחקים? מי הכוכבים שמגיעים לארץ? וכמה עולה כרטיס? כל התשובות ועוד הרבה במדריך לשבוע האירופי.
מתי ואיפה: יום שבת, 21:45, סמי עופר.
מחירי כרטיסים: טווח המחירים נע בין 335 שקלים לכרטיס הזול ביותר ועד ל-1,699 בתא היהלום.
למה הן באות לכאן: המרכז לחדשנות בספורט HYPE Sports Innovation קישר בין החברה שהביאה את המשחק לארץ, MTR7, לבין מספר חברות סטארט-אפ בספורט, וכעת המשחק יהווה חשיפה לשלל טכנולוגיות חדשניות שעשויות לשנות את עתיד אוהדי הכדורגל.
בין הטכנולוגיות שייחשפו במשחק – שקיבל את השם I Tech Cup - ניתן למצוא מצלמה שתספק לקהל מראות מזווית הראייה של השחקנים, מערכת וידאו שתעקוב אחרי רגעי השיא של הקהל ומאפשרת לכל אוהד לקחת קולאז' סרטונים שלו אחרי המשחק, מרצ'נדייז כמו צעיף או חולצה עם NFT, מציאות מדומה שמאפשרת לאוהדים לראות סטטיסטיקות ונתונים בזמן אמת, ועוד שלל פיתוחים המזכירים סרטי מדע בדיוני.
הסיפור הגדול: פאולו דיבאלה, ההחתמה הגדולה ביותר של רומא בשנים האחרונות, יערוך כאן בארץ את הופעת הבכורה שלו בקבוצה. החלוץ הארגנטינאי אמנם הצטרף לרומא אחרי שלא עמד בצפיות הגבוהות שתלו בו ביובנטוס, אך עדיין מדובר בכובש התשיעי בטיבו בהיסטוריה הארוכה של הגברת הזקנה עם 115 שערים. גם בעונה שעברה, שהייתה בינונית עבורו, עשרת השערים שדיבאלה כבש הספיקו כדי שיהפוך למלך השערים של הקבוצה.
11 צפייה בגלריה
פאולו דיבאלה ביובנטוס. רק שמונה שחקנים כבשו יותר ממנו עבורה
פאולו דיבאלה ביובנטוס. רק שמונה שחקנים כבשו יותר ממנו עבורה
פאולו דיבאלה ביובנטוס. רק שמונה שחקנים כבשו יותר ממנו עבורה
(צילום: AP)
ההגעה של דיבאלה העצימה את ההתרגשות של אוהדי רומא, ש-20 אלף מהם גדשו את רחובות עיר הבירה בזמן הצגתו של הכוכב החדש. דיבאלה גרם להם להתאהב בו אפילו יותר כאשר סירב לקבל את המספר 10 המזוהה עם השחקן הגדול בתולדות רומא, פרנצ'סקו טוטי, על אף שזה הציע לדיבאלה את החולצה בעצמו. "מבחינתי, החולצה הזו חייבת להמשיך להיות שלו", סיפר החלוץ שימשיך עם המספר 21 איתו שיחק ביובנטוס.
קבלת פנים חריגה: דיבאלה מוצג ברומא
איך הקבוצות מגיעות: טוטנהאם מגיעה לארץ אחרי מחנה האימונים בדרום קוריאה, מולדתו של כוכב הקבוצה ומלך שערי הפרמייר-ליג בעונה החולפת, יונג מין-סון. המחנה עשה כותרות ברחבי העולם אחרי שפורסם סרטון בו נראים שחקני הקבוצה קורסים בזה אחר זה אל הקרקע אחרי אימון כושר קשה במיוחד. על פי הדיווחים, בשיאו של האימון שאורכו היה שעתיים, השחקנים נדרשו על ידי קונטה לרוץ מקצה אחד אל השני של המגרש לא פחות מ-42 פעמים. מי שבלט מעל כולם בשלושת משחקי קדם העונה של הקבוצה הוא החלוץ הארי קיין שכבש בהם שישה שערים.
