כשהוא על הפודיום, רגע אחרי הזכייה הראשונה שלו במדליית הזהב באליפות העולם בהתעמלות בתרגיל הקרקע, ארטיום דולגופיאט דמע. בכל זאת, האירועים האחרונים במדינת ישראל השפיעו עליו.
"לא יכולתי לחגוג, חשבתי רק על המצב בארץ", אמר דולגופיאט ל-ynet. "בכלל לא הייתה לי טיפת שמחה. דווקא ביום הכי גדול שלי. על פניו הייתי אמור להיות הכי מאושר, אבל לא שמחתי. שמעתי את התקווה והיו לי דמעות בעיניים, הייתי עצוב. בגלל זה על דגל ישראל שמנו את הפסים השחורים".
3 צפייה בגלריה
דולגופיאט
דולגופיאט
דולגופיאט במרכז הפודיום, הערב באנטוורפן
(צילום: AP Photo/Geert vanden Wijngaert)
3 צפייה בגלריה
דולגופיאט
דולגופיאט
"כשהגעתי לאולם אמרתי לעצמי שאני חייב להיות בתחרות". דולגופיאט
(צילום: Lionel BONAVENTURE / AFP)
דולגופיאט השיג תוצאה של 14.866 נקודות בגמר באנטוורפן והקדים את קזוקי מינאמי היפני (14.666) ומילאד קרימי הקזחי (14.600). מדובר, כאמור, על מדליית זהב ראשונה של הישראלי באליפות העולם אחרי פעמיים כסף (מונטריאול 2017 ושטוטגרט 2019).
"התרגיל לא היה מושלם, אבל הנחיתות היו בלי שגיאות גדולות", הסביר דולגופיאט. "יכולתי יותר, וכשראיתי את הציון חשבתי על מדליה, לא ידעתי מאיזו צבע. בתרגיל הרגשתי שזה היה יותר גרוע ממה שהיה באמת. חשבתי שזה כנראה אבוד ברגע שירדתי מהמזרן".
3 צפייה בגלריה
דולגופיאט
דולגופיאט
דולגופיאט והדגל עם הפסים השחורים
(צילום: Lionel BONAVENTURE / AFP)
"לא ידעתי אם זה יספיק לזהב", הודה דולגופיאט. "אבל כולם בגמר היו עם תרגילים לא נקיים. אצלי זה היה ברור שיקרה אחרי מה שעברתי מהבוקר".
מה עברת? "הפלאפון שלי היה פתוח כל הלילה. לפנות בוקר הוא התחיל לאותת לי שיש צבע אדום בישראל. בבוקר של גמר אליפות העולם. בהתחלה עוד כיביתי, ולא הבנתי מה קרה. רק אז הבנתי מה קורה בארץ. היה לי ברור שאם אני לא מכבה את הפלאפון, לא אוכל ללכת לתחרות. היה לי קשה מאוד להתנתק, כשהגעתי לאולם אמרתי לעצמי שאני חייב להיות בתחרות, וזהו".
ועכשיו הציפיות שוב בשמיים לקראת פריז 2024. "אני צריך לעבוד קשה ולהגיע בשיא הכושר. עכשיו יש לי שנה שלמה של אימונים. המטרה היא לשחזר את מדלית הזהב מטוקיו".