לראשונה בעידן חזן-בניון-בלי זהבי, נבחרת ישראל נתנה לנו הרבה סיבות לאופטימיות. אפשר וגם צריך לעלות ליורו 2024 מהבית הזה, זאת ממש לא משימה קשה.
נבחרת רומניה פחות טובה מישראל, הן ברמת הסגל והן ברמת החיבור בין השחקנים. השער שהעלה אותה ליתרון הושג בעזרת המון מזל, יותר מדי טעויות בהגנה הישראלית, שרגילה לספוג שערים קלים והפעם עשתה את זה אפילו יותר קל עבור היריבה שלה. במחצית השנייה ישראל הצליחה באופן נדיר להדק את ההגנה וללחוץ גבוה, כפי שעשו נבחרות הנוער והצעירה. בעיקר בזכות נטע לביא, שמאז מעברו ליפן הוא מחוץ לרדאר, אבל המשחק אמש הזכיר כמה הוא שחקן איכותי ומדוע מכבי חיפה לא מצאה לו תחליף עד היום: פשוט כי שחקנים ברמתו שווים הרבה יותר ממה שהיא יכולה לשלם. מאוד כיף לראות קשר אחורי ישראלי כל-כך שלם ורגוע במשחק שלו, שיודע מתי לנווט קדימה ומתי להרגיע את הקצב. הרבה שנים לא היה לנבחרת קשר כזה.
2 צפייה בגלריה
נטע לביא בפעולה
נטע לביא בפעולה
נטע לביא. שחקן נדיר
(צילום: EPA/Robert Ghement)
הסיבה העיקרית לאופטימיות היא כמובן היכולת של אוסקר גלוך, שאין צורך להרחיב על הכישרון העצום שלו. גם אחרי מחצית ראשונה לא טובה הוא מרים את עצמו בקלות ומשנה את המשחק, הוא אפילו היה קרוב לשחזר את הסלאלום המפורסם של אלי אוחנה, אבל הקורה עצרה אותו. גלוך לפעמים מרחף על המגרש, כאילו הוא בכלל לא מתאמץ ונמצא בעולם אחר. הרומנים החליטו בשלב מסוים לוותר ופשוט התפללו שהוא לא יהפוך את התוצאה, איכשהו זה לא קרה.
בלי קשר ליוסי בניון ואלון חזן, הכדורגל הישראלי נמצא בעיצומה של מהפכה. נראה שזה לא ממש משנה מי נמצא על המגרש, הכחולים-לבנים ימצאו דרך ללחוץ את היריבה. הכדורים שלא נכנסו אתמול, ייכנסו במשחק אחר. המזל תמיד מצטרף ליכולת טובה, והוא עוד יבוא אם ישראל תמשיך בדרך הזו. ראינו את נבחרת הנוער מנצחת את ברזיל, ראינו את דניאל פרץ עוצר שני פנדלים מול גרמניה, ונראה גם את הנבחרת הבוגרת מצליחה לנצח בחוץ ואפילו לא לספוג.
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
מנור סולומון. הרבה סיבות לאופטימיות
(צילום: AP Photo/Andreea Alexandru)
גם אם היא סופגת, לנבחרת הזו יש מספיק כישרון התקפי כדי לנצח. צריך רק שאוסקר גלוך ומנור סולומון יכירו אחד את השני יותר טוב. נקווה שבמשחקים בעוד חודש השילוב הזה ייראה יותר טוב.
המשחק אמש הדגיש את העובדה שמדובר בבית חלש, בית שהוא מתנה עבור נבחרת ישראל. אצל הרומנים אין הרבה כישרון. אנחנו מזמן לא בימים של גאורגה חאג'י ודן פטרסקו. רומניה היא נבחרת מוזרה שתלויה במצבי הרוח של הפלימייקר ניקולאי סטאנצ'ו, שאתמול קם על הצד הלא טוב שלו וברוב הדקות המארחת הייתה מבולבלת כאילו היא הרגע קמה משנת צהריים. התיקו בין שווייץ לקוסובו לא מראה שהבית הזה "משוגע" אלא שהוא בית חלש מאוד. לא בכל יום מקבלים כזאת מתנה שגם ארוזה בצורה יפה.