11 צפייה בגלריה
זוז'ה מורינו מנשק את גביע הקונפרנס-ליג. החזיר את התקווה לאוהדי רומא
זוז'ה מורינו מנשק את גביע הקונפרנס-ליג. החזיר את התקווה לאוהדי רומא
הביא לרומא תואר אירופי ראשון. ז'וזה מוריניו
(צילום: AP)
בצד האיטלקי, אחרי שנים ארוכות של דשדוש ובינוניות, רומא פותחת את העונה הקרובה כשהמטרה היא להיאבק על האליפות, בה היא לא זכתה מאז עונת 2000/01. ז'וזה מוריניו, תמי אברהם, הזכייה בקונפרנס-ליג והגעתו של דיבאלה, מטריפים את האוהדים, ועל אף שמדובר במשחק ידידות בלבד שצריך לקחת את חשיבות תוצאתו בערבון מוגבל, ניצחון על יריבה איכותית בדמותה של טוטנהאם יהווה יופי של פתיח לעונה של הזאבים.
שתי הקבוצות יגיעו בהרכבים מלאים ועבור טוטנהאם מדובר גם בניסוי כלים אחרון לפני פתיחת העונה, בדיוק שבוע לפני שהיא תארח את סאות'המפטון במסגרת המחזור הראשון של הפרמייר-ליג.
הפעם האחרונה בארץ: זאת תהיה ההופעה הראשונה של טוטנהאם ורומא בארץ, אך אם בכל זאת מחפשים את הקשר הישראלי - רק לפני שתי עונות אירחה הקבוצה האנגלית את מכבי חיפה במסגרת שלב הפלייאוף של הליגה האירופית. צ'ארון שרי כבש אז שער מדהים שאיזן זמנית את התוצאה ל-1:1, אבל הארי קיין כבש שלושער, השתיק את מוחמד "הארי קיין על הז*** שלי" אבו-פאני, והמשחק הסתיים בניצחון 2:7 מהדהד לטוטנהאם.
11 צפייה בגלריה
מוחמד אבו פאני ולוקאס מורה
מוחמד אבו פאני ולוקאס מורה
מוחמד אבו פאני ולוקאס מורה
(צילום: AFP)
בקטנה: מאמנה של רומא, ז'וזה מוריניו, פוגש את הקבוצה היחידה בקריירת האימון שלו בה לא הצליח לזכות בתואר.
מתי ואיפה: יום ראשון, 21:00, באצטדיון בלומפילד.
מחירי כרטיסים: הכרטיסים נמכרו בטווח מחירים שנע בין 275 שקלים לכרטיס הזול ביותר, ועד 2,505 בתא הזהב.
למה הן באות לכאן: האלופה פריז סן-ז'רמן ומחזיקת הגביע נאנט מגיעות לבלומפילד על מנת להיאבק על התואר הראשון של עונת הכדורגל הצרפתי – הסופר קאפ. זאת תהיה הפעם השנייה שבה המפעל משוחק בישראל ואם תשאלו את אלה שאחראים על כך, קבוצת קומטק ואיש העסקים והפילנתרופ היהודי קנדי סילבן אדמס, הסופר קאפ הצרפתי ימשיך להגיע לארץ גם בשנים הבאות.
הסיפור הגדול: אחרי חמש שנים של יחס חם, נראה כי להנהלה של פריז קצת נמאס מניימאר. שמו של השחקן היקר בהיסטוריה קושר הקיץ למעבר למספר קבוצות, ואפילו הבעלים הקטארי, נאסר אל חלאיפי, לא פסל אפשרות שהברזילאי יעזוב. למרות כל זה, כרגע נראה כי ניימאר מקבל הזדמנות נוספת ויישאר בקבוצה גם בעונה הקרובה, עונה שכנראה תהיה ההזדמנות האחרונה שלו להציל את המותג שנקרא ניימאר. בינתיים, הוא כבר הצליח לעצבן את האוהדים עם התחזות במשחק קדם עונה ביפן.
11 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
ממשיך בשלו. ניימאר מתחזה במשחק קדם עונה ביפן
(צילום: AFP)
איך הקבוצות מגיעות: אחרי שהצליחה להשאיר את קיליאן אמבפה, שכבר היה סגור בריאל מדריד, המטרה האחת והיחידה של פ.ס.ז' בעונה הקרובה היא זכייה בליגת האלופות, והאמת היא שלא בטוח עד כמה המשחק בישראל מעניין את מקבלי ההחלטות הקטארים. אמבפה אמנם מורחק, זכר לצבירת כרטיסים צהובים מהעונה שעברה, אך בהובלת המאמן החדש כריסטוף גאלטייה, פריז מגיעה לארץ עם מסי, ניימאר, סרחיו ראמוס וכל הסגל המלא שהיה איתה במחנה האימונים ביפן.
