באולימפיאדה כל כך מוצלחת של המשלחת הישראלית, אין ספק שגם נבחרת ההתעמלות האמנותית מסוגלת לעשות משהו גדול. אופיר דיין, יאנה קרמרנקו, יוליאנה טלגין, נטלי רייץ וקארין וקסמן מרכיבות קבוצה מבטיחה ואיכותית, שרשמה לא מעט הישגים בשנים האחרונות, ועשתה צעד ענק לטופ העולמי. כל אחת מהן השקיעה אינספור שעות באולם האימונים בחולון כדי להגיע מוכנה לרגע השיא, במטרה לתת חותמת נוספת להפיכתה של ישראל לאימפריה בענף.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
הפרויקט של אירה ויגדורצ'יק ובתה רחלי עבר הרבה טלטלות, אבל החל משבת לפנות בוקר (4:00) הנבחרת תתרכז אך ורק במשימה הלאומית על המזרן. בדומה לתחרות האישית, גם כאן תחולק מדליה רק בקרב-רב - שקלול הציון בשני התרגילים. אבל לפני שנוכל להתחיל לפנטז על מדליה, הבנות יצטרכו לעלות לגמר שיתקיים ביום ראשון בהשתתפות שמונה נבחרות מתוך 14. לפי ההגרלה, הן יציגו תחילה את התרגיל המשולב הכולל חישוקים ואלות, לצלילי הלהיט Oops I Did It Again של בריטני ספירס.
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל. מסוגלת לעשות משהו גדול
(צילום: אורן אהרוני)

שנה חלומית

במהלך החודשים האחרונים עבדו בצוות המקצועי שעות רבות על התרגילים החדשים, ושיפצו והוסיפו אלמנטים כדי שדרגת הקושי תהיה גבוהה. הישג השיא של הענף עד כה היה המקום השישי בבייג'ינג 2008 ובריו 2016, ולפחות באופן רשמי, ראשי הענף ואירה מסמנים את המקום החמישי כיעד.
אלא שמאחורי הקלעים מוזכרת גם המילה "מדליה", בעיקר בזכות ההישגים האחרונים, בראשם הזכייה באליפות אירופה בשנה שעברה בקייב ובארד השנה בווארנה. אז נכון, הנבחרת היא לא מועמדת מובילה לעמוד על הפודיום, אבל ביום נתון בהחלט יכולה לאיים על שלושת המקומות הראשונים.
3 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית
נבחרת ישראל. אלופות אירופה בשנה שעברה
(צילום: AFP)
מאז שהוכנסה התחרות הקבוצתית לאולימפיאדה באטלנטה 1996, רק פעם אחת נבחרת רוסיה לא עלתה לקבל את הזהב. זה קרה בהופעת הבכורה של הענף, אז ספרד עשתה זאת. מי שינסו לערער את השליטה הן סגנית אלופת העולם מ־2018 איטליה ומדליסטית הארד מאותה תחרות בולגריה, שתמיד נמצאות בתמונת הפודיום. גם המארחת יפן, שאמנם מיעטה להתחרות בשנה האחרונה בגלל הגבלות הקורונה, היא נבחרת מצוינת, שכמובן נהנית גם מיתרון הביתיות.

סוף הדרך

לאורך הקריירה המפוארת שלה זכתה הנבחרת בניצוחה של ויגדורצ'יק בשלל מדליות יוקרתיות. לאחר שהובילה את ישראל למקום השישי בריו 2016, בקמפיין הנוכחי ראינו אפילו שיפור, שבא לידי ביטוי בזכייה באליפות אירופה בקרב-רב, בשנה שעברה, ובזהב בתרגיל המשולב השנה.
3 צפייה בגלריה
אירה ויגדורצ'יק עם חברות הנבחרת
אירה ויגדורצ'יק עם חברות הנבחרת
אירה ויגדורצ'יק. הרבה הישגים בתקופתה
(צילום: עוז מועלם)
ויגדורצ'יק עלתה לכותרות גם בהקשרים פחות מחמיאים. לפני ריו היא עמדה במרכזה של סערה בעקבות דיווחים על בעיטה לכאורה במתעמלת קטי לבינה. ועדה קבעה שהמאמנת תמשיך בתפקידה, אך לא יהיה מגע ישיר בינה לבין המתעמלות. ויגדורצ'יק הודתה בדיעבד שהמתיחות בנבחרת השפיעה לרעה על ההכנות לאולימפיאדה בברזיל, וגם רגע לפני טוקיו פורסמה הקלטה ישנה, בה היא מבקרת לכאורה את לינוי אשרם.
המאמנת ידועה באופייה הצבעוני, בראיונות שנויים במחלוקת ובתדמית קשוחה. לקראת הקמפיין הבא החליט האיגוד שהיא לא תמשיך, אך השאיר את בתה רחלי. עכשיו תנסה ויגדורצ'יק לפנות את הבמה עם הישג מפואר.