עם צאת החג הערב (שלישי) צפויה התפתחות נוספת במגעים בין הפועל ת"א לאיש העסקים אדמונד ספרא המעוניין ברכישת הקבוצה, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet: גורמים המעורים במשא ומתן מעריכים כי נציג קבוצת הבעלים האמריקאית, דיוויד מינצברג, צפוי לחתום על מזכר ההבנות שנשלח אליו מצד נציגיו של הרוכש.
ספרא גיבש באמצעות פרקליטו עו"ד רועי רוזן, מזכר הבנות, סוג של זיכרון דברים, המבטא הסכמה לשיתוף פעולה, שנשלח למינצברג לטובת חתימת שני הצדדים. זאת בכדי לקדם את המגעים שעשויים להוביל להעברת הבעלות לספרא.
1 צפייה בגלריה
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
דיוויד מינצברג אדמונד ספרא
צעד נוסף קדימה? מינצברג וספרא
(צילום: עוז מועלם, Patrick McMullan / Getty Images)
המסמך למעשה מסדיר חובות וזכויות ומציב את התנאים לביצוע העסקה: סגירת החובות, השבת מלוא ההשקעה של מינצברג, בדיקת נאותות מיידית, לקיחת הקבוצה גם במקרה של ירידת ליגה ובעלות מלאה על המועדון ללא שותפות.
עוד נודע הבוקר כי נותני החסות של הפועל ת"א, שלחו מכתב בנושא למינצברג ולקבוצת המשקיעים. "בעלי מניות וחברי דירקטוריון נכבדים", נכתב במסמך שהגיע לידי ynet. "הרשו לנו להביע את תודתנו הכנה על מחויבותכם הבלתי פוסקת והמאמצים הבלתי נלאים בהנעת מועדון הכדורגל הפועל תל אביב במהלך השנה החולפת.
"כמנהלים עסקיים בכירים בקהילת העסקים הישראלית, יחד עם נותני חסות בהווה ובעבר של המועדון, אנו מוצאים את עצמנו בצומת מרכזי. לאחרונה, פנה למועדון מר ספרא, אדם מכובד עם תשוקה עמוקה לכדורגל ורצון אמיתי לתרום לספורט. העניין שלו ברכישת הפועל ת"א מהווה הזדמנות חד פעמית — שאי אפשר להתעלם ממנה".
״לאור נסיבות ייחודיות אלו", המשיכו נותני החסות. "אנו, החתומים מטה, ורבים רבים נוספים מהקהילה הישראלית המובילה, מבקשים מכם בכבוד לעזוב את המועדון. אנו מכירים בחומרת הבקשה, אך אנו מאמינים בתוקף שהחזון של מר ספרא מתיישב בצורה חלקה עם עתיד המועדון.
"אם תבחרו לזוז, ההערכה שלנו לכהונתכם תהיה בלתי מעורערת. המורשת שלכם תיחרת לעד בדברי ימי הפועל. אנו מכבדים את הזיכרונות, הניצחונות והאתגרים, ומודים לנו מקרב לב. אנו ממתינים בקוצר רוח להחלטתכם. אם תמצאו בלבכם להעביר את הלפיד, אנו מבטיחים שתמיכתנו במועדון תישאר איתנה. תודה על מה שעשיתם, זה הזמן ללכת".
יש לציין כי בדירקטוריון קרן ההשקעות שמנהלת למעשה את הפועל ת"א ישנה הסכמה עקרונית לביצוע העסקה. לפחות על פי מקורבים למינצברג, בין היתר אחרי לחץ של אוהדי הקבוצה, נראה כי הוא לא יתעקש על קבלת סכום גבוה ממה שרכש, אולם הוא יציג את הנתונים שבידיו מתוך בדיקת הנאותות של "דלויט" על מנת לקבל את מלוא את ההשקעה.