בניגוד לפריז ולשאר הקבוצות שבמדריך, נאנט שסיימה את העונה החולפת במקום התשיעי – 45 נקודות מתחת לפריז – לא טסה רחוק בשביל מחנה האימון שלה וערכה אותו בצרפת. על פי האתר "טרנספרמרקט", השווי הכולל של מחזיקת הגביע הוא 94.55 מיליון אירו בלבד - פחות מחצי מהשווי של עסקת ניימאר - אך זה לא הפריע לה לנצח 1:3 בפעם האחרונה ששתי הקבוצות נפגשו. מי שינסו להוביל את נאנט להפתעה גם הפעם הם השוער הצעיר אלבאן לפונט, החלוץ הניגרי מוזס סימון, ומעל כולם, הקשר ההתקפי והכוכב הגדול של הקבוצה, לודביק בלאס.
11 צפייה בגלריה
בכוכב של נאנט. לודביק בלאס
בכוכב של נאנט. לודביק בלאס
הכוכב של נאנט. לודביק בלאס
(צילום: AP)
הפעם האחרונה בארץ: נאנט לא הייתה בארץ בעבר, אך עבור פ.ס.ז' זאת תהיה חזרה לישראל כעבור שנה בלבד אחרי שהפסידה כאן לליל במשחק הסופר קאפ של העונה שעברה. פריז הגיעה אז לארץ בלי אף אחד מהכוכבים הגדולים שלה, ומהמשחק זכורות בעיקר שריקות הבוז הצורמות של הקהל לכיוונו של המגן המרוקאי, אשרף חכימי, בעקבות ציוץ תמיכה בפלסטינים שפרסם במהלך מבצע שומר החומות. חכימי מגיע לארץ גם הפעם, ואם לשפוט על פי סאגת מונאס דאבור המתישה, ייתכן כי מחכה לו קבלת פנים עוינת.
11 צפייה בגלריה
בפעם שעברה בבלומפילד הוא קיבל שריקות בוז. אשרף חכימי
בפעם שעברה בבלומפילד הוא קיבל שריקות בוז. אשרף חכימי
בפעם שעברה בבלומפילד הוא קיבל שריקות בוז. אשרף חכימי
(צילום: AP)
בקטנה: לא כולם אוהבים את קיומו של הסופר קאפ הצרפתי בארץ. בעוד יש שמברכים על היוזמה שמביאה לכאן את הכוכבים הגדולים בעולם, יש גם רבים שטוענים שהמשחק צריך להתקיים בצרפת, שם נמצאים אוהדי הקבוצות האמיתיים, וכי הקיום שלו בארץ הוא בסך הכול שלב נוסף בהשתלטות הכסף על המשחק.
מתי ואיפה: יום ראשון (7.8), 21:30, אצטדיון בלומפילד.
מחירי כרטיסים: הכרטיסים נמכרים בטווח המחירים שנע בין 225 שקלים לכרטיס הזול ביותר ועד ל-1,805 בתא הזהב.
למה הן באות לכאן: בדומה לסופר קאפ הצרפתי, יובנטוס ואתלטיקו מגיעות כי קבוצת קומטק וסילבן אדמס מביאים אותן. הפילנתרופ הוא האיש שעומד מאחורי רוב אירועי הספורט הגדולים שמגיעים לארץ. הג'ירו ד'איטליה, היורובאסקט, משחק הראווה בין ארגנטינה לאורוגוואי, תחרות ה-IRONMAN בטבריה. כל אלה הם פרי כספיו ומאמציו של אדמס. "הפרויקטים שלי הם חיסון נגד הזיהום של ה-BDS", הסביר בראיון על המטרה שמאחורי המיזמים.
11 צפייה בגלריה
סילבן אדמס
סילבן אדמס
אחראי לרוב אירועי הספורט הגדולים שמגיעים לארץ. סילבן אדמס
(צילום: ראובן שוורץ)
הסיפור הגדול: עידן חדש מתחיל הקיץ במרכז ההגנה של יובנטוס. ג'ורג'ו קייליני הוותיק, שזכה עם הקבוצה בתשע אליפויות, עזב ללוס אנג'לס FC, ומתיאס דה ליכט עבר לבאיירן מינכן שלוש שנים בלבד אחרי שנרכש מאיאקס תמורת 85.5 מיליון אירו. מי שיקווה להיכנס בהצלחה לנעליים הגדולות שלהם הוא גלייסון ברמר, שהגיע מהיריבה העירונית טורינו תמורת 41 מיליון אירו - סכום לא גבוה במיוחד עבור בלם בן 25, שנבחר בעונה שעברה לשחקן ההגנה המצטיין באיטליה.
