האמת, לא הופתענו. רוברט לבנדובסקי נבחר אתמול (שני) בפעם השנייה ברציפות לשחקן השנה של פיפ"א והקדים במרוץ את לאו מסי ומוחמד סלאח. לבנדובסקי רשם תיקון מסוים, לאחר שרק לפני חודשיים סיים שני - אחרי כוכב פ.ס.ז' - בטקס כדור הזהב של המגזין הצרפתי "פראנס פוטבל".
הבחירה, במהלך טקס "THE BEST" שנערך אתמול, התבססה על הצבעות מאמני הנבחרות, הקפטנים שלהן, אנשי התקשורת וקהל האוהדים ברחבי העולם. בחישוב הכללי, החלוץ הפולני של באיירן מינכן (ששבר ב-2020/21 את שיאו של גרד מולר עם 41 שערים בעונה בבונדסליגה) קיבל 48 נקודות, מסי 44 וסלאח 39.
5 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
שחקן השנה של פיפ"א בפעם השנייה ברציפות. לבנדובסקי
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
זכה לתיקון בחסות פיפ"א. איפנטינו לצד תמונתו של לבנדובסקי, אתמול בטקס THE BEST
(צילום: AFP)
אינפו
מבחינת פילוח, לא תופתעו לדעת שמסי קיבל הרבה יותר קולות מהאוהדים והפסיד בדו-קרב הפנימי אצל המאמנים, הקפטנים ואנשי התקשורת. מאמני הנבחרות (254:535), הקפטנים (344:555) והתקשורת (409:589) העדיפו את הפולני, הקהל, לעומת זאת, זיכה את "הפרעוש" ב-708,206 קולות. לבנדובסקי קיבל "רק" 353,714 קולות.
גם קפטן נבחרת ישראל, ביברס נאתכו, העדיף את מסי על-פני לבנדובסקי. אם בשנה שעברה העניק נאתכו את המקום הראשון ללבנדובסקי ולא הכליל כלל את הארגנטינאי, הפעם שחקנה של פ.ס.ז' דורג אצלו במקום הראשון, חלוץ באיירן שני ובנזמה שלישי. מאמן הנבחרת, וילי רוטנשטיינר, בחר ראשון בלבנדובסקי ואחר כך שם את מסי וז'ורז'יניו, שהוליך את נבחרת איטליה לזכייה מרשימה ביורו האחרון.
5 צפייה בגלריה
מסי וגביע הקופה
מסי וגביע הקופה
הקהל הלך, כצפוי, איתו. מסי
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
ותודה למאמן טייוואן. הולאנד
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
מוחמד סלאח
מוחמד סלאח
במקום השלישי המכובד. סלאח
(צילום: רויטרס)

מי בחר ראשון בהולאנד?

הפעם היו שני מועמדים ברורים לזכייה בפרס, ולכן גם הבחירות של הכדורגלנים והמאמנים המפורסמים ביותר בעולם התחלקו בעיקר ביניהם. למשל, קפטן אנגליה, הארי קיין, בחר בלבנדובסקי, כמו גם הקפטן הגרמני, מנואל נוייר, חברו של הפולני בבאיירן מינכן וקפטן דנמרק, סימון קר. לא תופתעו לדעת שסרחיו בוסקטס, קפטן נבחרת ספרד, העניק את הקול הראשון שלו למסי, בדומה לניימאר הברזילאי, אחד מחבריו הקרובים של הארגנטינאי - עוד מהימים של שניהם בברצלונה.
בכלל, קצת כמו בארוויזיון, היו בחירות "חבריות". קפטן נורבגיה, למשל, מרטין אודוגור, בחר ראשון בחברו לשעבר בריאל, קארים בנזמה. מאמן בלגיה, רוברטו מרטינס, טען כי השחקן הטוב בעולם לטענתו הוא חניכו קווין דה בריינה. כריסטיאנו רונאלדו, אגב, התעלם לחלוטין, כצפוי, ממסי ובחר בלבנדובסקי, אנגולו קאנטה וז'ורז'יניו.
אינפו
ולמי שלושת הראשונים העניקו את הקולות? מסי החזיר עם בחירה בניימאר ראשון, קילאן אמבאפה שני ובנזמה שלישי (כן, השאיר את לבנדובסקי בחוץ). הפולני, שזכה לבסוף בתואר, דווקא נתן למסי את המקום השני, אבל העדיף על-פניו את ז'ורז'יניו ונתן לרונאלדו את מדליית הארד. סלאח, כוכבה של ליברפול, בחר לפי הסדר הבא: לבנדובסקי, מסי, ז'ורז'יניו.
11 שחקנים בלבד קיבלו את הקולות מהמאמנים, הקפטנים ואנשי התקשורת. לכן בחירות הזויות לא תמצאו. אולי הבחירה המפתיעה ביותר שייכת למאמן נבחרת טייוואן, הסיים-צ'ונג יה, שהיה היחידי שבחר בארלינג הולאנד במקום הראשון.