לפני יומיים, חימם לוחם ה-MMA הברזילאי מישל פריירה להרבה ישראלים את הלב כשחגג ניצחון במסגרת ה-UFC (ליגת ה-MMA הבכירה והמפורסמת בעולם) תוך כדי התעטפות בדגל ישראל. "יש לי הרבה חברים בישראל", הסביר פריירה. "והמלחמה שמתחוללת שם שוברת לי את הלב".
היום (שלישי) חשף פריירה כי הוא ואשתו קיבלו מספר רב של הודעות שנאה בעקבות האקט שלו בסיום הקרב, שכלל גם איומים על חייו. "לא ראיתי יותר מדי מההודעות", סיפר בריאיון לפודקאסט 'MMA Hour'. "אשתי קיבלה את רובן. איימו להרוג אותנו. אומנם לא קיבלתי ישירות איומים, אבל אני רוצה להבהיר לכל מי שרק יכול לשמוע - אם משהו קורה, אם מישהו יבוא אליי הביתה, הוא ישלם".
1 צפייה בגלריה
לוחם ה-MMA הברזילאי מישל פריירה
לוחם ה-MMA הברזילאי מישל פריירה
"אם מישהו יבוא אליי הביתה - הוא ישלם". מישל פריירה
(Chris Unger/Zuffa LLC via Getty Images)
מישל פריירה, בן 30, הצטרף ל-UFC לפני כמעט ארבע וחצי שנים. הוא הספיק לערוך 42 קרבות MMA בקריירה המקצוענית שלי, וניצח ב-29 מהם. הכינוי שלו הוא 'Demolidor' - המשמיד , וזה בהחלט מתקבל על הדעת, לאור העובדה ש-11 מניצחונותיו הסתיימו בנוקאאוט, וכך קרה גם בקרב האחרון שלו נגד אנדרה פטרוסקי ב-UFC 230.
פריירה, שסיפר שיש לו לא מעט חברים בישראל, נוהג להתאמן יחד עם הלוחם הישראלי נתן לוי, שרשם שני קרבות ב-UFC (הפסיד בקרב הבכורה שלו, וניצח בשני).
גם למסיבת העיתונאים שלאחר הקרב מול פטרוסקי הגיע פריירה עטוף בדגל ישראל והסביר בהרחבה מדוע עשה זאת: "בחרתי במחווה זאת בגלל המלחמה שיש כרגע בישראל. יש לי הרבה חברים שם וראיתי הרבה סרטונים ששברו לי את הלב. ראיתי ילדים קטנים שעברו זוועות. יש לי ילד קטן בבית, וכשראיתי את הסרטונים האלה זה פשוט גמר אותי, אז החלטתי לעלות עם הדגל כדי להראות שאני תומך בישראל".
גם בציוץ בו פורסם הפרק בפודקאסט בו שודר הריאיון עם פריירה, הגיבו לא מעט גולשים בהקשר הזה, כאשר חלק מהתגובות הכילו איומים כלפי הברזילאי. בתגובה אחת נכתב: "נראה אותך, בוא למד אותי לקח. תתעטף בדגל הזה לידי ונראה מה יקרה". מגיבים אחרים טענו מדובר בהתנהלות טיפוסית של מגיבים פרו-פלסטינים: "זה לא מפתיע אותי (האיומים), זה מה שתומכי פלסטין עושים".