11 צפייה בגלריה
גלייסון ברמר
גלייסון ברמר
נעליים גדולות להיכנס אליהן. גלייסון ברמר
(צילום: AP)
איך הקבוצות מגיעות: אחרי שבשתי העונות האחרונות היא איבדה את ההגמוניה המוחלטת שהייתה לה באיטליה, יובנטוס רוצה לחזור למאבק האליפות כבר בעונה הקרובה, והיא מתכננת לעשות את זה בעזרת פול פוגבה שחזר, אנחל די מריה שהגיע, ודושאן ולאחוביץ' שיפתח עונה מלאה ראשונה בקבוצה.
על אתלטיקו, ולא בטוח אם לרעה או לטובה, עובר קיץ מנומנם במיוחד. מלבד לואיס סוארס המזדקן שחזר לאורגוואי, הקבוצה לא איבדה אף שחקן משמעותי, ופרט לאקסל ויטסל שהגיע בהעברה חופשית מבורוסיה דורטמונד, גם לא הגיע אף אחד כזה. בעונה שעברה הסגל הזה הספיק לה למקום השלישי, ולא נראה כי אתלטיקו מכוונת למיקום גבוה יותר.
11 צפייה בגלריה
פותח עונה מלאה ראשונה ביובנטוס. דושאן חוגגולאחוביץ'
פותח עונה מלאה ראשונה ביובנטוס. דושאן חוגגולאחוביץ'
פותח עונה מלאה ראשונה ביובנטוס. דושאן ולאחוביץ'
(צילום: gettyimages)
הפעם האחרונה בארץ: יובנטוס הגיעה לארץ בפעם האחרונה בעונת 2009/10 כשניצחה 0:1 את מכבי חיפה במשחק במסגרת קמפיין האפס שערים ואפס נקודות של הירוקים בליגת האלופות. מאורו קמוראנזי כבש את השער היחיד במשחק שנערך באצטדיון רמת גן, ובהרכב הירוקים פתחו ניר דוידוביץ', פיטר מסיללה, יניב קטן, גוסטבו בוקולי, ולדימיר דבאלשווילי, ועוד שלל שמות מעוררי תחושת נוסטלגיה.
לעומת יובנטוס, אתלטיקו הייתה כאן ממש לא מזמן כשהגיעה בקיץ 2019 למשחק ידידות בטדי מול בית"ר ירושלים - משחק שהפך לכזה בעל ניחוח של פרידות. יוסי בניון עלה עם סרט הקפטן במשחק האחרון שלו בקריירה, אנטואן גריזמן כבש לפני שעבר לברצלונה ומאור בוזגלו כיכב עם צמד שנתן לירושלמים את ה-1:2, במה שהיה משחק הפרידה שלו מהקבוצה לפני שעבר להפועל תל אביב.
11 צפייה בגלריה
דקל קינן פליפה מלו ג'אנלואיג'י בופון
דקל קינן פליפה מלו ג'אנלואיג'י בופון
היו ימים. דקל קינן בין פליפה מלו לג'אנלואיג'י בופון ב-2009
(צילום: ראובן שוורץ)
בקטנה: פרסומים רבים מהשבוע האחרון קושרים את שמו של כריסטיאנו רונאלדו - שכיכב בין השאר גם ביובנטוס - למעבר לאתלטיקו מדריד. חלק מאוהדי אתלטיקו שעדיין מלקקים את הפצעים מהתקופה של רונאלדו בריאל, לא כל כך התלהבו מהרעיון ויצאו במחאה נגד הגעת הכוכב הפורטוגלי. כך או כך, ולמרות התקוות, למשחק בישראל רונאלדו לא יגיע.
11 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו במדי ריאל מדריד, חלק מאוהדי אתלטיקו לא רוצים אותו
כריסטיאנו רונאלדו במדי ריאל מדריד, חלק מאוהדי אתלטיקו לא רוצים אותו
רונאלדו במדי ריאל. חלק מאוהדי אתלטיקו לא רוצים אותו
(צילום: AP)